Gå til innhold

Kyss på kinnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva betyr det når menn kysser kvinner på kinnet? Jeg har en god venn (som jeg gjerne skulle sett at var noe mer…), og når vi har vært ute sammen gir han meg alltid en lang klem og kysser meg på kinnet. Vi er da en gjeng som møtes, tar noen øl osv. Bare han som gjør dette. Kan jeg tolke noe interesse i dette, eller er noen menn bare sånn, mer fysiske enn andre?

Anonymkode: 9742d...3aa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen menn er bare sånn.

Anonymkode: 1a038...3b1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo enkelt å se. Gjør han det konsekvent kun på deg, eller på fler?

Jeg kjenner folk som kysser på begge kinn, uten at det betyr noe..

Anonymkode: 8c431...ed9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr det når menn kysser kvinner på kinnet? Jeg har en god venn (som jeg gjerne skulle sett at var noe mer…), og når vi har vært ute sammen gir han meg alltid en lang klem og kysser meg på kinnet. Vi er da en gjeng som møtes, tar noen øl osv. Bare han som gjør dette. Kan jeg tolke noe interesse i dette, eller er noen menn bare sånn, mer fysiske enn andre?

Om du vil noe mer så kysser du også på kinnet og holder klemmen lenge. Kanskje flørter du litt ekstra med han.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis han er en god venn antar dere har kjent hverandre lenge? Hva med å ta en prat med han? Eller sende noen tydelige signaler? Det letteste er jo å si det... men om det blir for risikabelt for deg kan du jo prøve å send stadig mer tydelige signaler. Hvordan gjør du det når du skal signalisere til en mann at han kan ta noen steg mot deg? Ta utgangspunkt det og bruk det du vet om vennen din sin kommunikasjon og tilpass deretter.

Vi her på KG, både herrelaget og kvinnelaget, gjetter jo bare. Du kjenner han langt bedre enn noen av oss andre. Er det ikke bedre å tenke at du turte å prøve?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er han norsk? Veldig vanlig i andre land. Men gjør han det bare på deg?

Anonymkode: 7ad17...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kyss på kinnet er ganske vennskapelig…

Anonymkode: bb24a...7b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å svare på noen spørsmål: ja, han er norsk. Han er 50 år gammel (jeg er åtte år yngre). Han er nok en litt mer fysisk person enn meg, dvs typen som kan ta folk på skulderen eller ryggen når han snakker med dem. Klemmer flere enn meg. Men kysser ingen andre på kinnet, som jeg har sett. 

Vi har vært venner i mange år, men nærere de siste årene. Vi har begge vært i forhold tidligere, så det har aldri vært aktuelt med noe mellom oss før. Men så har det utviklet seg følelser fra min side, men syns han er vanskelig å tolke. Om han ser på meg kun som en venn og noe mer. Han er en veldig viktig venn for meg, så jeg er redd for å si eller gjøre noe som kan skape trøbbel mellom oss dersom han ikke føler det samme. Det er viktigere for meg å fortsatt ha han som venn enn å teste ut et forhold. Men så lurer jeg i blant på om han har tenkt i samme baner som meg, men ikke tør. Vi har nesten daglig kontakt på meldinger, og møtes jevnlig. Ofte sammen med andre, men også alene. Vi er liksom veldig inne i venne-greia, så kan være han ikke en gang tenker på at jeg også er en kvinne en gang. Jeg får en del oppmerksomhet fra menn når vi er ute sammen, og han det samme fra kvinner. Så han har nok noen one night stands her og der, men ingen forhold. Akkurat det snakket vi ikke om. Men i mitt hode er det kun han som gjelder. Innbiller meg i blant at han kan bli sjalu når andre menn er interessert, men kan være han bare prøver å passe på meg som en venn(?). 

Kan menn ha et sånt nært vennskap med en kvinne uten å en gang vurdere hvordan det ville vært med noe mer?

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres ut som om han har en greie for deg. Hilsen m49

Anonymkode: 90f09...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ingen menn som kysser noen på kinnet. Jeg vil tippe han er interessert

Anonymkode: 91ddf...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri latt en mann kysse meg på kinnet bare for at det var vennskapelig. Ikke tale om! 

Hadde det vært skikkelig og bruk som i feks Frankrike så er det noe annet...Der er det ren høflighet. 

Kysser han deg på pannen derimot, så er det et tegn på total hengivenhet slik jeg tolker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bør kanskje legge til at jeg ikke har kjempemye erfaring med dating. Har kun vært i ett langvarig forhold, som varte i mange år. Har ikke vært forelsket mange ganger i livet. Stor forskjell på å flørte med noen man ikke har følelser for, bare for gøy, og å tørre å ta steget når følelsene er der. Veldig redd for å bli avvist her, både pga skammen og at vennskapet aldri blir det samme dersom han ikke føler det samme. 

Det er åpenbart at han er glad i meg, og at jeg betyr mye for han. Da jeg hadde bursdag nylig skrev han også det da han sendte gratulasjonsmelding, at han er veldig glad i meg. Og til tider tenker jeg at vi flørter, eller er det bare humor som man kan ha mellom venner?

Vi har forresten kjent hverandre i mange år gjennom en felles hobby, er først i nyere tid disse følelsene har sneket seg på. Vi er åpenbart kompatible med at vi har veldig mye til felles, snakker om alt mellom himmel og jord. Og jeg fantaserer mye om han seksuelt… Men jeg har vel kanskje for lite selvtillit på disse greiene, med at jeg har lite erfaring med dating (og sex, for den saks skyld, har kun vært med to stk). Er egentlig en person med god selvtillit selv om jeg er litt sjenert av meg, men akkurat når det gjelder denne vennen min blir jeg så usikker på alt. Føler det er så mye å tape. 

Tenker også kanskje litt at han ville tatt et tydelig initiativ hvis han var interessert? At han umulig kan være like forsiktig og redd for å bli avvist som meg..? Litt derfor jeg vender tilbake til at han kanskje kun søker vennskap.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke på kyss på kinnet som kun vennskapelig, nei. Kontekst har mye å si da; kulturelle forskjeller, om han gjør dette med andre osv.

Anonymkode: d1442...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 15.44):

Det er åpenbart at han er glad i meg, og at jeg betyr mye for han. Da jeg hadde bursdag nylig skrev han også det da han sendte gratulasjonsmelding, at han er veldig glad i meg. Og til tider tenker jeg at vi flørter, eller er det bare humor som man kan ha mellom venner?

ts

Da svarer du selvsagt at du også er veldig glad i han 🙂 Om dere begge er single er det ingenting i veien for å invitere han ut på en øl, sen middag e.l. bare dere to. Det kan være helt vennskapelig, men om han er interessert skjønner han nok at du vil noe mer. Du må tørre å åpne litt opp uten å risikere vennskapet.
Hvorfor vente på at han skal ta initiativ? 

Endret av 911
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
911 skrev (22 timer siden):

Da svarer du selvsagt at du også er veldig glad i han 🙂 Om dere begge er single er det ingenting i veien for å invitere han ut på en øl, sen middag e.l. bare dere to. Det kan være helt vennskapelig, men om han er interessert skjønner han nok at du vil noe mer. Du må tørre å åpne litt opp uten å risikere vennskapet.
Hvorfor vente på at han skal ta initiativ? 

Ja, jeg skrev det tilbake.

Det hender vi er ute og tar en øl sammen bare vi to. Men jeg aner ikke om han har kun vennskapelige hensikter. Vi har jo gjort sånne ting som venner i flere år, når vi hadde andre partnere, hvor det åpenbart ikke var noe mellom oss. Så jeg lurer på om han fortsatt kun ser på meg som en venn. Det ville ikke være en åpenbar date bare fordi jeg spør om han vil gå ut og ta et glass, pga forhistorien her. Hadde vært mye mer åpenbart om vi plutselig begynte med det nå, at jeg mente noe med det, og at han ved å takke ja også tenkte i retning romantikk.

Jeg blir forvirret av hele greia, av både mine egne følelser og om jeg senser noen signaler fra han eller ikke. Var visst ikke bare-bare å være venner for så å utvikle følelser… Syns det er så mye å tape her hvis jeg dummer meg helt ut.

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg skrev det tilbake.

Det hender vi er ute og tar en øl sammen bare vi to. Men jeg aner ikke om han har kun vennskapelige hensikter. Vi har jo gjort sånne ting som venner i flere år, når vi hadde andre partnere, hvor det åpenbart ikke var noe mellom oss. Så jeg lurer på om han fortsatt kun ser på meg som en venn. Det ville ikke være en åpenbar date bare fordi jeg spør om han vil gå ut og ta et glass, pga forhistorien her. Hadde vært mye mer åpenbart om vi plutselig begynte med det nå, at jeg mente noe med det, og at han ved å takke ja også tenkte i retning romantikk.

Jeg blir forvirret av hele greia, av både mine egne følelser og om jeg senser noen signaler fra han eller ikke. Var visst ikke bare-bare å være venner for så å utvikle følelser… Syns det er så mye å tape her hvis jeg dummer meg helt ut.

ts

Huff. Det skal ikke være enkelt dette. Føler med deg ❤️ Du må litt mer på offensiven. Hva prater dere om når dere møtes alene? Kan det være mulig å vri samtalen inn på mer følelser? Si du setter svært stor pris på han. Hvorfor har han ikke fått ny kjæreste? Tar du på han når dere prater? Søk handen hans når dere sitter sammen. Håper han skjønner hva du tenker. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS: han har det akkurat som deg, men han har våget litt mer ved å klemme mer enn vennskapelig og kysse deg på kinnet. Din tur nå! :)

Jeg er veldig typen til heller å gå glipp av noe enn gjøre noe jeg ikke er fornøyd med etterpå, men her er unntaket jeg var omkring 50 før jeg skjønte: det er mye bedre å vite at man prøvde enn å angre på ugjort her. Det går an å både vise og avise på en fin måte så man kan fortsette som venner etterpå hvis det ikke blir noe mer.

Og så la være med å knulle i fylla, det er sjelden oppklarende. Gevinsten kan være skyhøy, altså at man fortsetter med det også i edru tilstand, men det er nok som med lottomiljonærer: det er veldig få av dem.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ved en inkurie (..) over et eksempel på at flere har lurt på det der med skjæringen mellom vennskap og potesielt forhold.

I «When Harry Met Sally» er Meg Ryan den søte, men tilknappede dama, og Billy Crystal er hennes mer frigjorte venn. De er kompiser, ikke i et forhold – faktisk er filmens sentrale premiss at Billy Crystal hardnakket hevder at kvinner og menn aldri kan være venner, for det vil alltid ligge en tiltrekning under, som kommer til å forkludre reint kameraderi.

Kanskje det :) Selv liker jeg dårlig å bli parkert som venn, den status er vanskelig å komme ut av hvis man ikke trives i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
carlberner1 skrev (6 minutter siden):

Kom ved en inkurie (..) over et eksempel på at flere har lurt på det der med skjæringen mellom vennskap og potesielt forhold.

I «When Harry Met Sally» er Meg Ryan den søte, men tilknappede dama, og Billy Crystal er hennes mer frigjorte venn. De er kompiser, ikke i et forhold – faktisk er filmens sentrale premiss at Billy Crystal hardnakket hevder at kvinner og menn aldri kan være venner, for det vil alltid ligge en tiltrekning under, som kommer til å forkludre reint kameraderi.

Kanskje det :) Selv liker jeg dårlig å bli parkert som venn, den status er vanskelig å komme ut av hvis man ikke trives i den.

Men da liker du dem, det er noe annet. Når noen er venner er det fordi de er venner og bare det. Det er ingenting som tilsier at absolutt alle som faller innenfor din sexuelle preferanse er noen du vil være kjæreste med, så dermed er det mange man kan være venn med uten at dette er et problem.

Anonymkode: 0326c...7f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 21.01):

Det avhenger av om han gjøre det utelukkende med deg, eller med alle. Syd-europeere kysser jo på kinnet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...