Gå til innhold

gjester -Jeg blir så irritert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror de fleste gjestene oppfører seg pent, selv om det ikke skal så mye til før man blir misforstått når ingen "kjenner deg". Det får nå heller være. Selv får jeg stort sett hyggelige tilbakemeldinger selv om jeg er gjest, selv med sterke meninger, så de som føler seg direkte forfulgt som gjester tror jeg må skylde seg sjøl til en viss grad. JEG tåler at folk er uenige med meg, jeg skriver heller ikke ting jeg ikke står for/kan fortsette å argumentere for, og om noen misforstår mine forsøk på saklig argumentasjon som personangrep er det deres problem - og det skjer da også svært sjelden:-)

Jeg ser at det ligger opptil flere tråder inne på bryllupsforumet som ikke handler om noe saklig i det hele tatt, og jeg synes også grensa på en måte har gått forbi der man diskuterer for og i mot om 100.000 kr er mye å bruke på bryllup eller ikke (selv om noen lar seg tråkke på tærne underholdende fort i de "saklige" diskusjonene også)..

Kanskje det er blant annet de du sikter til? For der er jeg enig, egentlig, i at for mange slike "kun for å provosere-innlegg" og -tråder kanskje burde regnes som spam, og jeg skjønner at det ødelegger stemninga for de som prøver å diskutere bryllupsdill som jo forumet er ment for. Misforstå meg rett - flere kritiske tråder må da være ok; det BØR gå an å diskutere rundt ulike tradisjoner og valg osv, ikke BARE ha se-min-kjole-tråder, men de fleste (...) kan vel se skillet mellom søppel og mer vennligsinnet diskusjon, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, men jeg ble bare litt irritert fordi noen gidder å bruke tiden sin på usakligheter. Men jeg tror nok at jeg får sove om natten likevel ;)

:) Ja men det er jo bra. Vi trenger vel alle å ha en utblåsning iblant. :klem:

Skrevet
Ja, det forstår jeg godt, jeg leste den jeg også. Men moderatoren fjernet det ganske raskt heldigvis. Det var forresten jeg som lurte på hvordan jeg kan gå ned i vekt når jeg knapt kan bevege meg.. ;)

Det kan fort bli problem når "alle" heter gjester, jeg ser den.

Heheh.. og slik gikk det med den anonymiseringen, ser jeg. Bra du er anonym,da :ler:

Skrevet
Misforstå meg rett - flere kritiske tråder må da være ok; det BØR gå an å diskutere rundt ulike tradisjoner og valg osv, ikke BARE ha se-min-kjole-tråder, men de fleste (...) kan vel se skillet mellom søppel og mer vennligsinnet diskusjon, tror jeg.

Naturligvis, men når noen går inn for å bare spy synes jeg de like så godt kan holde seg ute. Enkelte ser ut til å ha en pervers glede av å gå etter folk som kanskje ikke har det så lett der og da. Var vel ei som fikk gjennomgå i en aborttråd tidligere i dag bl.a.

JA, folk har ulike meninger og det hadde vært jævlig kjedelig om det ikke hadde vært sånn, men når man ikke klarer å skille mellom sak og person er man heller ikke lenger i en diskusjon. Om man f.eks. er i mot abort er man ikke dermed nødt til å kalle andre som vurderer abort for en helsikes #%¤#". Vedkommende har sikkert nok å slite med fra før.

Og hva så om noen velger å kjøpe en pc i stedet for en Mac eller ha oransje brudekjole? Det går ikke utover andre enn en selv, men gud bedre tid er det ikke noen som føler at de MÅ fortelle posteren hvor tåpelig han eller hun er som tar slike valg.

Nå er det noen som kommer til å si "jammen når folk legger ut tråder hvor de spør om hva som er best av sjokolade eller vanilje, så må de forvente å få svar." Javisst, og jeg vil tro det er derfor trådene blir startet, men det er forskjell på å si "jeg foretrekker sjokolade" og å si "å herregud, du er vel passe teit. sjokolade og vanilje suuuuuuger. Det er jordbær som er tingen, men det greier vel ikke du å få inn i hodet ditt".

Skrevet
Naturligvis, men når noen går inn for å bare spy synes jeg de like så godt kan holde seg ute. Enkelte ser ut til å ha en pervers glede av å gå etter folk som kanskje ikke har det så lett der og da. Var vel ei som fikk gjennomgå i en aborttråd tidligere i dag bl.a.

JA, folk har ulike meninger og det hadde vært jævlig kjedelig om det ikke hadde vært sånn, men når man ikke klarer å skille mellom sak og person er man heller ikke lenger i en diskusjon. Om man f.eks. er i mot abort er man ikke dermed nødt til å kalle andre som vurderer abort for en helsikes #%¤#". Vedkommende har sikkert nok å slite med fra før.

Og hva så om noen velger å kjøpe en pc i stedet for en Mac eller ha oransje brudekjole? Det går ikke utover andre enn en selv, men gud bedre tid er det ikke noen som føler at de MÅ fortelle posteren hvor tåpelig han eller hun er som tar slike valg.

Nå er det noen som kommer til å si "jammen når folk legger ut tråder hvor de spør om hva som er best av sjokolade eller vanilje, så må de forvente å få svar." Javisst, og jeg vil tro det er derfor trådene blir startet, men det er forskjell på å si "jeg foretrekker sjokolade" og å si "å herregud, du er vel passe teit. sjokolade og vanilje suuuuuuger. Det er jordbær som er tingen, men det greier vel ikke du å få inn i hodet ditt".

Der satt du egentlig ord på det jeg ville si. :)

*Guudsåteitjegersombaresigneredetandreskriver* :ironi:

Skrevet

Det beste er om noen kommenterer at det beste er å spise salat i stedet, fordi sjokolade gir feil Glykemisk indeks.

:ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Veldig bra skrevet.

*er også teit og sier at jeg er enig*

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det beste er om noen kommenterer at det beste er å spise salat i stedet, fordi sjokolade gir feil Glykemisk indeks.

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Me får stola på moderatorane at dei teke vekk det verste for i nokon sammenhengar er det greit å anonymisere deg. Men folk bør jo vita litt ka dei bør skriva og ikkje??

Skrevet

Det virker som det er flere registrerte brukere som logger seg inn som gjest når de har noe i komme med men ikke tør å stå for.

Men hva du vil for meg, men stå for det! :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i, altså. (Det var meg du siterte). Da jeg skrev om det å skille mellom søppel o.l tenkte jeg egentlig mest på hva som burde vært slettet og moderert bort. Å få folk som kun er ute etter å være kjipe til å holde seg borte er nok vanskelig så lenge man får respons på dritten sin.

Gjest Gjest
Skrevet
Der satt du egentlig ord på det jeg ville si.  :)

*Guudsåteitjegersombaresigneredetandreskriver* :ironi:

Hadde du vært gjest ville du blitt anklaget for å støtte deg selv. Kanskje du bare har to brukerprofiler?

Gjest gjest1
Skrevet
Det virker som det er flere registrerte brukere som logger seg inn som gjest når de har noe i komme med men ikke tør å stå for.

Men hva du vil for meg, men stå for det! :sur:

Skulle nesten ønske jeg var en av dem, for har man kommet med sin mening i en tråd når man er innlogget, kan en banne på at en blir forfulgt og konfrontrert med det i en helt annen sammenheng.

Dette hadde jeg forresten satt pris på at folk lot være med. En tråd er en tråd, og det blir for dumt at folk tar det til seg så grundig og ikke klarer å være hyggelige i en tråd som handler om noe helt annet. Fysj på dere!

Gjest Gjest
Skrevet
Skulle nesten ønske jeg var en av dem, for har man kommet med sin mening i en tråd når man er innlogget, kan en banne på at en blir forfulgt og konfrontrert med det i en helt annen sammenheng.

Og der har du kanskje forklaringen på at man er gjest i stedet for registrert bruker. :klem:

Skrevet

Det er igrunnen derfor jeg er veldig for en mulighet til å skjule sine tidligere innlegg....så slipper man den stalkingen enkelte bedriver.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er igrunnen derfor jeg er veldig for en mulighet til å skjule sine tidligere innlegg....så slipper man den stalkingen enkelte bedriver.

Mener du å ikke søke opp tidligere innlegg? Jeg synes egentlig denne, og kanskje "dagbokkikkinga" kunne vært utilgjengelig for uregistrerte brukere, jeg - og jeg er BARE gjest:-) Det er ikke noe problem å ordne sånt teknisk, vet om mange "amatørfora" hvor slike ting fungerer utmerket.

Men jeg mistenker nok at KG baserer seg på antall brukere totalt; gjester og registrerte, når de får betalt for annonseplass:-) Stengning av funksjoner og fora fører til færre brukere, selv om kvaliteten muligens ville blitt annerledes. For de som synes det er uholdbart med gjester o.a finnes det forøvrig en hel haug med andre steder man kan henge, så SÅ ille er det vel ikke her.

Gjest gjest1
Skrevet
Og der har du kanskje forklaringen på at man er gjest i stedet for registrert bruker.  :klem:

Jo. Hvorfor klemmer du meg? Vekk.

Gjest GreenSky
Skrevet

Gjestene irriterte meg før, men ikke nå lenger. Men jeg inrømmer at jeg som regel ikke gidder å lese gjesteinnlegg.

Siden det er mulig å blokkere noen brukere, hva med en mulighet for å blokkere gjester?

Skrevet

Altså.. Jeg mener enhver som skriver inn registrert eller ikke i det minste burde velge seg et nick - og mange gjester gjør jo det..

Jeg er ikke for anonyme innlegg som tydelig er ment å være spydige, ekle og usakelige.. (er ikke for det om de kommer fra registrerte brukere heller...)

Jeg tror mange faste brukere velger å være gjest når de ikke ønsker å "knyttes" til innleggene de skriver..

:sjenert: (- bare synd det er slik.) :sjenert:

Skrevet
Jo. Hvorfor klemmer du meg? Vekk.

Towelie, du er deg selv lik! Kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...