AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #161 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bare feir julaften hjemme og så sier dere at alle som vil kan komme til dere. Anonymkode: 08374...991 Etter vi fikk barn(Har 3 tette) så gjorde vi dette.. ‘’Vi feirer hjemme, velkommen skal folk være😊’’ Altså, ALLE rundt oss forstod oss!! TS; Fort gjort at en av dere blir ‘’syke’’ med omgangsyke eller noe rett før julaften😁😁 Som gjør at dere dessverre må feire hjemme.. Anonymkode: d8d8e...f45 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #162 Del Skrevet 24. november 2024 Kjøre med bilsyke barn måtte dere uansett, pakke bilen må måtte dere uansett, komme til et hus uten små barn måtte dere uansett. Siden svigermor har sagt hun ikke vil ha feiringen hjemme hos seg er det ikke noe alternativ å være der lenger. Dere er invitert til mannens bror, men ønsker ikke spørre om å overnatte. Jeg ville reist til mannens bror, men du/dere ønsker ikke å feire der. Da er det jo ikke mange alternativer igjen? Bli hjemme da vel. Skjønner ikke helt hva du lurer på? Anonymkode: 7ec90...46b 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #163 Del Skrevet 24. november 2024 Selv uten barn er det ikke aktuelt å kjøre så langt frem og tilbake på julaften. Anonymkode: 042a8...64b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #164 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, så enig! Tror mange av de som fremstiller det sånn bare lyver for å føle seg bedre 😅 Det er ingen som har det så idyllisk 🤣 Og hvis det stemmer så har du helt rett, da har de hatt griseflaks! Men de har også skylapper som ikke har sett at dette ikke gjelder for alle. Tipper de er populære i omgangskretsen når de sitter og skryter av hvor enkelt det er å ha barn. Anonymkode: 4b55a...954 Hva er greia ? Tåler du ikke at andre har gode erfaringer ??? Tipper dere som blir så irriterte ikke løfter en finger for at barna skal ha det bra på biltur og T dere er populære i omgangskretsen når du sitter å klager på alt 🙃 Anonymkode: d86fb...4b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #165 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er greia ? Tåler du ikke at andre har gode erfaringer ??? Tipper dere som blir så irriterte ikke løfter en finger for at barna skal ha det bra på biltur og T dere er populære i omgangskretsen når du sitter å klager på alt 🙃 Anonymkode: d86fb...4b9 Jeg tåler absolutt at folk har gode erfaringer, men jeg tåler ikke at folk skal komme og fortelle andre at det er "bare å.. " bare fordi det funker for dem. Man må gjerne komme med gode råd, men å fremstille livet med barn som så idyllisk som hun jeg siktet til blir bare tullete all den tid ts presiserer at barna/barnet bli bilsyk. Da hjelper det ikke å spille julemusikk i bilen 🤣 Tror du oppriktig at de som har bilsyke barn eller barn som gråter hele bilturen ikke gjør noe for å bedre situasjonen? Jaja, deg om det. Anonymkode: 4b55a...954 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #166 Del Skrevet 24. november 2024 solvåår skrev (15 timer siden): Trenger noen andres tanker angående julefeiring. Planen var å være hos svigermor som bor en halvtime unna, men nå har min manns bror foreslått at vi heller drar til han, fordi barna hans på 16 og 18 skal være hos moren sin, men har sagt at de kommer innom han på kvelden. Og med det har alle planer snudd, og svigermor har sagt at vi alle reiser til han i stedet. For mannen min og meg frister det overhodet ikke å kjøre til han, 1,5 t frem og tilbake med 3 små barn i baksetet. Dette synes svigermora mi var dårlig gjort av oss og skjønner ikke hvorfor vi synes det er styrete, da hun som hun sier selv greide alt mulig med flere småbarn samtidig da hun var ung. For broren til mannen min er det en liten time kjøring til svigermor, og vi spurte om han ikke kunne dra tilbake for å møte barna sine senere, men det mente de ble hektisk og stressende... Blir veldig dårlig stemning hvis vi står på vårt, men jeg blir dårlig bare av tanken på å reise så langt med unger som skriker, en blir bilsyk osv... Enkelt. Feir julaften hjemme, inviter flokken hjem til dere. Ingen problem for dem å kjöre virker det som.. Anonymkode: f9f97...3ec 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. november 2024 #167 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter vi fikk barn(Har 3 tette) så gjorde vi dette.. ‘’Vi feirer hjemme, velkommen skal folk være😊’’ Altså, ALLE rundt oss forstod oss!! TS; Fort gjort at en av dere blir ‘’syke’’ med omgangsyke eller noe rett før julaften😁😁 Som gjør at dere dessverre må feire hjemme.. Anonymkode: d8d8e...f45 Jeg synes dette er en alt for egoistisk fremgangsmåte. Det sier seg selv at hvordan man feirer jul endrer seg. Man får seg partner, barn blir født og noen i eldre generasjoner dør. Men man må ta hensyn til hverandre. Det er ikke gitt at de som alltid har stelt i stand til julaften er klar for å gi slipp helt ennå. Mens andre igjen egentlig hadde ønsket at barna hadde tatt ansvaret og arrangert hos seg for flere år siden. Det viktige er å snakke sammen. Hva de eldste i familien ønsker bør veie tungt. Samtidig bør de som er minst mobile også høres. Men i tilfellet til ts er ikke det å kjøre bil noe som er et hinder. Det skulle de gjort uansett. Og det å lyve er bare ekstremt barnslig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #168 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Småbarnsforeldre i dag ser på tiden som kun forferdelig og slitsom, der alt seg dreie seg om de selv. Har tre barn selv, tettere i alder enn ts, den ene hatet å kjøre, den andre måtte vil holde hender. Null idyll, nå er de større og de synes vi ødelegger julen om vi feirer hjemme og ikke samme familien. Vi kjører 1,5 time til svigers, og det har gått bra. De overlevde torturen som noen mente og de har lagd gode minner. Denne julen som vi drar til svigers er den beste, da er de ikke bare hjemme som de er eller 364 dager i året. Hvorfor tror så mange at barn kun bryr seg om å være med egne foreldre? Må være fordi de har blitt lært opp til å kun bry seg om seg selv. Pakke bilen må ts uansett, bilsyke får de uansett om det er så ille for de skal uansett kjøre 30 min. Her er nok motviljen til ts denne svogeren som hun ikke liker så godt. Barn har godt å se at foreldre gjør noe for andre, spesielt i julen. Anonymkode: c3ab5...ee1 Jeg synes svigermor og svoger i TS sin fremstilling er urimelige og kan godt forstå at man ikke vil kjøre langt med 3 små. Men også litt enig i dette, jeg skjønner ikke helt fokuset til så mange om at når du får små barn så bare mååå man være hjemme og ha det koooselig. Jeg synes det er koslig å dra bort på julaften, møte familie, gjøre noe annet enn å sitte hjemme. Husker som barn jeg syntes det var kjemperart og litt stusselig første gang vi skulle feire julaften i eget hus istedet for å dra til besteforeldrene mine.. Det ble fint og mamma pynter og ordner mye, og vi fikk jo da besøk av besteforeldre til oss, men likevel følte jeg på at det ikke skulle bli like høytidelig og annerledes liksom. Det ble bra altså men ja jeg hadde aldri noe intenst ønske som barn å bare være med mamma og pappa og være hjemme. Første jul vi var bare kjernefamilien var både jeg og søsken unge voksne men husker det var rart også og det ble fint men husker og jeg gruet meg litt. Det var jo litt preget av savn av familiemedlemmer også da, ikke helt det samme som å velge det frivillig kanskje. Likevel rart å tenke på at folk da velger det frivillig. Anonymkode: b5f7e...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #169 Del Skrevet 24. november 2024 For en som alltid har feiret jul med storfamilien både som barn, ung voksen og som forelder, og i tillegg har skilte foreldre(som skilte seg sa jeg var liten), så fremstår det veldig merkelig å skulle feire bare kjernefamilien. Det har jeg vel kun gjort en eneste gang i løpet av mitt 41-årige liv, og det var julen da jeg var 5 år, og foreldrene mine hadde bestemt seg for å gå fra hverandre etter nyttår. Ellers besto oppveksten av jul sammen med besteforeldre, tanter, onkler osv på farssiden annenhvert år, hvor man byttet på hvem som skulle holde det, eller hos besteforeldrene på morssiden(moren min er enebarn). Etterhvert døde besteforeldrene mine på farssiden, og det ble noen juler hos min far og hans nye samboer, og hennes barn. De møttes da jeg var tenåring og vi hadde derfor ikke noe forhold til hennes barn, og det var ganske rart å feire jul hos de. Likevel var det ikke slik at vi droppet julefeiringen hos faren vår, selv om vi kanskje heller ville feire hos mamma. Etter at barna mine ble født, har vi feiret hos min og konas familie annenhvert år. Når vi feirer med min side, så er vi enten hjemme hos oss og ber faren, moren og min single og barnløse bror hit, eller moren min inviterer alle til seg. Det er slutt mellom faren min og hans nevnte samboer, så det er naturliig moren min ber han også. På konas side så er foreldrene hennes gift, så der feirer vi alltid hos svigermors søster. Da er vi 15 stk totalt. Dette har vi også gjort siden barna var små. Vi pleide å overnatte når barna var helt små, men det sluttet vi med når eldstemann begynte på skolen. Poenget er at man gjør sitt ytterste for å glede andre i jula, og at flest mulig skal få sett sine nærmeste. I fjor satt moren min alene, da broren min var hos pappa, og hun ikke ville være med dit. Jeg hadde ganske dårlig samvittighet for at hun ble alene, men kona må jo få se sin familie annenhver julaften også. Det er heller ikke slik at å være 15 stk på julaften hos min kones tante, eller å feire med totalt ukjente folk slik vi gjorde hos faren min noen år, er drømmejulen for meg, men MAN GJØR TING FOR Å GLEDE ANDRE. Barn er uansett tilpasningsdyktige, og om det blir for langt å kjøre på en kveld, så overnatter man der man skal tilbringe kvelden. Anonymkode: bc544...7b9 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #170 Del Skrevet 24. november 2024 Millimani skrev (16 timer siden): Det er forskjell på folk! Har du tre små barn selv? Pikkpakk i bilen begge veier, styret med å pakke alt inn og ut av bilen. Det tar også tid når du har en familie på fem hvor barna får tjue julegaver hver, i tillegg til at det også er en del gaver til de to voksne. Det er like mye styr usnsett om kjøreturen er 3 eller 9 mil. Anonymkode: 07366...62f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #171 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tåler absolutt at folk har gode erfaringer, men jeg tåler ikke at folk skal komme og fortelle andre at det er "bare å.. " bare fordi det funker for dem. Man må gjerne komme med gode råd, men å fremstille livet med barn som så idyllisk som hun jeg siktet til blir bare tullete all den tid ts presiserer at barna/barnet bli bilsyk. Da hjelper det ikke å spille julemusikk i bilen 🤣 Tror du oppriktig at de som har bilsyke barn eller barn som gråter hele bilturen ikke gjør noe for å bedre situasjonen? Jaja, deg om det. Anonymkode: 4b55a...954 Du skjønte ikke hvorfor jeg skreiv det nei Anonymkode: d86fb...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #172 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er like mye styr usnsett om kjøreturen er 3 eller 9 mil. Anonymkode: 07366...62f Det var visst vanskelig å forstå det Anonymkode: d86fb...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #173 Del Skrevet 24. november 2024 Vi kjørte 100 mil x2 for å feire jul og romjul med familie med to barn hvorav yngste var 3-4 måneder. Ikke snakk om å bli hjemme. Tok to dager opp og to dager ned, men vel verdt det. Flyttet nærmere noen år senere, nå 45 minutter eller 1,5 time unna. Vi har feiret jul EN gang bare oss fire og det var pga omgangssyke. Jeg er enebarn med foreldre som jobbet skift hele barndommen så vil ha tanter/onkler, søskenbarn, besteforeldre nå. Dess flere dess bedre. Vi hadde ikke brydd oss om endring og bare kjørt. Så at barn ikke liker å kjøre bil, vel det får man bare vende seg til. Mine vet at vi kjører til ting, ingen diskusjon. Vi overnatter hos mine foreldre, men kjører hjem fra svigers etter at de flyttet i leilighet, overnattet alltid før. 1. juledsgsfrokost med familie er kjempehyggelig. Anonymkode: 7377a...2ac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #174 Del Skrevet 24. november 2024 Det er jo HELT åpenbart at småbarnsfamilien, med bilsyke barn og alt som er, selvsagt ikke skal tilbringe 3 timer i bil på julaften fordi svogers store barn kommer innom en gang i løpet av kvelden... Her er svigermor helt på viddene. Jeg hadde aldri ødelagt mine barns julefeiring med en så lang biltur, det er helt sikkert. Det er også fascinerende at svigermor mener det blir styrete for svoger å kjøre en time for å treffe sine barn, mens det ikke blir styrete for dere å kjøre halvannen time... I år feirer dere julaften hjemme (det er superkoselig), og så treffes dere heller i romjulsbesøk alle sammen. Anonymkode: cc2c7...b46 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #175 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo HELT åpenbart at småbarnsfamilien, med bilsyke barn og alt som er, selvsagt ikke skal tilbringe 3 timer i bil på julaften fordi svogers store barn kommer innom en gang i løpet av kvelden... Her er svigermor helt på viddene. Jeg hadde aldri ødelagt mine barns julefeiring med en så lang biltur, det er helt sikkert. Det er også fascinerende at svigermor mener det blir styrete for svoger å kjøre en time for å treffe sine barn, mens det ikke blir styrete for dere å kjøre halvannen time... I år feirer dere julaften hjemme (det er superkoselig), og så treffes dere heller i romjulsbesøk alle sammen. Anonymkode: cc2c7...b46 100% enig!! Anonymkode: c400b...ac4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #176 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Unnskyld meg, men har du barn? Da mine var små sovnet ingen av dem i bil. Den ene satt for det meste stille, men kunne fort bli bilsyk og kaste opp i halve baksetet. Den andre hatet å være stroppet fast, klarte flere ganger å få av seg selen og klatre fremover mellom oss. Fikk h*n det ikke til sparket h*n i setet, kastet tingene sine rundt eller plaget søskenet til det begynte å gråte. Så var helvetet løs og begge to hylte om kapp. Det var tidvis ikke forsvarlig i det hele tatt å kjøre lengre turer. I slutten av desember er det umulig å forutsi været, det kan være glatt, snø, tåke, stengte veier, kø, mørkt. Man kan ha overtrøtte barn som aldeles ikke sovner i bilen og vekker hverandre. Det du skisserer her er for mange totalt urealistisk. Anonymkode: 1fcc8...77b Men det DU skisserer var helt urealistisk med mine barn. Sparke i setet ville resultert i streng tiltale, altså… Og kaste ting rundt gjør man én gang, deretter er det ingen ting å kaste. Er dette sant, eller ikke? Det kan nå være det: Alle barn er ikke umulige på reise. Poenget mitt var vel egentlig bare at det er veldig rart å si at en biltur på underkant av halvannen time er så forferdelig langt. Jeg bor i Oslo uten bil, skal vi ta kollektivt eller gå tar det oss fort en time å besøke familie og venner. Det tar den tiden det tar, liksom, og det er jo verdt det ❤️ Anonymkode: 227e2...cb1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #177 Del Skrevet 24. november 2024 Små barn koser seg med jul uansett og er fantastisk tilpasningsdyktige. Om noe var litt kjipt, så har de uansett glemt det til neste år. Mye prinsessemødre i tråden her, egoismen lenge leve. Om TS ikke har så nær kontakt med svigermor og svoger, og samtidig vil ha alt på sine premisser, så er det ikke noe rart om svigermor heller legger til rette for de eldre barnebarna, mulig hun har bedre kontakt med dem. Kanskje kontakten blir bedre om TS kan strekke seg littegrann og tenke på andre enn seg selv. Eventuelt bare bli hjemme. Anonymkode: 96fca...df3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. november 2024 #178 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo HELT åpenbart at småbarnsfamilien, med bilsyke barn og alt som er, selvsagt ikke skal tilbringe 3 timer i bil på julaften fordi svogers store barn kommer innom en gang i løpet av kvelden... Her er svigermor helt på viddene. Jeg hadde aldri ødelagt mine barns julefeiring med en så lang biltur, det er helt sikkert. Det er også fascinerende at svigermor mener det blir styrete for svoger å kjøre en time for å treffe sine barn, mens det ikke blir styrete for dere å kjøre halvannen time... I år feirer dere julaften hjemme (det er superkoselig), og så treffes dere heller i romjulsbesøk alle sammen. Anonymkode: cc2c7...b46 Da blir jo kjøringen en annen dag i stedet. Hjelper ikke noe. Tror også mange barn synes det er mer spennende med en biltur ril julebesøk enn å sitte hjemme og vente på mor og far som ordner til julemiddag. Husker det i alle fall sånn fra egen barndom, og da hadde vi heller ikke nettbrett i baksetet på bilen slik mange barn har i dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #179 Del Skrevet 24. november 2024 1,5 time reisevei hadde i hvert fall ikke stoppet oss. Jeg henger meg med på dem som ikke skjønner hvorfor dette er noe å lage støy over. Anonymkode: 78607...964 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #180 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 1,5 time reisevei hadde i hvert fall ikke stoppet oss. Jeg henger meg med på dem som ikke skjønner hvorfor dette er noe å lage støy over. Anonymkode: 78607...964 Men det stopper ts og familien som har småbarn som blir bilsyke. Kjip opplevelse for barna på julaften av alle dager. Rart at bestemor lager "støy" av dette fullt forståelige poenget. Anonymkode: cc2c7...b46 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå