Gå til innhold

Forskjellige behov på julaften

solvåår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men da hadde dere nok heller ikke valgt å kjøre 30 min hver vei på julaften da om det virkelig er så ille som du sier 

Anonymkode: d86fb...4b9

"Virkelig er så ille"? Hvorfor skulle jeg lyve om det? Det er ikke alle barn som liker å kjøre bil. Vår hatet vogn og bæresele som baby også. Noen barn er "vanskeligere" enn andre.

Vi har kjørt lengre enn det tidligere, men vi har innsett at det egentlig ikke er verdt det sånn situasjonen er akkurat nå. Blir nok enklere når han er eldre. Om du ikke ser forskjellen på 30 min og 1,5 time kjøring én vei vet jeg ikke hva jeg skal si. Personlig ville jeg foretrukket å slippe, men kunne vært villig til å strekke meg for å møte hele familien. Hadde derimot ikke vært villig til å strekke meg så langt som svigermor til ts ønsker. Hadde neppe blitt en hyggelig feiring når tre slitne personer kommer frem etter en slitsom biltur og har en minst like slitsom biltur foran seg noen timer senere.

Anonymkode: 4b55a...954

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Virkelig er så ille"? Hvorfor skulle jeg lyve om det? Det er ikke alle barn som liker å kjøre bil. Vår hatet vogn og bæresele som baby også. Noen barn er "vanskeligere" enn andre.

Vi har kjørt lengre enn det tidligere, men vi har innsett at det egentlig ikke er verdt det sånn situasjonen er akkurat nå. Blir nok enklere når han er eldre. Om du ikke ser forskjellen på 30 min og 1,5 time kjøring én vei vet jeg ikke hva jeg skal si. Personlig ville jeg foretrukket å slippe, men kunne vært villig til å strekke meg for å møte hele familien. Hadde derimot ikke vært villig til å strekke meg så langt som svigermor til ts ønsker. Hadde neppe blitt en hyggelig feiring når tre slitne personer kommer frem etter en slitsom biltur og har en minst like slitsom biltur foran seg noen timer senere.

Men hvorfor kan de ikke overnatte om det er så slitsomt å kjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette!

I tillegg til at julekvelden i seg selv også kan bli en krevende kveld, selv om barna koser seg.

Diverse skrev (5 minutter siden):

Capslock og utropstegn gjør ikke argumentene dine mer gyldige. 

Sier du det 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 minutt siden):

Dette!

I tillegg til at julekvelden i seg selv også kan bli en krevende kveld, selv om barna koser seg.

Sier du det 😄

Så hvorfor skrive på den måten? Har omvendt effekt på meg, føler at det er mye lettere å avfeie den type innlegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (15 minutter siden):

La TS være i fred for trollmor som trenger oppmerksomhet. Hun er ikke som deg vet du, trollmor.

DET TAR TID UANSETT SITUASJONEN JA, OG DET SKJØNNER FAEN IKKE DU FOR DU EVNER IKKE, ELLER GIDDER IKKE EVNE, Å SETTE DEG INN I EN SÅNN SITUASJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE MÅTTE GJORT DET UANSETT, MEN SPARER FAKTISK TO TIMER PÅ Å VÆRE HOS SVIGERMOR ENN Å DRA TIL HAN ANDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OG DE SPARER ENDA MER TID PÅ Å VÆRE HJEMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva er problemet ditt egentlig? Tåler du ikke forskjellige meninger? Hvorfor roper du,

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diverse skrev (13 minutter siden):

Capslock og utropstegn gjør ikke argumentene dine mer gyldige. 

Takk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De 3 timene en går glipp av, kan man font ta igjen utenom! Slutt å være ego! Det går også an å gjøre bilturen litt gøy, men når dere har gått sure, så er det vel uaktuelt ;) 

Anonymkode: 2a14c...138

Folk uten barn burde ikke fått lov å kommentere.. ts selvsagt feirer dere hjemme. Dere torturerer ikke ungene med 3 timer i bil på JULAFTEN!

Anonymkode: fd8db...8a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (4 minutter siden):

Så hvorfor skrive på den måten? Har omvendt effekt på meg, føler at det er mye lettere å avfeie den type innlegg.

Så enig med deg, tar ikke sånne innlegg seriøst og tenker det bare er folk som vil provosere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor kan de ikke overnatte om det er så slitsomt å kjøre?

Jeg kan ikke svare for ts, men det virket ikke som om det ikke var aktuelt. Ikke alle som har plass (eller fasiliteter) for å huse fem mennesker, hvorav tre av dem er små barn. Kan like gjerne være svoger som ikke ønsker overnatting. Virker ikke som om de har et veldig nært forhold så jeg skjønner om det ikke frister for noen av partene. 

Vi har løst det med overnatting i andre situasjoner, men da har dere vært hos folk som har barneseng og barnevennlig hus/leilighet, og hos folk vi liker å tilbringe tid med. Og vi har kun ett barn, verre å finne plass til tre.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egt blir mest riktig her, som jeg synes, er at dere feirer hos svigers som avtalt, og at det er svogeren som får ta konsekvensene.. Han får ev bli hjemme ev kjøre etter.. Bør faktisk ta hensyn til småbarnsfamiliene.. De har det travelt nok. Svoger har store tenåringer. Men, forstår at svigers har trekkt seg som vertinne, så da ville jeg feiret hjemme, og ev bedt dem til dere, hvis dere orker å være vert. 

Anonymkode: 483c1...9f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Folk uten barn burde ikke fått lov å kommentere.. ts selvsagt feirer dere hjemme. Dere torturerer ikke ungene med 3 timer i bil på JULAFTEN!

Jeg har barn. Det betyr ikke at jeg automatisk tenker at universet dreier rundt meg og mine barn til enhver tid. Jeg klarer å se at andre mennesker har andre behov enn meg. Noen gange kommer mine behov først, noen ganger mine barns og noen ganger setter vi andres behov først. Er ikke rocket- science akkurat. 

Endret av Diverse
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har tatt sitt valg og gjort sin vurdering, hvilket er ethvert voksent menneskes rett, på et grunnlag bare hun kjenner helheten av, og hun har informert om dette i god tid. Så er det opp til TS og mannen, som de voksne, selvstendige menneskene de er, å bestemme seg for hva de mener er mest ønskelig og hensiktsmessig for deres familie i den faktiske situasjonen. Vil dere ikke kjøre så langt, så feir hjemme.

Dette er en situasjon hvor ingen egentlig er så skadelidende uansett - ingen blir sittende alene og alle har et valg. Man må ikke lage drama ut av alt (og det er ikke en selvfølge at de minste alltid skal prioriteres og hensyntas av alle, det er først og fremst foreldrenes oppgave).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kan ikke svare for ts, men det virket ikke som om det ikke var aktuelt. Ikke alle som har plass (eller fasiliteter) for å huse fem mennesker, hvorav tre av dem er små barn. Kan like gjerne være svoger som ikke ønsker overnatting. Virker ikke som om de har et veldig nært forhold så jeg skjønner om det ikke frister for noen av partene. 

Vi har løst det med overnatting i andre situasjoner, men da har dere vært hos folk som har barneseng og barnevennlig hus/leilighet, og hos folk vi liker å tilbringe tid med. Og vi har kun ett barn, verre å finne plass til tre.

Han har jo unger som er hos moren, de kan sikkert ta deres rom feks

Anonymkode: 7cea0...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har jo unger som er hos moren, de kan sikkert ta deres rom feks

Anonymkode: 7cea0...4a8

Som sagt kan ikke jeg svare på vegne av ts om hvorfor overnatting er uaktuelt. Jeg nevner bare hva som kan ligge bak. Det kan jo det er små rom med enkeltseng. Ikke akkurat plass til fem stykker da. Kanskje barna til svogeren ikke ønsker at noen andre skal sove på deres rom? Det kan være mange grunner. Virker ikke som om de har et veldig nært forhold heller så skjønner at det ikke nødvendigvis frister med overnatting da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Enig med ts. Han er alene på julaften egentlig,og lettere for han kjøre. De nesten voksne barnas hans får heller si hei til faren litt tidligere på kvelden,så får han kjøre til svigermor å feire min dere  

Anonymkode: e1846...9a4

Men kanskje svigermor er lei av å holde julaften? Og at det er derfor hun ønsker at de alle drar til sin andre sønn?

Anonymkode: 40a28...7a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kanskje svigermor er lei av å holde julaften? Og at det er derfor hun ønsker at de alle drar til sin andre sønn?

Anonymkode: 40a28...7a5

I all verden, da får hun være voksen nok til å si i fra FØR planene er lagt og ikke skylde på barnebarna som skal komme innom sønnen sin i løpet av kvelden. Helt greit å spørre, men å bare bestemme på vegne av fem andre er meget spesielt spør du meg. 

Hvorfor skal ts sin familie lide for at svigermor ikke orker å organisere jul. Jeg elsker å feire jul med familie (både min og mannens), men her virker det mer som pliktløp enn et genuint ønske om og møtes (i hvert fall mellom mannen til ts og broren). Ikke faen om jeg hadde orket det kjøret der for en svigermor som nedlatende sier at hun hadde klart det med sine barn og svoger som synes det er stress å kjøre 1 time hver vei ALENE. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 time siden):

I tillegg til kjøringa med stor ståhei ja.

Det er stor forskjell på sammenlagt en time og sammenlagt tre timer

Neida, det er ikke så nøye. Til gleder barna seg til julefeiring. Hjem et de stuptrøtt og sover.

Det kjipe er å kjøre, og det er ts allerede klar for å gjøre.

Endret av Brunello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har barn, og synes du er helt på jordet. Det er ikke noe problem å kjøre 1,5 timer til. Hjem igjen sover barna i bilen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere maser om tre timer… Men ts sier det er «en liten time» fra svigernor til svoger. Kanskje femti min? Da er kjøreturen en vei kanskje 1 t 20 min. Si de drar kl tre og er vel i hus hos mannens bror halv fire: Turen kan de bruke til å høre julehistorie på lydbok, la foreldrene fortelle om sin barndoms juler, og synge julesanger. Vel framme venter onkel og bestemor, og søskenbarna kommer en tur. Etter julemat og pakker og kos småsover barna i bilen hjem mens mor og far småsnakker og roer hodet. 

Anonymkode: 227e2...cb1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...