solvåår Skrevet 23. november 2024 Forfatter #41 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er det 1,5 t til sammen? Eller hver vei? Anonymkode: d86fb...4b9 Det er 1,5 time en vei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2024 #42 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) solvåår skrev (57 minutter siden): Trenger noen andres tanker angående julefeiring. Planen var å være hos svigermor som bor en halvtime unna, men nå har min manns bror foreslått at vi heller drar til han, fordi barna hans på 16 og 18 skal være hos moren sin, men har sagt at de kommer innom han på kvelden. Og med det har alle planer snudd, og svigermor har sagt at vi alle reiser til han i stedet. For mannen min og meg frister det overhodet ikke å kjøre til han, 1,5 t frem og tilbake med 3 små barn i baksetet. Dette synes svigermora mi var dårlig gjort av oss og skjønner ikke hvorfor vi synes det er styrete, da hun som hun sier selv greide alt mulig med flere småbarn samtidig da hun var ung. For broren til mannen min er det en liten time kjøring til svigermor, og vi spurte om han ikke kunne dra tilbake for å møte barna sine senere, men det mente de ble hektisk og stressende... Blir veldig dårlig stemning hvis vi står på vårt, men jeg blir dårlig bare av tanken på å reise så langt med unger som skriker, en blir bilsyk osv... Bli hjemme! Har dere noen gang feiret julaften bare dere fem som familie? Eller den gang dere var fire, eller når dere var tre? Det kommer til å bli en koselig og rolig julaften for dere. Nesten en helt vanlig dag med noe ekstra på bordet, pakker under treet, spenning og stemning hos alle. Det gjør da ingen ting om det blir sånn. Jul blir det! Hvordan stemningen mellom dere og svigers blir vet dere vel ikke før dagen er der, eller det nærmer seg. Bare bli hjemme, og "stå på krava". Dere har ikke lyst til å bruke tre timer i bil den dagen, og de kan heller ikke tvinge dere. De har ingen makt over dere. Hvis de snur og det blir julefeiring hos svigermor som planlagt kan dere jo vurdere å bli med på det. Det kommer mange dager senere i jula hvor det går an å besøke hverandre. Ta den halvtimes kjøreturen til svigermor en annen dag i jula, og få dere litt ekstra julestemning ved den anledningen. Endret 23. november 2024 av Millimani 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #43 Del Skrevet 23. november 2024 Har ungdommen på 18 lappen? Anonymkode: b1a32...77e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #44 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg hadde hatt forståelse for det, og overnattet der til første juledag. Han har jo ledige rom når ungene hans ikke er hjemme. Det hadde jeg ønsket uansett, siden jeg liker julekvelden med voksne etter at småunger er i seng. Alternativt blir dere hjemme. Anonymkode: ff4f2...bd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 23. november 2024 #45 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvem skal kjøre de, siden du vet det er «bare til å gjøre det»? Og hva vet du om broren og resten av familiens lyst til også å se «disse halvvoksne». Kanskje bror er overlykkelig over at det kommer innom?? Hvis du leser innleggene mine, så har jeg barn - 4 stk Vi bor på landet og har ingen problemer med å kjøre halvannen time hver vei. Har heller aldri hatt noe problem med det med barna heller. Vi kjører ofte 2 timer hver vei på julaften. På vei til er barna spente. På vei hjem sover barna… Det går an å ikke gjøre alt til et problem 😊 Anonymkode: 2a14c...138 Nå er det faktisk slik at barn er ulike! Noen barn blir faktisk bilsyke og samme hvordan du vender det så er det ikke de tre minste i familien som skal «lide» mest mulig og ha det kjipest! For en familie dere har folk om dere ikke evner til å ta hensyn til de aller minste i familien de få åra de er små! Bror får kjøre å hente ungene sine selv om det er så viktig det blir uansett kortere reisevei enn for ts og småbarna. Og vil svigermor slippe å være vertinne kan de komme til ts om hun ønsker 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solvåår Skrevet 23. november 2024 Forfatter #46 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ungdommen på 18 lappen? Anonymkode: b1a32...77e Ja 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2024 #47 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde hatt forståelse for det, og overnattet der til første juledag. Han har jo ledige rom når ungene hans ikke er hjemme. Det hadde jeg ønsket uansett, siden jeg liker julekvelden med voksne etter at småunger er i seng. Alternativt blir dere hjemme. Anonymkode: ff4f2...bd1 Ikke sikkert han har sengeplasser til fem gjester, og det er uansett for dumt at TS må gå med en klump i magen for noe de ikke ønsker 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solvåår Skrevet 23. november 2024 Forfatter #48 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde hatt forståelse for det, og overnattet der til første juledag. Han har jo ledige rom når ungene hans ikke er hjemme. Det hadde jeg ønsket uansett, siden jeg liker julekvelden med voksne etter at småunger er i seng. Alternativt blir dere hjemme. Anonymkode: ff4f2...bd1 Overnatting er nok ikke aktuelt. Dette er veldig stive folk som vi ser et par ganger i året, og har null til felles nesten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #49 Del Skrevet 23. november 2024 Ville sagt det er greit hvis vi får overnatte. Men synes og at mannen kan snakke med moren sin. Litt rart at 2 voksne og 3 barn skal kjøre 1,5 time hver vei for at 1 voksen mann skal slippe å kjøre 1 time hver vei...? Eller er det fordi svigermor også vil se disse barna at hun vil dit? Skal svoger stelle istand alt for alle, middag og pynt og kaker og