Brunello Skrevet 23. november 2024 #61 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jøss.... Anonymkode: b8baf...515 Hvorfor er det jøss? Er ikke noe mer bemerkelsesverdig enn alle ego-svarene. Det finnes haugevis av tråder med klaging fra folk som selv mener at de blir urettferdig behandlet av foreldre og svigerforeldre. Svarene i denne tråden viser at det er en grunn til at folk blir ulikt behandlet. Man må faktisk tenke litt litt lenger enn bare på hva som er ideelt for seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #62 Del Skrevet 23. november 2024 Høres veldig spesielt ut at en bestemor ikke forstår at en småbarnsfamilie ikke vil tilbringe 3 timer i bil på julaften... og enda mer rart at hun mener dere må kjøre de 3 timene uten problemer, mens den voksne sønnen skal få slippe. Støtter de som sier at dere blir hjemme julaften i år. Det er virkelig helt fantastisk å bare være kjernefamilien på julaften, det fjerner så mye press og stress (og logistikkutfordringer som dette). Det er mye bedre å bruke romjulsdagene på kjøring og besøk, så kan julekvelden være bare dere, i alle fall i år. Anonymkode: cc2c7...b46 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #63 Del Skrevet 23. november 2024 Hadde lett feiret hos broren min❤️ Julen er tiden for at man skal være sammen🥰 Anonymkode: 0abac...de0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #64 Del Skrevet 23. november 2024 Diverse skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det av og til er hyggelig å gjøre noe for andre, ikke alltid tenke hva er mest behagelig for meg? I år betyr det noe for svoger og svigers at dere kommer til svoger, så han får litt tid med barna sine. Men dere er voksne folk, det er ingen som kan tvinge dere til noe som helst. Men da må dere jo stå for det og tåle at svigers er skuffa. Men hva med hva som er hyggeligst for de tre småbarna til ts her da? Tviler på at det er å tilbringe 3 timer i bil på julaften altså. Man setter ikke svogeren i dette tilfellet foran egne barn. Anonymkode: 1d743...8ed 6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2024 #65 Del Skrevet 23. november 2024 solvåår skrev (28 minutter siden): Overnatting er nok ikke aktuelt. Dette er veldig stive folk som vi ser et par ganger i året, og har null til felles nesten. Hvor gamle er barna? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #66 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, og atter nei. Den voksne mannen kan enten kjøre hjem når han får besøk ellers blir dere hjemme. Hvorfor driver folk å ødelegger julaften for barna med kjøring. Som barn av noen som ofte feiret borte på julaften kan jeg trygt si det var rævva. Et ork med hjemtur, pakkingen, fikk ikke åpne gaver, fordi "letter å pakke i bilen med emballasje på", som å sette en kake på bordet og si "bare se, ikke smak, vi skal ha denne i morgen". La barna få ha jula si, og vær sammen 1. Dag når jula starter på skikk❤️👏 Anonymkode: d50e4...4f5 Man ødelegger infen feiring med å kjøre , ærlig talt Anonymkode: d86fb...4b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #67 Del Skrevet 23. november 2024 Diverse skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at det av og til er hyggelig å gjøre noe for andre, ikke alltid tenke hva er mest behagelig for meg? I år betyr det noe for svoger og svigers at dere kommer til svoger, så han får litt tid med barna sine. Men dere er voksne folk, det er ingen som kan tvinge dere til noe som helst. Men da må dere jo stå for det og tåle at svigers er skuffa. Beste innlegget hittil Anonymkode: d86fb...4b9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #68 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beste innlegget hittil Anonymkode: d86fb...4b9 Nei, man setter ikke svogeren foran egne barn. Han er ikke dausyk og ute av stand til å forflytte seg. Mens ts har tre barn hun skal måtte dra rundt på på selveste julaften Anonymkode: 1d743...8ed 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 23. november 2024 #69 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg har stor forståelse for at det er slitsomt å reise med unger, har gjort det mye selv, men syns virkelig alle her at det hadde vært greit om sin egen mor skulle sitte alene med broren? Bare for at det er deilig å være kjernefamilien? Skjønner mer av min egen egofamilie nå. Ingen av mine søsken har barn, men syns det er deiligst å være hjemme på julaften. Det har blitt til at vi aldri ses i det hele tatt. Jeg kommer ikke til å gidde å si ifra om jeg dør engang:) De hadde sikker syns det var pes å måtte dra i begravelsen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #70 Del Skrevet 23. november 2024 Diverse skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at det av og til er hyggelig å gjøre noe for andre, ikke alltid tenke hva er mest behagelig for meg? I år betyr det noe for svoger og svigers at dere kommer til svoger, så han får litt tid med barna sine. Men dere er voksne folk, det er ingen som kan tvinge dere til noe som helst. Men da må dere jo stå for det og tåle at svigers er skuffa. Tipper ts tenker mest på at de små barna hennes skal få slippe å bruke 3 timer i bilstolen på julaften, ikke på seg selv. Anonymkode: cc2c7...b46 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #71 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så kjipe dere er! Her er snakk om at broren kan få barna sine innom på besøk! Skjerpings! 1,5 time hver vei er ikke så ille? Egofolk som bruker barna som unnskyldning «Å, nei, tenk om vi må ofre litt sånn at andre får det bra?!? Uhu, det er såååå jævla synd i oss…» Vi kjører 2 timer hver vei i år, og det er fordi vi må hjem pga jobb. Ja, vi kunne feiret hjemme alene, men barna ønsker det ikke, ei heller vi, og resten av familien kan ikke flytte på seg i år pga sykdom og jobb hos noen av dem. Vi velger å se på det som «sånn det er» og er positive og tenker at til neste år klarer vi å gjøre det annerledes. Hvorfor gjøre alt så forbasket komplisert og synes så synd på dere selv fordi det ikke går slik DERE/DU vil? Anonymkode: 2a14c...138 Jeg hadde aldri kjørt 1.5 time hver vei på julaften! Vi feirer jul kun hjemme fordi vi ikke orker og gidder reising i julen. Vi har åpen dør for alle som ønsker og komme, ingen skal trenge å sitte alene. Men akkurat julaften ønsker jeg ikke å bruke i bilen. Anonymkode: d7ec2...c44 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #72 Del Skrevet 23. november 2024 visp skrev (Akkurat nå): Jeg har stor forståelse for at det er slitsomt å reise med unger, har gjort det mye selv, men syns virkelig alle her at det hadde vært greit om sin egen mor skulle sitte alene med broren? Bare for at det er deilig å være kjernefamilien? Skjønner mer av min egen egofamilie nå. Ingen av mine søsken har barn, men syns det er deiligst å være hjemme på julaften. Det har blitt til at vi aldri ses i det hele tatt. Jeg kommer ikke til å gidde å si ifra om jeg dør engang:) De hadde sikker syns det var pes å måtte dra i begravelsen. Ja, helt greit å la svigermor sitte aleine med ene sønnen når hun endrer planene bare for at ting skal være med komfortabelt for han, noe som fører til at ts må kjøre i 3 timer med 3 barn. Faktisk helt greit, hun har jo selv prioritert dette. Anonymkode: 1d743...8ed 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 23. november 2024 #73 Del Skrevet 23. november 2024 Ungene tar ikke skade av en biltur. Og selv om svogers barn er store har han sikkert like mye behov for å være sammen med dem på julaften. Eller de kan spørre om å sove der. Eller hos svigermor. Men får inntrykk av at ts er mer ute etter støtte og sympati enn løsninger . 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 23. november 2024 #74 Del Skrevet 23. november 2024 visp skrev (1 minutt siden): Jeg har stor forståelse for at det er slitsomt å reise med unger, har gjort det mye selv, men syns virkelig alle her at det hadde vært greit om sin egen mor skulle sitte alene med broren? Bare for at det er deilig å være kjernefamilien? Skjønner mer av min egen egofamilie nå. Ingen av mine søsken har barn, men syns det er deiligst å være hjemme på julaften. Det har blitt til at vi aldri ses i det hele tatt. Jeg kommer ikke til å gidde å si ifra om jeg dør engang:) De hadde sikker syns det var pes å måtte dra i begravelsen. Nå er jo ikke svigermor alene på julaften akkurat men tilbringer den med sønnen som hu. Faktisk reelt har valgt å sette foran den andre sønnen sin som har småbarn… er mange som ikke har mer enn et barn å vetu, er ikke synd på dem for det! Og nå kommer jo de aller viktigeste personene. For svigers til sin foretrukket sønn da de voksne og Halvvoksene barnebarna hennes som tydeligvis fortjener å bli tatt mer hensyn til de få timene de er der på slutten av kvelden kontra ts sine små unger som er der hele kvelden frem til de sovner, mest sannsynlig har nok alt ungene til ts sovnet når søskenbarna ankommer.. rett og slett dårlig gjort av farmor det her! I bestefall meget korttenkt 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 23. november 2024 #75 Del Skrevet 23. november 2024 Kan dere ikke sove over der da? Så slipper dere å kjøre hjem samme dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2024 #76 Del Skrevet 23. november 2024 Luckiness skrev (Akkurat nå): Kan dere ikke sove over der da? Så slipper dere å kjøre hjem samme dag? Har du lest svaret på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #77 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt greit at bror da ikke får se barna sine? At bestemor ikke får se barnebarna? At ikke mannen får se onkelbarn? At ikke kusiner/fettere får treffe hverandre? Kun pga litt kjøring?! Nei, da rar vi på oss offerrollen og protesterer: «Hvis dere vil gjøre det sånn, så blir vi hjemme og lager vår egen jul!» Trass er sjarmerende….. «Frysebyer», og glad det ikke er i min familie! Her strekker vi oss langt slik at alle kan møtes. 1,5 til hver vei er ikke lenger enn vi reiser til jobb hver eneste dag, så barna klarer det fint, selv på julaften. Hjemover kan de sove i bilen. Ser virkelig ikke problemet! Anonymkode: 2a14c...138 Jeg hadde aldri dratt mine barn med på biltur i 1,5 t hver vei på julaften. Jeg hadde aldri funnet meg en jobb hvor jeg måtte pendle 1,5 t hver vei heller. De med barn skal få lov være hjemme hos seg selv om de ønsker dette. De uten kan reise om noen må reise. Anonymkode: 5406d...419 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #78 Del Skrevet 23. november 2024 Diverse skrev (2 minutter siden): Ungene tar ikke skade av en biltur. Og selv om svogers barn er store har han sikkert like mye behov for å være sammen med dem på julaften. Eller de kan spørre om å sove der. Eller hos svigermor. Men får inntrykk av at ts er mer ute etter støtte og sympati enn løsninger . Det er så mangt barn ikke tar skade av, men det er nok heller ikke det beste å tilbringe 3 timer i bil på selveste julaften. Og i dette tilfellet ville jeg ikke valgt noe de «ikke tar skade av», men det som vil være det beste valget for de. Å være hjemme i eget hus med kjernefamilien og skape juleminner der Anonymkode: 1d743...8ed 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 23. november 2024 #79 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er så mangt barn ikke tar skade av, men det er nok heller ikke det beste å tilbringe 3 timer i bil på selveste julaften. Og i dette tilfellet ville jeg ikke valgt noe de «ikke tar skade av», men det som vil være det beste valget for de. Å være hjemme i eget hus med kjernefamilien og skape juleminner der Anonymkode: 1d743...8ed Og det er greit, men da må de jo tåle at svigers blir skuffa. Eller spørre om de kan overnatte. Endret 23. november 2024 av Diverse 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #80 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt greit at bror da ikke får se barna sine? At bestemor ikke får se barnebarna? At ikke mannen får se onkelbarn? At ikke kusiner/fettere får treffe hverandre? Kun pga litt kjøring?! Nei, da rar vi på oss offerrollen og protesterer: «Hvis dere vil gjøre det sånn, så blir vi hjemme og lager vår egen jul!» Trass er sjarmerende….. «Frysebyer», og glad det ikke er i min familie! Her strekker vi oss langt slik at alle kan møtes. 1,5 til hver vei er ikke lenger enn vi reiser til jobb hver eneste dag, så barna klarer det fint, selv på julaften. Hjemover kan de sove i bilen. Ser virkelig ikke problemet! Anonymkode: 2a14c...138 Hadde aldri giddet å pendle 1.5 time hver vei til jobb hver dag. Det å bruke så mye tid i bilen på julaften skjønner jeg godt mange ikke orker, oss selv inkludert. Jeg bruker 7 min i bil pr vei til jobb. Mine barn har aldri sovet i bil heller. Veldig spesielt at ts er den store stygge ulven her. Tross slt svigermor som endret planene. Anonymkode: d7ec2...c44 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå