AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Det startet i kveld, etter middagen. Det er verking/sviing, og jeg kan ikke stå oppreist, og ikke kan jeg trekke pusten, pga smerter.. Det har vart i 2 timer nå, og jeg venter liksom bare på at det skal gå over.. Anonymkode: 7c823...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ring legevakt. Anonymkode: 9f586...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Ring legevakt, ikke be om medisinske råd her. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden midt under eller mot ene siden? Gallesteinsanfall kjennes på høyre siden hvertfall. Det er helt jævlig Men ring legevakt, og be om en sjekk. Anonymkode: 6487d...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det startet i kveld, etter middagen. Det er verking/sviing, og jeg kan ikke stå oppreist, og ikke kan jeg trekke pusten, pga smerter.. Det har vart i 2 timer nå, og jeg venter liksom bare på at det skal gå over.. Anonymkode: 7c823...d45 Ring legevakt. Nå! Umulig å si om du har pneumotorax, magesår, gallestein eller Gud vet hvilke andre alternativer. Vi har legevakt for å bruke den. Anonymkode: 8669c...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Gallestein kanskje? Jeg har hatt det og det føltes som et stramt belte rundt nedre del av brystet, mest på høyre side. Klarte ikke ligge eller sitte i ro, måtte gå rundt og rundt på gulvet. Uansett; har du så vondt må du ringe legevakta og få noen til å se på deg. God bedring! Anonymkode: 322f2...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Som andre skriver - det kan høres ut som gallestein. Dra til legevakt! Anonymkode: 47cdf...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det startet i kveld, etter middagen. Det er verking/sviing, og jeg kan ikke stå oppreist, og ikke kan jeg trekke pusten, pga smerter.. Det har vart i 2 timer nå, og jeg venter liksom bare på at det skal gå over.. Anonymkode: 7c823...d45 Hva spiste du? Gallesteinsanfall kan definitivt komme etter måltid, det gjorde det alltid for meg. Om middagen var fet/hadde fett i maten var det helt grusomt. Men det blir jo vill gjetting altså, så jeg som de andre her anbefaler å ringe legevakt:) Og om det går over, men du kjenner at dette er skummelt eller du ønsker å sjekke, så vil det vises på prøvesvarene dine (leververdier f.eks) om det er noe der. Det kan være blindtarm eller masse annet også, så verdt å få det sjekket:) Anonymkode: f6087...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Kan være alt mulig rart. Kan være refluks, gastritt, gallestein etc. Ta kontakt med legevakt. Lykke til og god bedring ✨️ Anonymkode: ad4aa...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Kan være du har gastritt eller begynnende magesår. Det kjennes ut som sviing i mellomgulvet. Har du noe syrenøytraliserende tabletter eller Gaviscon eller lignende? Eller kanskje natron (ikke bakepulver!) som du kan løse opp i vann og drikke? Anonymkode: c0b06...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Høres ut som refluks. Men best å få det sjekket hos legevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Ts her! Så, mannen nektet å sitte å se på det/meg, så jeg måtte fint finne meg i å bli "slept" på legevakten. Jeg var ikke veldig vond å be, for jeg er vant til smerter, men dette var virkelig ille. Så etter langt om lenge fikk jeg snakke med legen (etter at jeg hadde klaget til mannen i evigheter om å få lov til å dra hjem igjen, for jeg var sliten, hadde mye vondt, og følte meg bare miserabel), og konklusjonen var at det mest sannsynlig var reflux. Jeg fikk to forskjellige syrenøytraliserende, og da kom det seg litt. Da hadde det egentlig allerede begynt å slippe taket litt, men de tablettene hjalp på. Så jeg fikk dra hjem med beskjed om å kontakte fastlegen til uken for å ta det videre med henne. Legevakten på en fredagskveld/natt er en opplevelse i seg selv, men jeg håper jeg slipper det igjen med det første🙈 Og nå skal vi legge oss. Anonymkode: 7c823...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå