AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #21 Del Skrevet 23. november 2024 solvåår skrev (23 minutter siden): Trenger noen andres tanker angående julefeiring. Planen var å være hos svigermor som bor en halvtime unna, men nå har min manns bror foreslått at vi heller drar til han, fordi barna hans på 16 og 18 skal være hos moren sin, men har sagt at de kommer innom han på kvelden. Og med det har alle planer snudd, og svigermor har sagt at vi alle reiser til han i stedet. For mannen min og meg frister det overhodet ikke å kjøre til han, 1,5 t frem og tilbake med 3 små barn i baksetet. Dette synes svigermora mi var dårlig gjort av oss og skjønner ikke hvorfor vi synes det er styrete, da hun som hun sier selv greide alt mulig med flere småbarn samtidig da hun var ung. For broren til mannen min er det en liten time kjøring til svigermor, og vi spurte om han ikke kunne dra tilbake for å møte barna sine senere, men det mente de ble hektisk og stressende... Blir veldig dårlig stemning hvis vi står på vårt, men jeg blir dårlig bare av tanken på å reise så langt med unger som skriker, en blir bilsyk osv... Vi var alltid hjemme julaften når barna våre var små -så kunne de som ville komme til oss. Det firte vi aldri på. Hva andre voksne folk syntes om deres valg må dere ikke tenke på. Anonymkode: 350a8...6f1 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #22 Del Skrevet 23. november 2024 solvåår skrev (23 minutter siden): Trenger noen andres tanker angående julefeiring. Planen var å være hos svigermor som bor en halvtime unna, men nå har min manns bror foreslått at vi heller drar til han, fordi barna hans på 16 og 18 skal være hos moren sin, men har sagt at de kommer innom han på kvelden. Og med det har alle planer snudd, og svigermor har sagt at vi alle reiser til han i stedet. For mannen min og meg frister det overhodet ikke å kjøre til han, 1,5 t frem og tilbake med 3 små barn i baksetet. Dette synes svigermora mi var dårlig gjort av oss og skjønner ikke hvorfor vi synes det er styrete, da hun som hun sier selv greide alt mulig med flere småbarn samtidig da hun var ung. For broren til mannen min er det en liten time kjøring til svigermor, og vi spurte om han ikke kunne dra tilbake for å møte barna sine senere, men det mente de ble hektisk og stressende... Blir veldig dårlig stemning hvis vi står på vårt, men jeg blir dårlig bare av tanken på å reise så langt med unger som skriker, en blir bilsyk osv... De som har små barn pleier normalt å være dem som lager til og holder julaften hos seg, så barna slipper å bli dratt ut. Og slik at barn får sin egen juletradisjon i sitt eget hjem. Her blir vel svigerdatter den store stygge ulven som ikke vil rette seg etter svigermors bestemmelser? Anonymkode: 61520...348 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #23 Del Skrevet 23. november 2024 strilamann skrev (1 minutt siden): Hadde feiret hjemme, hadde ikke lurt på det i to minutter engang. Gi beskjed om at de som vil kan komme til dere, men at dere uansett blir hjemme. Julen er først og fremst for barna og kjernefamilien. Helt greit at bror da ikke får se barna sine? At bestemor ikke får se barnebarna? At ikke mannen får se onkelbarn? At ikke kusiner/fettere får treffe hverandre? Kun pga litt kjøring?! Nei, da rar vi på oss offerrollen og protesterer: «Hvis dere vil gjøre det sånn, så blir vi hjemme og lager vår egen jul!» Trass er sjarmerende….. «Frysebyer», og glad det ikke er i min familie! Her strekker vi oss langt slik at alle kan møtes. 1,5 til hver vei er ikke lenger enn vi reiser til jobb hver eneste dag, så barna klarer det fint, selv på julaften. Hjemover kan de sove i bilen. Ser virkelig ikke problemet! Anonymkode: 2a14c...138 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #24 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så kjipe dere er! Her er snakk om at broren kan få barna sine innom på besøk! Skjerpings! 1,5 time hver vei er ikke så ille? Egofolk som bruker barna som unnskyldning «Å, nei, tenk om vi må ofre litt sånn at andre får det bra?!? Uhu, det er såååå jævla synd i oss…» Vi kjører 2 timer hver vei i år, og det er fordi vi må hjem pga jobb. Ja, vi kunne feiret hjemme alene, men barna ønsker det ikke, ei heller vi, og resten av familien kan ikke flytte på seg i år pga sykdom og jobb hos noen av dem. Vi velger å se på det som «sånn det er» og er positive og tenker at til neste år klarer vi å gjøre det annerledes. Hvorfor gjøre alt så forbasket komplisert og synes så synd på dere selv fordi det ikke går slik DERE/DU vil? Anonymkode: 2a14c...138 Såpass… Anonymkode: f6c2b...8b0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. november 2024 #25 Del Skrevet 23. november 2024 Kan ikke du, mannen og barna bare feire for dere selv hjemme hos dere selv, så kan svigermor og svigerbror feire hvor de vil? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 23. november 2024 #26 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jøss! Folk er kjipe i dagens samfunn og ser ikke lenger til enn «Nei, dette passer ikke MEG!» Anonymkode: 2a14c...138 Nå er det faktisk småbarns familien storfamilien bør vise hensyn til og ikke brorens halvvoksne unger som fint kan kjøres til bestemor uten besvær. Tror du enten ikke har hatt unger selv eller har fortrengt hele sulamitten! Nei jeg er ikke småbarnsmor nå nei, jeg er bestemor til flere! 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #27 Del Skrevet 23. november 2024 Hadde ikke orket å kjøre 1,5 time hver vei samme dag. Men hvis det går an å overnatte hos ham, så ville det gått bra. Anonymkode: 39046...c3e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #28 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som har små barn pleier normalt å være dem som lager til og holder julaften hos seg, så barna slipper å bli dratt ut. Og slik at barn får sin egen juletradisjon i sitt eget hjem. Her blir vel svigerdatter den store stygge ulven som ikke vil rette seg etter svigermors bestemmelser? Anonymkode: 61520...348 Hvorfor er enkelt så vannvittig opptatte av at man skal skape egen jul i eget hjem? Har selv vokst opp med at vi byttet på å være hos oss, mine besteforeldre på ene siden, besteforeldre på andre siden og en tante og onkel med fettere og kusiner. Vi klarte da å skape tradisjoner for det om?!? Vi gjorde det samme på dagtid uansett, og reiste til de andre/fikk besøk på ettermiddagen. Hos oss gjorde vi det på vår måte, hos bestemor på deres måte…. Vi barna hadde det kjempegøy. Vi feiret 1 jul alene, og det ble vi enige om var kjedelig. Jul for oss er å være med familie, og ikke være så låst i egne tradisjoner de få timene julaften er! De fleste gjør konsumert det samme; spiser og åpner gaver og er sammen! Nei, dette er dårlig unnskyldning for å ikke ville være med andre og at foreldre (ofte svigerdatter - dessverre) ønsker å poengtere at ting skal gjøres på «min» måte, ellers er alle andre fæle! Anonymkode: 2a14c...138 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #29 Del Skrevet 23. november 2024 Kaneel skrev (1 minutt siden): Nå er det faktisk småbarns familien storfamilien bør vise hensyn til og ikke brorens halvvoksne unger som fint kan kjøres til bestemor uten besvær. Tror du enten ikke har hatt unger selv eller har fortrengt hele sulamitten! Nei jeg er ikke småbarnsmor nå nei, jeg er bestemor til flere! Vært småbarnsmor og vi har alltid vært de som har kjørt til andre, går fint det Anonymkode: d86fb...4b9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #30 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De som har små barn pleier normalt å være dem som lager til og holder julaften hos seg, så barna slipper å bli dratt ut. Og slik at barn får sin egen juletradisjon i sitt eget hjem. Her blir vel svigerdatter den store stygge ulven som ikke vil rette seg etter svigermors bestemmelser? Anonymkode: 61520...348 Jaha? Mulig det er sånn hos deg men få rundt meg som lager jul selv med småbarn Anonymkode: d86fb...4b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #31 Del Skrevet 23. november 2024 Tipper svigermor er lei av å være vertinne og derfor omfavner denne muligheten. Hun fremstår kanskje som sur fordi hun innser at det kan bety at hun må feire uten dere, det er ikke sikkert tanken hadde slått henne i.o.m. at dere ikke har invitert til jul hos henne. Anonymkode: 40a28...7a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #32 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt greit at bror da ikke får se barna sine? At bestemor ikke får se barnebarna? At ikke mannen får se onkelbarn? At ikke kusiner/fettere får treffe hverandre? Kun pga litt kjøring?! Nei, da rar vi på oss offerrollen og protesterer: «Hvis dere vil gjøre det sånn, så blir vi hjemme og lager vår egen jul!» Trass er sjarmerende….. «Frysebyer», og glad det ikke er i min familie! Her strekker vi oss langt slik at alle kan møtes. 1,5 til hver vei er ikke lenger enn vi reiser til jobb hver eneste dag, så barna klarer det fint, selv på julaften. Hjemover kan de sove i bilen. Ser virkelig ikke problemet! Anonymkode: 2a14c...138 👏 Anonymkode: d86fb...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #33 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper svigermor er lei av å være vertinne og derfor omfavner denne muligheten. Hun fremstår kanskje som sur fordi hun innser at det kan bety at hun må feire uten dere, det er ikke sikkert tanken hadde slått henne i.o.m. at dere ikke har invitert til jul hos henne. Anonymkode: 40a28...7a5 Invitert til jul hos dere, skulle det stå. Anonymkode: 40a28...7a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #34 Del Skrevet 23. november 2024 Her ville det ikke vært aktuelt med 3 timer i bil på julaften. Sett ned foten og bli hjemme, ts. Anonymkode: 2c452...121 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #35 Del Skrevet 23. november 2024 Kaneel skrev (1 minutt siden): Nå er det faktisk småbarns familien storfamilien bør vise hensyn til og ikke brorens halvvoksne unger som fint kan kjøres til bestemor uten besvær. Tror du enten ikke har hatt unger selv eller har fortrengt hele sulamitten! Nei jeg er ikke småbarnsmor nå nei, jeg er bestemor til flere! Hvem skal kjøre de, siden du vet det er «bare til å gjøre det»? Og hva vet du om broren og resten av familiens lyst til også å se «disse halvvoksne». Kanskje bror er overlykkelig over at det kommer innom?? Hvis du leser innleggene mine, så har jeg barn - 4 stk Vi bor på landet og har ingen problemer med å kjøre halvannen time hver vei. Har heller aldri hatt noe problem med det med barna heller. Vi kjører ofte 2 timer hver vei på julaften. På vei til er barna spente. På vei hjem sover barna… Det går an å ikke gjøre alt til et problem 😊 Anonymkode: 2a14c...138 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 23. november 2024 #36 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så kjipe dere er! Her er snakk om at broren kan få barna sine innom på besøk! Skjerpings! 1,5 time hver vei er ikke så ille? Egofolk som bruker barna som unnskyldning «Å, nei, tenk om vi må ofre litt sånn at andre får det bra?!? Uhu, det er såååå jævla synd i oss…» Vi kjører 2 timer hver vei i år, og det er fordi vi må hjem pga jobb. Ja, vi kunne feiret hjemme alene, men barna ønsker det ikke, ei heller vi, og resten av familien kan ikke flytte på seg i år pga sykdom og jobb hos noen av dem. Vi velger å se på det som «sånn det er» og er positive og tenker at til neste år klarer vi å gjøre det annerledes. Hvorfor gjøre alt så forbasket komplisert og synes så synd på dere selv fordi det ikke går slik DERE/DU vil? Anonymkode: 2a14c...138 For all del, veldig snilt hvis de går med på det for svogerens del. Men spørsmålet er vel om man skal være så snill på bekostning av egne barn, spesielt når det ene er bilsykt? Likevel, du har et poeng, bare ts vet hva som bør veie tyngst. Og jeg har 0 timer i bil til julefeiring, så føler absolutt ikke at det er synd i meg. Men den siste kommentaren var kanskje ment til hovedinnlegget? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #37 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tipper svigermor er lei av å være vertinne og derfor omfavner denne muligheten. Hun fremstår kanskje som sur fordi hun innser at det kan bety at hun må feire uten dere, det er ikke sikkert tanken hadde slått henne i.o.m. at dere ikke har invitert til jul hos henne. Anonymkode: 40a28...7a5 Enig! Eller hun oppfatter TS og mannen som smålig som ikke kan gjøre et unntak ett år, og fordi de trekker «småbarnskortet»… Anonymkode: 2a14c...138 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 23. november 2024 #38 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Eh hans barn skal komme innom , skjønner han vil være hjemme da Anonymkode: d86fb...4b9 Selvsagt, så da ville jeg forsøkt å få til så han kan være med på middag og dessert, så reiser han hjem når han trenger det for å tilbringe resten av kvelden med barna sine. Pakker er vel mest koselig sammen med hans egne barn uansett. Men det er bare mitt forslag, hva de ender opp med å gjøre er opp til de involverte. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #39 Del Skrevet 23. november 2024 Gramma skrev (2 minutter siden): For all del, veldig snilt hvis de går med på det for svogerens del. Men spørsmålet er vel om man skal være så snill på bekostning av egne barn, spesielt når det ene er bilsykt? Likevel, du har et poeng, bare ts vet hva som bør veie tyngst. Og jeg har 0 timer i bil til julefeiring, så føler absolutt ikke at det er synd i meg. Men den siste kommentaren var kanskje ment til hovedinnlegget? Ja, blir litt engasjert, men absolutt ment til hovedinnlegget! 😅 Anonymkode: 2a14c...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #40 Del Skrevet 23. november 2024 Silviana skrev (2 minutter siden): Selvsagt, så da ville jeg forsøkt å få til så han kan være med på middag og dessert, så reiser han hjem når han trenger det for å tilbringe resten av kvelden med barna sine. Pakker er vel mest koselig sammen med hans egne barn uansett. Men det er bare mitt forslag, hva de ender opp med å gjøre er opp til de involverte. Er gjerne en tanke om at kanskje noen andre også hadde lyst til å treffe brorens barn på julaften, og ville satt pris på om de ble inkludert. Julen kan være veldig vond for de som kommer fra skilte hjem, ville lagt meg i selen for at de skulle føle seg mest mulig ønsket og inkludert. Anonymkode: 96fca...df3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå