Gå til innhold

Menn som sier at de skal ringe deg men som aldri gjør det? Hva er greia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du virker litt kvinnehatende, beklager at jeg sier det, veldig sånn at mennene må vi passe på og beskytte. Hvordan vet DU at dette er så tungt og fælt og krise for ham? Skal ikke fyren en gang stå for ting han sier selv, fordi ting er så fælt og vanskelig? 

Anonymkode: 047a0...76e

Hun er kvinnehatende fordi at hun snakker om at det er viktig å ha empati og forståelse for andre? Er du seriøs? Er du helt seriøs? Uansett TS snakker om at hun vil bli sett, men det er veldig tydelig at hun ikke ser han i den situasjonen han er i. Dette fremstår veldig som en «jeg vil ha, men kan ikke levere det samme tilbake til han» - situasjon. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Blått skrev (8 minutter siden):

Hun er kvinnehatende fordi at hun snakker om at det er viktig å ha empati og forståelse for andre? Er du seriøs? Er du helt seriøs? Uansett TS snakker om at hun vil bli sett, men det er veldig tydelig at hun ikke ser han i den situasjonen han er i. Dette fremstår veldig som en «jeg vil ha, men kan ikke levere det samme tilbake til han» - situasjon. 

Nei jeg sa hun virket litt kvinnehatende med det innlegget. 

Jeg mener at mannen i denne situasjonen ikke evner å sette grenser eller forventninger å leve opp til, han sier han skal gjøre ditt og datt og det skjer ikke, en slik fyr hadde jeg ikke funnet interessant. En som ikke forstår egen situasjon nok til å se hva han kan gjøre og ikke. Flytting er ikke en tragedie, folk må nå fungere likevel..

I stede sitter han og sveiper på tinder og fant søstra hennes 😅 ærlig talt, dette er en slask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du mener dette ordrett så høres det ut som medavhengighet og at kvinnen er ansvarlig for mannens følelser og handlinger.

Medavhengighet er essensen i et sunt og stabilt forhold. Man må tørre og la seg selv være avhengig av den andre og slippe den andre inn hvis man skal få et forhold som er 100% autentisk og bra. Men svært få vil det i dag. Man skal være selvstendige, fikse selv, ikke være avhengig av noen andre og ikke slippe noen helt inn i sjelen og det sårbare. 

Du kan fint sikre deg økonomisk og emosjonelt, og samtidig være avhengig av mannen du har valgt å dele hele eller deler av livet med. Men sårbarheten og det å forstå at du trenger omsorg og kjærlighet fra ett annet menneske det er vesentlig for å skape det båndet så mange leter etter men aldri finner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei jeg sa hun virket litt kvinnehatende med det innlegget. 

Jeg mener at mannen i denne situasjonen ikke evner å sette grenser eller forventninger å leve opp til, han sier han skal gjøre ditt og datt og det skjer ikke, en slik fyr hadde jeg ikke funnet interessant. En som ikke forstår egen situasjon nok til å se hva han kan gjøre og ikke. Flytting er ikke en tragedie, folk må nå fungere likevel..

I stede sitter han og sveiper på tinder og fant søstra hennes 😅 ærlig talt, dette er en slask. 

De har vært på 7 dater og har sikkert hatt kontakt en god stund. Han har ved TO anledninger ikke ringt opp når han har sagt han skal det. Det er tydelig at han ikke er helt i vater om dagen fordi han driver å skal flytte og styrer litt med livet. Dette er ikke han sånn som han er når han har ro rundt seg. Derfor dømmer vi ikke og viser forståelse. 

Mennesker er blitt alt for krevende i forhold til seg selv og hva de skal mestre men også hva andre skal måtte mestre. 

Grunnen til at det er så mange single i Norge er dette. Perfeksjonisme og egoisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nettinettet skrev (42 minutter siden):

Medavhengighet er essensen i et sunt og stabilt forhold. Man må tørre og la seg selv være avhengig av den andre og slippe den andre inn hvis man skal få et forhold som er 100% autentisk og bra. Men svært få vil det i dag. Man skal være selvstendige, fikse selv, ikke være avhengig av noen andre og ikke slippe noen helt inn i sjelen og det sårbare. 

Du kan fint sikre deg økonomisk og emosjonelt, og samtidig være avhengig av mannen du har valgt å dele hele eller deler av livet med. Men sårbarheten og det å forstå at du trenger omsorg og kjærlighet fra ett annet menneske det er vesentlig for å skape det båndet så mange leter etter men aldri finner. 

Du blander begreper, medavhengighet er usunt og det betyr i praksis å miste seg selv og leve gjennom en annen, du må søke det opp, medavhengighet eller codependency. 

Det er forskjell på å ønske og ville ha en partner, og ikke kunne eksistere som person uten. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du blander begreper, medavhengighet er usunt og det betyr i praksis å miste seg selv og leve gjennom en annen, du må søke det opp, medavhengighet eller codependency. 

Det er forskjell på å ønske og ville ha en partner, og ikke kunne eksistere som person uten. 

Nei jeg blander ikke begrepene. Det er bare litt forskjell i tolkningen av det og jeg er for codependency og medavhengighet. Jeg tror det er sunt relasjonsmessig å være avhengig av et annet menneske emosjonelt og kjenne på at livet ikke gir mening uten.  Man kan fint ha det bra på egenhånd og ikke miste seg selv selv om man også er avhengig av partneren for å fungere optimalt og ha det bra i livet sitt. 

Jeg forstår det virker helt sykt og umulig, men har man det bra med seg selv og tør gi av seg selv i den grad dette krever, opplever man en healende og energi givende relasjon. Ikke den toxic relasjonen som mange tenker på med disse begrepene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nettinettet skrev (1 time siden):

Nei jeg blander ikke begrepene. Det er bare litt forskjell i tolkningen av det og jeg er for codependency og medavhengighet. Jeg tror det er sunt relasjonsmessig å være avhengig av et annet menneske emosjonelt og kjenne på at livet ikke gir mening uten.  Man kan fint ha det bra på egenhånd og ikke miste seg selv selv om man også er avhengig av partneren for å fungere optimalt og ha det bra i livet sitt. 

Jeg forstår det virker helt sykt og umulig, men har man det bra med seg selv og tør gi av seg selv i den grad dette krever, opplever man en healende og energi givende relasjon. Ikke den toxic relasjonen som mange tenker på med disse begrepene. :) 

Det har nok andre begreper, og det gir ikke helt mening det du sier, et liv skal ha mening med eller uten partner. Det er for lett å legge all lykke på en partner og et forhold, og folk flest er ikke så emosjonellt stabile at de greier å være individuelle og klare seg selv, samtidig som de og er avhengig av noen for å ha en mening med livet, det er ganske motstridende.

Jeg tenker at har man det bra med seg selv, så er mye gjort, men aldri vil jeg ha et liv som ikke gir mening uten partner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nettinettet skrev (2 timer siden):

Jeg vil påstå at du da blander begreper som en annen bruker sier. 

Du kan ikke kalle en normal tilknytning for med avhengighet. Det er jo en grunn til at vi har andre begreper, fordi det er en del mennesker som har for mye av det som er normalt. 

Det er ikke medavhengighet å si at man er lykkeligst i ett kjærlighetsforhold med noen andre når man har det helt greit som singel. Det er helt normalt. 

Når man føler man må ha ett forhold fordi man ikke klarer å trives alene så er det noe annet. Da utvikler man for en medavhengighet som går over til å bli noe usunt. 

Medavhengighet er nettopp noe toxic, det er derfor vi har begrepet.  Da synes jeg det blir feil av deg å skulle prøve å normalisere og ufarliggjøre begrepet med å blande det sammen med noe som er en helt normal tilknytning og kalle det for medavhengighet. 

Du prøver hvertfall å vanne ut begrepet så det mister all betydning om ikke annet og det er ingen som er tjent med. 

Anonymkode: 2bc2f...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Medavhengighet er som dere andre sier, en negativ tilstand. Det Nettinett tenker på, er nok det som heter Interdependency, eller gjensidig avhengighet. 

Anonymkode: ca948...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sagt det til damer, men droppet det, for jeg har tenkt at de sikkert ikke liker meg (men dette er damer jeg ikke har kjent så godt)

Anonymkode: c33f9...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har nok andre begreper, og det gir ikke helt mening det du sier, et liv skal ha mening med eller uten partner. Det er for lett å legge all lykke på en partner og et forhold, og folk flest er ikke så emosjonellt stabile at de greier å være individuelle og klare seg selv, samtidig som de og er avhengig av noen for å ha en mening med livet, det er ganske motstridende.

Jeg tenker at har man det bra med seg selv, så er mye gjort, men aldri vil jeg ha et liv som ikke gir mening uten partner. :)

Det kan godt hende at det jeg sier ikke gir mening for deg, for ja, det er rett som du sier - folk flest er ikke så emosjonelt stabile at de greier å være individuelle og klare seg selv, samtidig som de også er avhengig av en partner. Desverre. For hadde flere vært det så hadde også flere klart å få de fantastisk fine og trygge og emosjonelt og fysisk beriktende relasjonene. 

Vi mennesker er ikke skapt for å være alene og venner og familie eller en fuck friend vil aldri kunne fylle plassen som er laget i oss til en kjæreste.  Vi hyper opp singel livet som noe fantastisk for å slippe å ta tak i de tingene i oss selv som må jobbes med for å også få det bra sammen med noen andre. Men også fordi det ikke finnes hjelpe apparater til å ta tak i alle de som føler seg mislykket fordi de ikke har en kjæreste. Da er det bedre at vi alle blir enige om at livet kan være like så fint alene bare man har det bra med seg selv og fyre opp om at det er usunt å være avhengig av noen slik at det føles bedre å ikke ha noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Medavhengighet er som dere andre sier, en negativ tilstand. Det Nettinett tenker på, er nok det som heter Interdependency, eller gjensidig avhengighet. 

Anonymkode: ca948...cda

Greia for meg er at jeg mener at Medavhengighet er et skikkelig dårlig begrep.  Det brukes i dag aller mest for å beskrive mennesker som gir for mye omsorg mye pga disse menneskene ofte er pårørende til mennesker som er avhengige. Som f.esk rusavhengige og derfor synes noen at medavhenging var et godt ord for det.  Men det er det i mine øyne ikke (selv om dere er uenige i det) 

Så har vi  adoptert det begrepet til å bruke det om de vi mener er for avhengige av et annet menneske. Fordi avhengighet blir sett på som noe negativt pga rusavhengighet begrepet. 

I mine øyne burde det heller begrepet vært  overdrevenomsorg eller hyperomsorg når det er snakk om måte nummer en og så hadde vi brukt begrepet usynn avhengighet til en partner, når det er noen som har en usunn avhengighet til partneren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange ganger har du nå lest meldinger fra han, for å ignorere han fordi du mener han ikke er seriøs nok? Du driver med silent treatment fordi han ikke leser tankene dine og svarer det du ønsker høre.

Og det er veldig vanlig at man ikke ønsker ha en telefonsamtale med en date foran foreldrene sine... Jeg vil heller si det er ganske uvanlig at voksne mennesker sitter å snakker med noen de dater foran foreldre...

Anonymkode: 56bdc...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trodde ikke folk ringer hverandre i 2024. Det er meldinger som gjelder. 

Anonymkode: a3006...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...