Gå til innhold

Forskjellige behov på julaften

solvåår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, man setter ikke svogeren foran egne barn. Han er ikke dausyk og ute av stand til å forflytte seg. Mens ts har tre barn hun skal måtte dra rundt på på selveste julaften 

Anonymkode: 1d743...8ed

Herregud så trangsynt 

Anonymkode: d86fb...4b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er så mangt barn ikke tar skade av, men det er nok heller ikke det beste å tilbringe 3 timer i bil på selveste julaften. Og i dette tilfellet ville jeg ikke valgt noe de «ikke tar skade av», men det som vil være det beste valget for de. Å være hjemme i eget hus med kjernefamilien og skape juleminner der

"Hvor er bestemor?" 

Menmen. Skap juleminner med kjernefamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man ødelegger infen feiring med å kjøre , ærlig talt 

Dette handler ikke om feiringen, men om alt styret med å pakke gaver, unger og pikkpakk i bilen, først den ene veien og så den andre, i tillegg til kjøringa med stor ståhei

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt greit at bror da ikke får se barna sine? At bestemor ikke får se barnebarna? At ikke mannen får se onkelbarn? At ikke kusiner/fettere får treffe hverandre? Kun pga litt kjøring?! Nei, da rar vi på oss offerrollen og protesterer: «Hvis dere vil gjøre det sånn, så blir vi hjemme og lager vår egen jul!» Trass er sjarmerende…..  «Frysebyer», og glad det ikke er i min familie! Her strekker vi oss langt slik at alle kan møtes. 1,5 til hver vei er ikke lenger enn vi reiser til jobb hver eneste dag, så barna klarer det fint, selv på julaften. Hjemover kan de sove i bilen. Ser virkelig ikke problemet! 

Anonymkode: 2a14c...138

Bestemor har valgt å prioritere slik at det blir veldig bekvemt for ene sønnen, og svært ubekvemt for den andre sønnen med tre små barn. Selvfølgelig er det «greit» at bestemor ikke får se barna da og at onkel ikke får «se» de. En familie har da ikke plikt til å kjøre i mange timer på julaften fordi at andre skal få «se» noen. Den som absolutt må se noen får ha det ubekvemt selv, da og kjøre i flere timer. Bestemor har jo valgt dette selv. Kan ikke forvente at ts og familien skal kjøre i 3 timer med barn i baksetet på julaften. Dessuten kan sikkert bestemor få se disse barna andre dager i jula, men kanskje bare ikke akkurat på julaftenen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (Akkurat nå):

Dette handler ikke om feiringen, men om alt styret med å pakke gaver, unger og pikkpakk i bilen, først den ene veien og så den andre, i tillegg til kjøringa med stor ståhei

Men de var jo villige til å kjøre til svigermor. Like mye pikk pakk og styr med pakking av bil etc. Er lengden på kjøreturen ts er misfornøyd med. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestemor har valgt å prioritere slik at det blir veldig bekvemt for ene sønnen, og svært ubekvemt for den andre sønnen med tre små barn. Selvfølgelig er det «greit» at bestemor ikke får se barna da og at onkel ikke får «se» de. En familie har da ikke plikt til å kjøre i mange timer på julaften fordi at andre skal få «se» noen. Den som absolutt må se noen får ha det ubekvemt selv, da og kjøre i flere timer. Bestemor har jo valgt dette selv. Kan ikke forvente at ts og familien skal kjøre i 3 timer med barn i baksetet på julaften. Dessuten kan sikkert bestemor få se disse barna andre dager i jula, men kanskje bare ikke akkurat på julaftenen. 

Ikke noe selvfølge at bestemor skal velge de små barnebarna foran de store. Alle er vel like viktige. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diverse skrev (2 minutter siden):

Men de var jo villige til å kjøre til svigermor. Like mye pikk pakk og styr med pakking av bil etc. Er lengden på kjøreturen ts er misfornøyd med. 

I tillegg til kjøringa med stor ståhei ja.

Det er stor forskjell på sammenlagt en time og sammenlagt tre timer

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (9 minutter siden):

Og det er greit, men da må de jo tåle at svigers blir skuffa. Eller spørre om de kan overnatte.

Er det virkelig så farlig at farmor blir skuffet da når hu velger de bort slik da.. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (4 minutter siden):

"Hvor er bestemor?" 

Menmen. Skap juleminner med kjernefamilien.

Tviler på at barna spør «hvor er bestemor» på julaften. De kommer til å være opptatt med barne-TV, lek ute og inne, pynting og klargjøring til julaften, spising, forventninger og spenning, gaveopning, lek med gavene osv før de legger seg i egne senger. Verdens beste juleminner i eget hjem. Og til neste år kan dere si at dere feirer jul hjemme fra nå av, og at alle som vil komme til dere er velkommen.  

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig så farlig at farmor blir skuffet da når hu velger de bort slik da.. 

Hun har ikke valgt de bort, alle er invitert. De har prøvd å lage et alternativ der alle kan møtes. 

Endret av Diverse
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kjørte jeg 1.5 time hver vei til og fra julesamlinger med familien. Jeg gjorde det julaften, 1.juledag og 2.juledag. Det ble 3 timers kjøring 3 dager på rad. Jeg har ikke barn, men jeg ble sliten av det og det ble til at jeg gruet meg til kjøringen fordi jeg synes det var slitsomt, og jeg klarte ikke være en like god versjon av meg selv som jeg pleier. 

jeg forstår TS godt. Jeg ville sagt ifra at dere ble hjemme og hatt åpen dør i tilfellet noen vil komme til dere. Handler litt om å sette grenser for dere selv, og vise at det som er viktig for dere og må være en faktor i beslutninger dom tas i familien.

Anonymkode: dfffa...8a3

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (1 minutt siden):

Hun har ikke valgt de bort, alle er invitert. De har prøvd å lage et alternativ der alle kan møtes. 

De sier seg selv at man ikke «inviterer» små barn til å tilbringe 3 timer i bil på julaften med bilsyke som ts sier ungene har. Det hun har gjort er å velge den ene sønnen foran den andre og for et utrolig ulogisk valg å velge å tilrettelegge for den voksene mannen som har voksene unger som i tillegg feirer julen hos sin mor og KUN kommer INNOM noen få timer på slutten av kvelden. Det er så stygt gjort ovenfor den andre sønnen og de små barnebarna det! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok, jeg hadde ikke hatt problemer med det 

Det er forskjell på folk! Har du tre små barn selv? Pikkpakk i bilen begge veier, styret med å pakke alt inn og ut av bilen. Det tar også tid når du har en familie på fem hvor barna får tjue julegaver hver, i tillegg til at det også er en del gaver til de to voksne. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene til broren kunne ha kjørt til svigers om de ville. Neste år er de barna med faren sin og man kan feire der man vil og ta sine barn er å blitt et år eldre 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (12 minutter siden):

Det er bare et problem om man gjør det til et problem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på folk! Har du tre små barn selv? Pikkpakk i bilen begge veier, styret med å pakke alt inn og ut av bilen. Det tar også tid når du har en familie på fem hvor barna får tjue julegaver hver, i tillegg til at det også er en del gaver til de to voksne. 

Fortsatt null problem og jeg svarer på det ts spør om 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaneel skrev (1 minutt siden):

De sier seg selv at man ikke «inviterer» små barn til å tilbringe 3 timer i bil på julaften med bilsyke som ts sier ungene har. Det hun har gjort er å velge den ene sønnen foran den andre og for et utrolig ulogisk valg å velge å tilrettelegge for den voksene mannen som har voksene unger som i tillegg feirer julen hos sin mor og KUN kommer INNOM noen få timer på slutten av kvelden. Det er så stygt gjort ovenfor den andre sønnen og de små barnebarna det! 

Tullete svar, ingenting stygt md det, ts har et valg om å komme dit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare et problem om man gjør det til et problem 

Det kan sies til farmor og broren å, og så kan de tilpasse seg ts og de små ungene, noe som er den logiske og naturlige måten å løse ting i normalt fungerende familier 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortsatt null problem og jeg svarer på det ts spør om 

Du skriver at du ikke har problemer med det. For henne er det et problem. Det er forskjell på folk. Du må gjerne svare meg på smørsmålet mitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (8 minutter siden):

Ikke noe selvfølge at bestemor skal velge de små barnebarna foran de store. Alle er vel like viktige. 

Hun hadde jo opprinnelig planer med de minste, men kastet de planene rett på dør for en mulighet for å se de eldste en kort stund.. Det er jo å soleklart velge de største langt foran de minste.. Vil jo tro at hun feiret med de store ifjor og skal det neste år også om svoger har dem annenhvert år og pleier å feire med sin mor. Men ifjor og neste år skal kanskje de minste feire med mormor og morfar så da ser hun dem ikke. Ergo burde hun prioritert de minste i år.

Anonymkode: b5f7e...35c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...