kaffe osv osv? Jeg er kanskje fordomsfull men kjenner ingen menn som ordner til jul alene 😅 Anonymkode: b5f7e...35c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #50 Del Skrevet 23. november 2024 Om det er fordi hun vil se de andre barna så må jo mannen spørre om det virkelig er viktigere for henne å kanskje se disse en liten stund enn å feire hele kvelden med deres barn.. (hvor mye skal de stikke innom? Hvor gamle er de og hvor sent skal de innom? Skal de bare en tur og si hei og så dra igjen eller hva er planen..?) Er deres veldig små og svogers barn kommer innom sent på kvelden så kan dere jo foreslå følgende: Middag hos svigermor som planlagt men litt tidligere. Pakker og feiring og slikt til dine barns leggetid, i 20-tiden? Deretter drar dere hjem og svoger og svigermor kjører hjem til ham og er der 21 og møter hans barn. Anonymkode: b5f7e...35c 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #51 Del Skrevet 23. november 2024 solvåår skrev (21 minutter siden): Det er 1,5 time en vei. Ok, jeg hadde ikke hatt problemer med det Anonymkode: d86fb...4b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #52 Del Skrevet 23. november 2024 Kaneel skrev (19 minutter siden): Nå er det faktisk slik at barn er ulike! Noen barn blir faktisk bilsyke og samme hvordan du vender det så er det ikke de tre minste i familien som skal «lide» mest mulig og ha det kjipest! For en familie dere har folk om dere ikke evner til å ta hensyn til de aller minste i familien de få åra de er små! Bror får kjøre å hente ungene sine selv om det er så viktig det blir uansett kortere reisevei enn for ts og småbarna. Og vil svigermor slippe å være vertinne kan de komme til ts om hun ønsker Merkelig å snakke om kjipest når det er snakk om å feire med ande Anonymkode: d86fb...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #53 Del Skrevet 23. november 2024 solvåår skrev (11 minutter siden): Overnatting er nok ikke aktuelt. Dette er veldig stive folk som vi ser et par ganger i året, og har null til felles nesten. Å da kan dere ikke overnatte?? Snakk om en natt Anonymkode: d86fb...4b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #54 Del Skrevet 23. november 2024 Da kan vel barna kjøre til bestemor for å hilse på alle sammen. Og evt ta med seg far hjem når de drar. Anonymkode: b1a32...77e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #55 Del Skrevet 23. november 2024 ALT MULIG FOLK KLARER Å LAGE STORE KONFLIKTER OG TRØBBEL AV ER DET RART DET ER KRIG I VERDEN, KONFLIKTER I HEIMEN OG KONFLIKTER OVERALT NÅR FOLK ER SÅ LITE LØSNINGSORIENTERTE? Anonymkode: 61520...348 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #56 Del Skrevet 23. november 2024 Bli hjemme, dere 5. Kos dere med en lang julefrokost, barne-tv, ut å leke litt. Pynte seg, lage middag, hyggelig rundt middagsbordet. Gaveåpning i egen stue, barna kan ta med seg lekene rett på rommet om de vil etterpå. Legge barna i egne senger etterhvert som de blir trøtte. Så kan du og mannen legge beina på bordet og se en hyggelig julefilm med ett glass vin. Kvalitetstid med kjernefamilien. Hadde hundre ganger heller valgt dette enn å kjøre i 3 timer med 3 barn i baksetet på julaften og dra med seg pakker frem og tilbake… Jeg feirer alltid hjemme med mann og barn, helt fantastisk hyggelig for både små og store. Ser familien de andre juledagene, men akkuratt julaften vil jeg være hjemme med barna. Skape juleminner i eget hjem Anonymkode: 1d743...8ed 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #57 Del Skrevet 23. november 2024 Nei, og atter nei. Den voksne mannen kan enten kjøre hjem når han får besøk ellers blir dere hjemme. Hvorfor driver folk å ødelegger julaften for barna med kjøring. Som barn av noen som ofte feiret borte på julaften kan jeg trygt si det var rævva. Et ork med hjemtur, pakkingen, fikk ikke åpne gaver, fordi "letter å pakke i bilen med emballasje på", som å sette en kake på bordet og si "bare se, ikke smak, vi skal ha denne i morgen". La barna få ha jula si, og vær sammen 1. Dag når jula starter på skikk❤️👏 Anonymkode: d50e4...4f5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnom Skrevet 23. november 2024 #58 Del Skrevet 23. november 2024 Hadde uten tvil blitt hjemme. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #59 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, og atter nei. Den voksne mannen kan enten kjøre hjem når han får besøk ellers blir dere hjemme. Hvorfor driver folk å ødelegger julaften for barna med kjøring. Som barn av noen som ofte feiret borte på julaften kan jeg trygt si det var rævva. Et ork med hjemtur, pakkingen, fikk ikke åpne gaver, fordi "letter å pakke i bilen med emballasje på", som å sette en kake på bordet og si "bare se, ikke smak, vi skal ha denne i morgen". La barna få ha jula si, og vær sammen 1. Dag når jula starter på skikk❤️👏 Anonymkode: d50e4...4f5 Jeg er barn av noen som alltid feiret hjemme med kjernefamilien. Og jeg holder hardt på å videreføre dette med min egen kjernefamilie nå. Nettopp for å slippe det du ramser her. Slippe å avreise, pakking, være borte hos noen andre, hjemreise osv. Bli hjemme ts, la barna få juleminner fra eget hjem. Anonymkode: 1d743...8ed 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 23. november 2024 #60 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg tenker at det av og til er hyggelig å gjøre noe for andre, ikke alltid tenke hva er mest behagelig for meg? I år betyr det noe for svoger og svigers at dere kommer til svoger, så han får litt tid med barna sine. Men dere er voksne folk, det er ingen som kan tvinge dere til noe som helst. Men da må dere jo stå for det og tåle at svigers er skuffa. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå