Gå til innhold

Forskjellige behov på julaften

solvåår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tullete svar, ingenting stygt md det, ts har et valg om å komme dit

Anonymkode: d86fb...4b9

Trollmor, gå å legg deg! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diverse skrev (12 minutter siden):

Men de var jo villige til å kjøre til svigermor. Like mye pikk pakk og styr med pakking av bil etc. Er lengden på kjøreturen ts er misfornøyd med. 

Nettop , de kunne fint kjøre til svigermor 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (Akkurat nå):

Trollmor, gå å legg deg! 

Skjerp deg ditt troll selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun hadde jo opprinnelig planer med de minste, men kastet de planene rett på dør for en mulighet for å se de eldste en kort stund.. Det er jo å soleklart velge de største langt foran de minste.. Vil jo tro at hun feiret med de store ifjor og skal det neste år også om svoger har dem annenhvert år og pleier å feire med sin mor. Men ifjor og neste år skal kanskje de minste feire med mormor og morfar så da ser hun dem ikke. Ergo burde hun prioritert de minste i år.

Anonymkode: b5f7e...35c

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (Akkurat nå):

Du skriver at du ikke har problemer med det. For henne er det et problem. Det er forskjell på folk. Du må gjerne svare meg på smørsmålet mitt.

Hvorfor skal jeg svare deg? Jeg har svart ts og ser ikke problemet , så får hun selv velge hva de gjør 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en idè å komme dit en dag i forkant? Så slipper man kjøring på selveste julaften og stress ifht det.😉 Ellers er det helt okei å takke nei til det og heller feire hjemme! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal jeg svare deg? Jeg har svart ts og ser ikke problemet , så får hun selv velge hva de gjør 

Fordi jeg har stilt deg et spørsmål, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man ødelegger infen feiring med å kjøre , ærlig talt 

3 timer på julaften?? Sønnen vår hyler i bil, han takler ikke mer enn 15 min. Ikke får han sove i bil heller. Vi brente oss på det i påska i år da vi tenkte "vi kjører på kvelden sånn at han sover i bilen", han sovnet ikke! Det ble til slutt såpass uforsvarlig å kjøre pga hylingen hans som forstyrret oss at vi til slitt tok inn på hotell. Skulle vi hatt 1,5 kjøring på hjemturen måtte vi kjørt i god tid før leggetid, måtte i så fall spist middag kl 15 og hurtig gaveåpning etter det før vi rushet i bilen.

I vår familie snakker vi om hva som funker best. I mange år hadde vi feiringen som passet best for søsteren min med hennes små barn. For min del ble det en del kompromiss jeg måtte inngå. Nå er det vi som har små barn og da tar familien hensyn til oss. 

Nå sier jo ts både at avtalen var at de skulle feire hos svigermor og at deres barn blir bilsyke. At svigermor/svoger velger å endre på planene uten å snakke ordentlig med mannen til ts først viser at de er ganske egoistiske selv. Da er det selvsagt helt innafor at ts og mannen velger det som funker best for barna og dem selv. Det er ikke egoistisk.

Anonymkode: 4b55a...954

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det blir en «koselig» julaften for alle sammen med trøtte bilsyke unger som har sitte innesperret i bil i 1,5 time og kommer til et hus som ikke har leker eller er barnevennlig.. gøy å at den familien som har flest antall mennesker skal pakke ned pakker og alt av småbarnsutrysr også, er så sykt ulogisk at jeg tror hele tråden er kødd

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig bilsyke unger, som spyr hver biltur til svigers. Om det er tilfelle her, hadde jeg aldri! Utsatt dem for 3 timers bilkjøring på julaften. 

Små barn har 1pri. Så kan svigers feire der de vil.

Anonymkode: ec74f...d79

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen er altså at dere må kjøre lenger, for pakke  alt og dratt med barn skulle dere uansett gjort siden dere skulle feire hos svigers , så da må dere bestemme dere da om to t er så mye verre at dere heller vil være alene hjemmez

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (1 minutt siden):

Tenker det blir en «koselig» julaften for alle sammen med trøtte bilsyke unger som har sitte innesperret i bil i 1,5 time og kommer til et hus som ikke har leker eller er barnevennlig.. gøy å at den familien som har flest antall mennesker skal pakke ned pakker og alt av småbarnsutrysr også, er så sykt ulogisk at jeg tror hele tråden er kødd

De skulle pakker ned alt uansett !  Hvor står det at huset ikke er barnevennlig  eller har leker???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen er altså at dere må kjøre lenger, for pakke  alt og dratt med barn skulle dere uansett gjort siden dere skulle feire hos svigers , så da må dere bestemme dere da om to t er så mye verre at dere heller vil være alene hjemmez

Stor forskjell på 30 min i bil en vei kontra 1,5 time en vei.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La mannen din si at dere foretrekker julaften hjemme hos dere selv i år (hvis han er enig).

Men ikke gå inn i en krangel om hva svigermor klarte eller at det er mye enklere at svoger kommer til dere. Det skaper bare støy.

Anonymkode: f95d8...f86

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt, og alltid, forskjell på én og tre timer

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3 timer på julaften?? Sønnen vår hyler i bil, han takler ikke mer enn 15 min. Ikke får han sove i bil heller. Vi brente oss på det i påska i år da vi tenkte "vi kjører på kvelden sånn at han sover i bilen", han sovnet ikke! Det ble til slutt såpass uforsvarlig å kjøre pga hylingen hans som forstyrret oss at vi til slitt tok inn på hotell. Skulle vi hatt 1,5 kjøring på hjemturen måtte vi kjørt i god tid før leggetid, måtte i så fall spist middag kl 15 og hurtig gaveåpning etter det før vi rushet i bilen.

I vår familie snakker vi om hva som funker best. I mange år hadde vi feiringen som passet best for søsteren min med hennes små barn. For min del ble det en del kompromiss jeg måtte inngå. Nå er det vi som har små barn og da tar familien hensyn til oss. 

Nå sier jo ts både at avtalen var at de skulle feire hos svigermor og at deres barn blir bilsyke. At svigermor/svoger velger å endre på planene uten å snakke ordentlig med mannen til ts først viser at de er ganske egoistiske selv. Da er det selvsagt helt innafor at ts og mannen velger det som funker best for barna og dem selv. Det er ikke egoistisk.

Anonymkode: 4b55a...954

Men da hadde dere nok heller ikke valgt å kjøre 30 min hver vei på julaften da om det virkelig er så ille som du sier 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Millimani skrev (Akkurat nå):

Det er fortsatt, og alltid, forskjell på én og tre timer

Nei jøss sier du det! Det snakkes om at det er styr å pakke med alt fra flere innlegg her, det måtte de gjort uansett 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solvåår skrev (2 timer siden):

Trenger noen andres tanker angående julefeiring. Planen var å være hos svigermor som bor en halvtime unna, men nå har min manns bror foreslått at vi heller drar til han, fordi barna hans på 16 og 18 skal være hos moren sin, men har sagt at de kommer innom han på kvelden. Og med det har alle planer snudd, og svigermor har sagt at vi alle reiser til han i stedet. For mannen min og meg frister det overhodet ikke å kjøre til han, 1,5 t frem og tilbake med 3 små barn i baksetet. Dette synes svigermora mi var dårlig gjort av oss og skjønner ikke hvorfor vi synes det er styrete, da hun som hun sier selv greide alt mulig med flere småbarn samtidig da hun var ung. For broren til mannen min er det en liten time kjøring til svigermor, og vi spurte om han ikke kunne dra tilbake for å møte barna sine senere, men det mente de ble hektisk og stressende...

Blir veldig dårlig stemning hvis vi står på vårt, men jeg blir dårlig bare av tanken på å reise så langt med unger som skriker, en blir bilsyk osv...

Enig med ts. Han er alene på julaften egentlig,og lettere for han kjøre. De nesten voksne barnas hans får heller si hei til faren litt tidligere på kvelden,så får han kjøre til svigermor å feire min dere  

Anonymkode: e1846...9a4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da hadde dere nok heller ikke valgt å kjøre 30 min hver vei på julaften da om det virkelig er så ille som du sier 

La TS være i fred for trollmor som trenger oppmerksomhet. Hun er ikke som deg vet du, trollmor.

Nei jøss sier du det! Det snakkes om at det er styr å pakke med alt fra flere innlegg her, det måtte de gjort uansett 

DET TAR TID UANSETT SITUASJONEN JA, OG DET SKJØNNER FAEN IKKE DU FOR DU EVNER IKKE, ELLER GIDDER IKKE EVNE, Å SETTE DEG INN I EN SÅNN SITUASJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE MÅTTE GJORT DET UANSETT, MEN SPARER FAKTISK TO TIMER PÅ Å VÆRE HOS SVIGERMOR ENN Å DRA TIL HAN ANDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OG DE SPARER ENDA MER TID PÅ Å VÆRE HJEMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 minutt siden):

La TS være i fred for trollmor som trenger oppmerksomhet. Hun er ikke som deg vet du, trollmor.

DET TAR TID UANSETT SITUASJONEN JA, OG DET SKJØNNER FAEN IKKE DU FOR DU EVNER IKKE, ELLER GIDDER IKKE EVNE, Å SETTE DEG INN I EN SÅNN SITUASJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE MÅTTE GJORT DET UANSETT, MEN SPARER FAKTISK TO TIMER PÅ Å VÆRE HOS SVIGERMOR ENN Å DRA TIL HAN ANDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OG DE SPARER ENDA MER TID PÅ Å VÆRE HJEMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Capslock og utropstegn gjør ikke argumentene dine mer gyldige. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...