Enik82 Skrevet lørdag kl 20:39 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:39 Vi er en familie på 4 der barna er 11 år, begge to. Vi vurderer å bestille en tur nå i Januar. Men vi har ikke prøvd sånne sydenland på den tiden av året. Gran Canaria virker jo "tryggest" , men hva med Egypt ? Ville dere reist dit ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:50 #2 Del Skrevet lørdag kl 20:50 Egypt for å se pyramidene på Giza, det nye egyptiske museet i Kairo eller reise ned til Luxor for å se det fantastiske som står der? Absolutt. Egypt på familieferie for å bade og kose seg i Hurghada eller Sharm el-Sheikh? Da hadde jeg helt klart valgt Gran Canaria eller en av de andre kanariøyene. Anonymkode: 1ed2e...176 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:52 #3 Del Skrevet lørdag kl 20:52 – Eller er jo vestkysten av Thailand absolutt et sted å reise på badeferie i januar, men da snakker vi trolig fort et litt annet budsjett og selvsagt veldig lang flytur. Anonymkode: 1ed2e...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:56 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:56 Jeg er glad i Granca. Men snorkling i Sharm er faktisk! Anonymkode: ef009...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:57 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:57 Egypt har jeg vært i to ganger, men ville aldri reist tilbake. Har ikke vært på Gran Canaria, men ville på alle måter reist dit istedenfor hvis det er disse to som er alternativet. Sett på Thailand eller Kapp Verde? Anonymkode: b3cff...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enik82 Skrevet lørdag kl 22:18 Forfatter #6 Del Skrevet lørdag kl 22:18 Ja, vi har sett på di andre.. Det er jo veldig dyrt å reise til Thailand så det utgår. Kapp Verde har jeg bare såvidt sett på. 7 timer i fly er ikke sååå fristende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guddla Skrevet lørdag kl 22:25 #7 Del Skrevet lørdag kl 22:25 Har vært på Tenerife og Lanzarote i januar og begge deler var helt supert. Litt kjedelig på Lanzarote i forhold til Tenerife, men da var barna barnehagebarn så koste oss masse uansett. Hadde mellom 20 og 30 grader hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:42 #8 Del Skrevet lørdag kl 22:42 I desember/januar har Granka kalde badetemperaturer, kjølige kvelder etter sola har gått ned. Restaurant innkastere står og roper brunost og fiskeboller etter deg, fordi de tror du blir sjarmert av at de kan noe erke norsk. Da vil jeg heller bli seksuelt trakassert i Egypt. Hadde jeg hatt barn og bare var ute etter behag så hadde jeg valgt Granka Anonymkode: d0d04...6af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:51 #9 Del Skrevet lørdag kl 23:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): I desember/januar har Granka kalde badetemperaturer, kjølige kvelder etter sola har gått ned. Restaurant innkastere står og roper brunost og fiskeboller etter deg, fordi de tror du blir sjarmert av at de kan noe erke norsk. Da vil jeg heller bli seksuelt trakassert i Egypt. Hadde jeg hatt barn og bare var ute etter behag så hadde jeg valgt Granka Anonymkode: d0d04...6af Du vet at granca ikke bare er Puerto Rico og jumbosentret på Maspalomas, sant? Det er pinjeskog, fjell, landsbyer, fjell og surfing for de som ikke sitter fast på Heia Norge pub og ikke kommer seg vekk fra pianobaren til Lillebror. At du heller ønsker meetoo eller seksuell trakassering i Egypt som du så fint utrykker det, får stå på din regning. Tipper de som har opplevd det på ordentlig ikke er helt enig! Anonymkode: e8405...07a 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:58 #10 Del Skrevet lørdag kl 23:58 Enik82 skrev (3 timer siden): Vi er en familie på 4 der barna er 11 år, begge to. Vi vurderer å bestille en tur nå i Januar. Men vi har ikke prøvd sånne sydenland på den tiden av året. Gran Canaria virker jo "tryggest" , men hva med Egypt ? Ville dere reist dit ? Vi var maks uheldig med regn i en uke i strekk og masse renovasjonsarbeid på hotellet den uken vi trodde vi var så heldige å få en skikkelig billigtur i januar. Har hørt andre som har opplevd at opppusning og renovasjon ofte foregår de månedene før sesongen tar seg opp i (mai-) juni. Været kan du ikke styre, men ville ihvertfall forsikret meg om at det ikke foregår arbeid i område du skal dra. Boring og banking er verste sort når man skal slappe av på ferie Anonymkode: 5cc57...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:22 #11 Del Skrevet søndag kl 00:22 Enik82 skrev (3 timer siden): Vi er en familie på 4 der barna er 11 år, begge to. Vi vurderer å bestille en tur nå i Januar. Men vi har ikke prøvd sånne sydenland på den tiden av året. Gran Canaria virker jo "tryggest" , men hva med Egypt ? Ville dere reist dit ? Man reiser ikke til Egypt, særlig ikke med barn. Januar er en kald, vintermåned på GC. Husene/hotellene der er ikke bygd for kulde og der er ofte heller ikke dyner men bare tepper i sengene. Så det kan bli en kald opplevelse. Anonymkode: 5bae7...31c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet søndag kl 03:22 #12 Del Skrevet søndag kl 03:22 Hadde definitivt droppet Egypt. GranCa er ok i januar, men glem å bade i havet. Bare et forslag - drop ferien i januar og spar til en ordentlig fin ferie i Thailand hvor dere kan bade så mye dere vil. Jeg tror ungene vil ha det mye mer gøy der enn på GranCa i januar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:18 #13 Del Skrevet søndag kl 06:18 Er ikke noe fan av Egypt generelt, men sjekk ut El Gouna litt utenfor Hurghada. Et privat bygd feriested med fine strender, fine hoteller og ikke tigging! Fungerer fint for sol&bad. Anonymkode: 248ab...