AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #1 Del Skrevet 23. november 2024 Hva kan jeg forvente? Det var et H E L V E T E å sette den inn… Regner med det er enklere å fjerne den. Er det smertefullt etterpå? Når starter blødningene? Anonymkode: 4d168...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #2 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg følte jeg skulle føde i et døgn etter jeg satte i spiralen. Helt jævlig. Å ta den ut var en lettelse. Fikk ikke vondt, men blødde som en slaktet gris i 7 dager etterpå. Mensen kom som normalt 3-4 uker etterpå. Normal blødning. Anonymkode: e1d02...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #3 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva kan jeg forvente? Det var et H E L V E T E å sette den inn… Regner med det er enklere å fjerne den. Er det smertefullt etterpå? Når starter blødningene? Anonymkode: 4d168...caa Ta en Paracet en times tid på forhånd, det må mange gjøre. Anonymkode: a6a32...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Litt vondt, men ga seg etter ca 2 timer. Tok 1gparacet+400mg ibux ca 1 time før. Mensen etter 1 uke, og gravid på første forsøk. Anonymkode: 9b255...600 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #5 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Litt vondt, men ga seg etter ca 2 timer. Tok 1gparacet+400mg ibux ca 1 time før. Mensen etter 1 uke, og gravid på første forsøk. Anonymkode: 9b255...600 Skal ikke bli gravid heldigvis, men fjerne pga bivirkninger. Noen med erfaringer rundt vektnedgang etter fjerning? Anonymkode: 4d168...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 Skal det gjøre vondt, da? Er det mulig at de gjorde noe feil? Jeg hadde hormonspiral mellom de to siste barna, og fikk satt inn ny etter sistemann. Litt ubehagelig, men ikke vondt noen av gangene. Har tynne slimhinner, og blødde litt både ved innsett og uttak. Gikk over etter et par dager, og har ikke hatt mensen i det hele tatt når jeg har spiralen. Jeg synes det er deilig! Hormonspiralen har også gjort at min hormonelle migrene er mye mildere. Anonymkode: 2dc6f...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #7 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal ikke bli gravid heldigvis, men fjerne pga bivirkninger. Noen med erfaringer rundt vektnedgang etter fjerning? Anonymkode: 4d168...caa Man går ikke automatisk ned i vekt. Man legger ikke på seg av spiralen, men fordi man spiser mer. Så hvis du fortsetter å spise det samme så vil ikke vekten endre seg Anonymkode: e2f43...5b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #8 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man går ikke automatisk ned i vekt. Man legger ikke på seg av spiralen, men fordi man spiser mer. Så hvis du fortsetter å spise det samme så vil ikke vekten endre seg Anonymkode: e2f43...5b8 Skjønner jo det. Men har hørt om folk som har gått ned etter å tatt ut spiralen. Anonymkode: 4d168...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #9 Del Skrevet 24. november 2024 Tok noe smertestillende. Første gangen kjente jeg noe men tråden var borte, så sikkert derfor. Sist jeg tok det ut kjente jeg ingenting, var over på to sek. Anonymkode: 3e3e9...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #10 Del Skrevet 24. november 2024 Dere som slutter på hormonpreparater, hva brukes i stedet? Anonymkode: e3541...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #11 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg kjente ingen ting da jeg fikk den fjernet. Dvs jeg kjente jo selvsagt at gynekologen "var der", men det var ikke ubehagelig eller vondt. Jeg hadde tatt en Paracet en times tid før, for det hadde jeg hørt at var lurt. Ærlig talt vet jeg ikke om det hadde noe særlig å si, men jeg husker jeg var overrasket over hvor kjapt og enkelt det gikk. Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk mens igjen, men jeg tipper det tok mellom 4 og 5 uker, for jeg rakk i alle fall ikke å bekymre meg for om jeg var gravid. Jeg hadde ingen vektnedgang etterpå, men jeg gikk heller ikke opp i forbindelse med at jeg begynte med hormonspiralen. Jeg var 5-6 kilo overvektig både før, under og etter, men vekta var stabil. For meg har tydeligvis ikke hormonene hatt så mye å si for sultfølelsen. Anonymkode: a3b13...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #12 Del Skrevet 24. november 2024 Dessverre var det veldig vondt å ta den ut, jeg var overhodet ikke forberedt. Ta et par ibux og paracet på forhånd, så er smertesentrene noe langsommere i reaksjonen, det hjelper. Det var vondt på en måte som gjør at når jeg tenker på det nå, mange år etter, spenner kroppen seg, hvis du skjønner. Men jeg vet om mange som ikke syntes det var vondt i det hele tatt. For meg var ikke innsettingen vond forøvrig, bare lett ubehag. Anonymkode: 57216...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #13 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg opplevde det ikke som vondt å fjerne den. Det til tross for at tråden var borte, spiralen lå øverst i livmoren, og gynekologen sa han var 70 % sikker på at han ville klare å fjerne den hvis jeg var "samarbeidsvillig" nok.... Forberedte meg på et helvete. Men det gikk helt supert og ikke smertefullt! Til sammenligning synes jeg det var vondt å sette inn... Aldri mer! Anonymkode: ccb8a...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #14 Del Skrevet 24. november 2024 Ikke vondt. Litt mensen-følelse etterpå. Anonymkode: 3f0ac...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #15 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere som slutter på hormonpreparater, hva brukes i stedet? Anonymkode: e3541...474 Kondom! Aldri mer hormoner i min kropp, det ødela psyken min fullstendig! Jeg ble meg selv igjen etter å ha sluttet med slikt. Anonymkode: 8c254...18a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #16 Del Skrevet 24. november 2024 Hvis den sitter riktig så sklir den lett ut når legen drar i trådene. Jeg syns ikke det var smertefullt i det hele tatt. Men dersom du er bekymret så ta en Paracet før du skal der. Anonymkode: 0610c...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #17 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kondom! Aldri mer hormoner i min kropp, det ødela psyken min fullstendig! Jeg ble meg selv igjen etter å ha sluttet med slikt. Anonymkode: 8c254...18a Hadde kvinner sluttet å høre på/tatt hensyn til menn, så tror jeg nok mange flere hadde valgt kondom ja. Anonymkode: e3541...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 24. november 2024 #18 Del Skrevet 24. november 2024 Synes der var veldig vondt! Måtte ligge på ett rom på legekontorer i nesten en time etterpå, ble helt blek, blodtrykksfall og kvalm.. Hadde tatt Paralgin og beroligende medisin på forhånd, men det hjalp ikke så mye…aldri mer spiral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #19 Del Skrevet 24. november 2024 For å veie opp litt: for meg har hormonspiral vært fantastisk, ikke særlig vondt å sette inn eller ta ut. Er på min andre nå, og skal definitivt ha den tredje når jeg bikker overgangsalderen. Har ikke hatt murringer eller blødninger i 8 år (!) må legge til at jeg hadde sporadiske blødninger de første 6 mnd av den første spiralen (det bar dritt) men ikke blødd siden, men veldig glad for at jeg ikke «gav opp» tok spiral for å unngå å bli gravid, men nå er hovedgrunnen fravær av smerter og blødninger .. Anonymkode: 79a89...563 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #20 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som slutter på hormonpreparater, hva brukes i stedet? Anonymkode: e3541...474 Å avstå fra sex. Neida men jeg har seriøst ikke sex. Har ikke kjæreste og ligger ikke rundt med randoms.. så jeg kommer ikke til å ha bruk for prevensjon. Anonymkode: 4d168...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå