Gå til innhold

Hva slags tradisjoner har dere på julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mamma vil avlyse julen på grunn av været. 

Snør det, så vil hun avlyse julen og heller dra til Syden.
Snør det ikke så kan vi lik så godt avlyse julen, for det skal være snø på julaften. 

Så kommer tante inn å nevner de årene været var motsatt og hun sa at det skal/skal ikke være snø. Og mamma's svar er alltid "nei det har jeg da aldri sagt". Denne samtalen/diskusjonen er klin lik år etter år. 

Slår aldri feil. Hun har holdt på slik hver jul i hele mitt liv, jeg overdriver ikke. Skulle ønske jeg overdrev, det er nå tragikomisk. Verste er at mamma gjør det ikke med vilje en gang, hun er bare en klager og vil finne en unnskyldning for å avlyse jula. 

Eneste tradisjonen vi har. 

Anonymkode: fc74a...ad2

Om forholdet deres ellers er godt er sikkert dette noe du kommer til å humre over om 50 år 😂

Men noen bare er sånn. Jeg har en slik i min nærhet. Det kommer til å bli slitsomt.. Det kommer til å snø.. Det kommer til å regne.. Hva hvis vi blir syke? Kanskje ribba er sur? Kan hende strømmen går..

-Vet du hva? sier jeg ofte. -Kan hende går det helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pysj
Julesokk

frokost med nissen på besøk 

tv kos, tegnefilm, reisen til julestjerne ol

skifte til middag og desseer

gaver

Pusj

legging av unge

spfa og film

Anonymkode: 3ab4e...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vår første jul sammen med 3 særkullsbarn. Vi har åpent hus for de som vil komme, men de fleste foretrekker å feire hos seg selv pga barn.

Så det vi ønsker er en avslappet jul der vi står opp og ungene får julestrømper, ser på jule tv og så en tur i kirken.

Ikke for sen middag og så gaver. Og så hoppe opp i koseklær og gjøre det vi vil🤗♥️🎄

Anonymkode: 94f02...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å stå tidlig opp og tenne alle julelys, skrur på tven og sjekker julestrømpa (jada, 36 år og fortsatt julestrømpe) 😅🎄
Lager en god frokost hvor alt pålegg skal smakes på før jeg rigger meg til i sofaen mens jeg ser på et eller annet. 
Dusjer og tilbake i koseklær mens Snekker Andersen og Julenissen, Tre Nøtter til Askepott og Reisen til Julestjernen står på 🥰
Lager litt hvetekake med ost og spekepølse ved siden av til lunsj mellom de to siste der. 
Rekker jeg det ser jeg også på Disneys Julekavalkade 😊
Så er det å gjøre seg klar og komme seg avgårde til dit vi skal være ☃️

Anonymkode: 32b00...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen og en tenåring her.

Vi går med pysj hele dagen. Jeg ble tilnærmest traumatisert av pynting og falskhet på julaften og har derfor gått helt bort fra det i mitt hjem.

Pakker opp gavene tidlig. Personlig har jeg alltid synes at det er tullete å vente til minst kl 19 med gavene, for så å bruke en evighet med å få pakka opp også skal ungene i seng. Derfor pakker vi alltid opp gavene tidlig slik at de kan nytes hele dagen lang.

En lengre lunsj (frokost utgår pga soving) med bagel, eggerøre osv. Ungen får julesokk med litt diverse tegnesaker da hun setter mer pris på det enn godteri.

Ser tre nøtter til askepott og disneys kavalkade. Her spiser vi ribbe til middag, lagd i airfyrerne for best resultat! Riskrem med hjemmelagd rødsaus til dessert.

Anonymkode: 6c107...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...