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:02 #14 Del Skrevet søndag kl 21:02 Egypt er nja…. Ville mye heller gått for Jordan Hadde 30 g hver dag og null problem å bade i Rødehavet. Anonymkode: 8f271...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:54 #15 Del Skrevet mandag kl 07:54 Tenerife - ikke hør på de som sier at det er kaldt og ikke du kan bade i Januar, DET kan man. Men dere må dra til Sør-siden, der været er mye bedre enn på Nord-siden. (Los Cristianos-Las Americas-Adeje) Det er minst 18-20 grader i vannet da, og noen ganger kan man få 30 grader i lufta også i Januar, jeg har vært der sikkert 20 ganger, også i Januar. Drar igjen om 10 dager - det ligger på 25-28 grader der nå Anonymkode: 55b8f...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet mandag kl 08:01 #16 Del Skrevet mandag kl 08:01 Med tanke på at dere ønsker en familieferie med barn på 11 år, hadde jeg helt klar valgt Kanariøyene. det er ikke «bare» å dra å se pyramider i Egypt. Det krever reisevei på varme dager i en buss som humper avgårde. Hvor interresant er det for barna? De første 5 min, så vil de kanskje tilbake på hotellet å bade og leke med nye bekjentskap? Team Kanariøyene her😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #17 Del Skrevet i går, 14:02 Vært i egypt 2 ganger i januar, det er så masete altså..var også sykt mye sure russere på hotellene der. Veldig kaldt på kveldene også, altså skikkelig vinterjakke kaldt (sånn pga ørken?) Men absolutt badetemperaturer i havet for mott vedkommede. GC er jo helt ok i januar, dårligste måned, kan få regn. Dobbeltsjekk og trippeltsjekk at det er oppvarmet basseng 😅 har noen venner som glemte å sjekke. Det ble ikke badeferie på dem. Tenerife har faktisk mye mer underholdning for barn i den alder, etter min mening. Kapp verde var vi også på i februar- 7 timer flytur, bare 1 time lenger enn granka. Men var kaldt, 18-19 grader, mye overskyet, regnte ett par ganger, men var helt ok da det var -20 i norge 😂 Anonymkode: 6250d...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:11 #18 Del Skrevet i går, 14:11 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 1.51): At du heller ønsker meetoo eller seksuell trakassering i Egypt som du så fint utrykker det, får stå på din regning. Tipper de som har opplevd det på ordentlig ikke er helt enig! Du vet ikke hva #metoo er, tydeligvis. TS: Jeg ville ikke valgt noen av stedene, men heller Kanariøyene enn Egypt. Aldri opplevd så mye ubehagelig mas som i Egypt noen andre steder. Anonymkode: eb4f9...365 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #19 Del Skrevet i går, 14:27 Enik82 skrev (På 23.11.2024 den 23.18): Ja, vi har sett på di andre.. Det er jo veldig dyrt å reise til Thailand så det utgår. Kapp Verde har jeg bare såvidt sett på. 7 timer i fly er ikke sååå fristende. Bare så du er obs på det så er det jo fort 5 1/2ish time til Gran Canaria også i ren flytid:) Vi drar dit ofte i januar/februar og jeg stusser litt på de som sier det er kaldt der- det er jo en god norsk sommerdag på det kaldeste, hvertfall hvis du ikke er direkte bortskjemt med det lokale været her hjemme. Jeg tror det kaldeste vi har opplevd de siste årene har vært 19c og sandstorm, og det er kanskje ikke prima, men det er fortsatt shorts og t-skjortetemperatur i min verden altså:) På det varmeste har vi vært oppe i 26c. Også er det absolutt en øy/et område der du kan legge opp ferien etter alder og ønsker, strand og sol og bading, basseng og hotelluksus, leie bil og reise rundt, opplevelsesparker eller fest. Man må ikke binde seg til å spise fiskeboller og drikke øl på Viking Bar eller whatever sammen med de lokale talentene Vi bader ofte i havet selv i januar, og det er absolutt kjøligere enn i sommermånedene, men det var vel rundt 18c i havet siste runde vi tok ned dit og det er veldig deilig å være der når ikke alle andre er der også.. du får plass på stranda, du står ikke i kø for å komme noe sted og det er i våre øyne helt fantastisk å få et avbrekk fra snømåking og vinterdresser:) Anonymkode: 022cb...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden Ikke Egypt, noen tid på året, og særlig ikke med barn, og spesielt ikke hvis dere har jente(r). Egypt har kanskje verdens mest fantastiske sted (pyramidene), men det hjelper bare ikke når landet ikke er trygt for noen (terrorisme), og spesielt ikke for kvinner, pga elendig kvinnesyn hos (store deler av) den mannlige delen av befolkningen. Anonymkode: 8c7cc...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå