AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg synes det er så merkelig at når jeg sender en Messenger melding til noen jeg kjenner / bekjente, så ser jeg ofte at de har lest meldingen men de svarer meg ikke. Av og til kan man glemme å svare fordi man er glemsk eller har det travelt, men synes man skal respektere og være såpass høflig og i det minste skrive; "Nei det går ikke"," Ja det er greit", "ok", "kommer tilbake til deg" eller en 👍. For et par dager siden sendte jeg en melding til en bekjent og spurte om hun fremdeles var interessert i å passe hunden min når jeg skal reise bort i 3 uker. Dette snakket vi om for lenge siden, men så reiste jeg ikke bort likevel. Hun leste meldingen, men svarte meg ikke. I går sendte jeg en melding til en i sameiet angående snömåking, og spurte om det skal måkes på baksiden av bygget, men fikk ikke noe svar til tross for jeg så at han hadde lest meldingen. I sted sendte jeg melding til min veninne og spurte om hun fikk kjøpt seg klokke på salg, men fikk ikke svar til tross for at jeg ser at meldingen er lest. Utrolig irriterende🙁 Anonymkode: ecf96...b3c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et par dager siden sendte jeg en melding til en bekjent og spurte om hun fremdeles var interessert i å passe hunden min når jeg skal reise bort i 3 uker. Dette snakket vi om for lenge siden, men så reiste jeg ikke bort likevel. Hun leste meldingen, men svarte meg ikke. Kan du ikke ta dette opp en gang dere treffes? AnonymBruker skrev (2 timer siden): I går sendte jeg en melding til en i sameiet angående snömåking, og spurte om det skal måkes på baksiden av bygget, men fikk ikke noe svar til tross for jeg så at han hadde lest meldingen. Er det han som har ansvaret? Finnes det ikke en felles side som alle kan lese på? Felles sted for informasjon du kan søke opp og sette deg inn i? AnonymBruker skrev (2 timer siden): I sted sendte jeg melding til min veninne og spurte om hun fikk kjøpt seg klokke på salg, men fikk ikke svar til tross for at jeg ser at meldingen er lest. Jeg ville opplevd dette som mas, rett og slett. Kommunikaskon må være ønsket begge veier. Det å stille spørsmål hele tiden kan godt oppleves som svært masete og slitsomt. Man er ikke på jobb, man får ikke lønn for det, det å svare må være noe man får igjen på på andre måter… Anonymkode: 64f6e...2f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det er utrolig frekt og rart å ikke svare. Tar jo kjempekort tid. Anonymkode: 24542...88d 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde heller ikke svart om en BEKJENT spurte meg om jeg kunne passe bikkja i tre uker 😂😂😂 Anonymkode: f7785...b5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg får mange meldinger fra venner , kjæreste, bekjent og familie. Skal jeg sitte å svare på alt som er «small talk» , så har jeg knapt tid til annet. Skjønner godt at hun ikke gidder å «chatte». Spør henne neste gang dere treffes Anonymkode: c40c9...929 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Jeg liker heller ikke å ha store samtaler på Messenger eller meldinger. En kort beskjed er greit. Men noe annet så gidder jeg ikke. Da kan jeg sende en tommel opp eller noe. Jeg har ikke tid til å ha samtaler slik. Da kan man heller avtale om treffes. Anonymkode: e4e34...edd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde heller ikke svart om en BEKJENT spurte meg om jeg kunne passe bikkja i tre uker 😂😂😂 Anonymkode: f7785...b5f Haha, ikke jeg heller😂😂😂😂 Anonymkode: 78331...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Det er en forskjell på å svare når det passer og det å ikke svare i det hele tatt. Anonymkode: ed0eb...af9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er utrolig frekt og rart å ikke svare. Tar jo kjempekort tid. Anonymkode: 24542...88d AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en forskjell på å svare når det passer og det å ikke svare i det hele tatt. Anonymkode: ed0eb...af9 Men kan ikke dere som liker å chatte, bli kjent med hverandre da? Problem -> løsning -> alle glade. Anonymkode: 64f6e...2f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kan godt la være å svare på messenger hvis jeg f.eks. får meldinger fra noen som stort sett bare sender memes eller videoer til meg, men ellers så svarer jeg stort sett med en gang hvis jeg ikke er på jobb. Har jeg dog åpnet meldingen, så svarer jeg. Det er teit å lese en melding uten å svare. Jeg har liksom tre nivåer på dette med å svare på henvendelser. Jeg tar som regel alltid telefonen hvis det ringer, og jeg svarer som regel ganske raskt på sms, mens meldinger på messenger kan jeg la være en stund. Dette vet folk rundt meg, så hvis det haster ringer de eller sender sms. Anonymkode: 3923d...a83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er teit å lese en melding uten å svare. Uenig. Det å ikke svare er også et svar; jeg ønsker ikke å bli spurt om dette. Hvis jeg skulle prioritert å svare de menneskene som stadig spør meg om ting på sms, så ville jeg ikke fått tid til de tingene jeg har lyst til eller de menneskene som betyr noe for meg. Disse menneskene sniker i køen. De ber ikke om å treffes og venter til jeg har tid, de forlanger å få svar på ting uten å vente på tur. Det er alltid de samme og de bare fortsetter å spørre med en gang de får svar. Anonymkode: 64f6e...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes også det er så rart. Spurte en kompis en kveld om han hadde hatt en fin lørdag, og han svarte ikke. Hadde vært mer enn nok med "Ja, fin dag 😊" eller bare en tommel opp. Men det var null respons. Og da var det han som hadde sendt meg melding først, ti minutter før. Hadde ikke falt meg inn å ikke svare, hadde tatt meg fem sekunder. Han satt bare hjemme og, så var ikke sånn at han var på fest, hadde gjester som krevde oppmerksomhet eller noe heller. Hva er greia liksom? Anonymkode: acc5d...a84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han satt bare hjemme og, så var ikke sånn at han var på fest, hadde gjester som krevde oppmerksomhet eller noe heller. Hva er greia liksom? Anonymkode: acc5d...a84 Hadde han ønsket å være sosial (med deg) så hadde han vært det. For alt du vet holdt han på å snakke intenst med en eller annen hot babe, skulle han da prioritert å svare deg? Eller for den saks skyld åpnet døren for jehovas vitner og støvsugerselgere - bare fordi ‘han har tid’? Få deg litt respekt for andre mennesker! Anonymkode: 64f6e...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og da var det han som hadde sendt meg melding først, ti minutter før. Hadde ikke falt meg inn å ikke svare, hadde tatt meg fem sekunder. Han satt bare hjemme og, så var ikke sånn at han var på fest, hadde gjester som krevde oppmerksomhet eller noe heller. Hva er greia liksom? Anonymkode: acc5d...a84 Han skjønte vel at et svar ville åpne opp for endeløse meldinger. Anonymkode: 49dac...15d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det var null respons. Og da var det han som hadde sendt meg melding først, ti minutter før. Han hadde jo allerede meldt deg… Anonymkode: 64f6e...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Har hatt 15-20 tråder med masse ulikt den siste uken pga arrangementer jeg er med og organiserer har slitt med å følge med i alt fra telefonen, så lett å bare glemme å følge opp. Jeg kan lese meldinger i bilen, mens jeg gjør meg klar, på toget og får ikke svart det jeg vil. Anonymkode: 107a5...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men kan ikke dere som liker å chatte, bli kjent med hverandre da? Problem -> løsning -> alle glade. Anonymkode: 64f6e...2f1 Jeg forstår ikke hvorfor du siterer meg her. Jeg sier ikke på noen som helst måte at jeg liker å "chatte". Anonymkode: ed0eb...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde han ønsket å være sosial (med deg) så hadde han vært det. For alt du vet holdt han på å snakke intenst med en eller annen hot babe, skulle han da prioritert å svare deg? Eller for den saks skyld åpnet døren for jehovas vitner og støvsugerselgere - bare fordi ‘han har tid’? Få deg litt respekt for andre mennesker! Anonymkode: 64f6e...2f1 Det var jo han som startet samtalen? Hvorfor sende melding om man ikke orker å prate med noen? Anonymkode: acc5d...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han skjønte vel at et svar ville åpne opp for endeløse meldinger. Anonymkode: 49dac...15d Han begynte jo? Anonymkode: acc5d...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han hadde jo allerede meldt deg… Anonymkode: 64f6e...2f1 Ja, og hvorfor begynne en samtale om han ikke har tenkt å følge opp? Anonymkode: acc5d...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå