AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:17 #1 Del Skrevet lørdag kl 16:17 Både dere uten barn, feirer du sammen med familie, samboer/ektefelle? Feirer dere hjemme hos dere eller hos foreldre eller søsken? Hender det dere ikke feirer sammen? Hva med dere med barn? Har dere skapt noen faste tradisjoner og/eller tatt med noen fra barndommen? Hvordan er det om du og mannen/kona har ulike tradisjoner? Og siste spm, kunne du tenkt deg å åpne julegaver 1 juledag? Anonymkode: 268a8...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:30 #2 Del Skrevet lørdag kl 16:30 Jeg feirer som regel julaften sammen med min mor, min eksmann og min sønn. Vi spiser middag, drikker kaffe og spiser dessert, og så åpnes gavene. Kunne ikke tenkt meg å åpne julegaver 1.juledag, med mindre jeg hadde en partner som hadde denne tradisjonen. Anonymkode: 15e17...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:31 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:31 Har voksne barn, men gjør det på samme måte som alle år. Litt god frokost. Masse tente, røde stearinlys. Ganske sløv morgen. Julemusikk. Julehefter. Litt TV. Jeg lager multekrem og dekker bord. Og jeg lager sausen. Mannen ordner ribbe osv. Drar på kirkegården og tenner lys ca kl 13. Spiser litt grøt når vi kommer hjem. Pynter oss. Middag kl 17. Et par gjester, ofte minst ett voksent barn hjemme. Rydder opp etter middag, ordner kaffe, cognac og julekaker/konfekt. Starter sakte men sikkert med gaveåpning. Kunne ikke tenkt meg å gjøre det 1. juledag. I 22-23-tiden går gjester hjem. Da er det rett i julepysjen og opprydding. Da min mor levde, hadde vi og min mor annenhver julaften. Den som ikke hadde julaften, hadde middag 1. juledag. Så byttet vi egentlig litt på å lage middager resten av jula. Bodde i gangavstand. Jeg liker stille og rolige julefeiringer. Var ingen problemer med å følge tradisjoner da barna var små. Jeg har vokst opp med barnegudstjeneste i kirka kl 16, men har ikke dratt på det etter at jeg fikk barn. Litt dumt, egentlig. Anonymkode: b5ad6...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:36 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:36 Hjemme. To barn, to voksne og en katt. Våker i 8 tiden og startet med julestrømper til alle. Blir så rolig med godteri spising og tegnefilmer på tv frem til frokost. Dusjing og pynting på barna før lunsj. Katten får nye leker å leke med. Styrer med maten og dekking av bord samtidig som jeg får med meg alt på nrk og tv2. Ungene ser enten på tv med oss voksne eller styrer for seg selv. Middag kl. 17.00, Sølvguttene på tv, spise, rydde, åpne pakker, se film og dessert. Har dekt stuebord med alt godt som kan spises og lager kakao på kvelden. Ungene legger seg rundt 22 ca. Er vel litt forskjellige aktiviteter mellom slagene, men ellers veldig rolig. Anonymkode: 4ef5a...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:40 #5 Del Skrevet lørdag kl 16:40 Feirer hjemme, hos mine eller hos hans foreldre. Tilpasser oss tradisjonene der vi er og kunne absolutt åpnet gavene 1. juledag om det var el del av tradisjonen. Anonymkode: ba58a...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:45 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Både dere uten barn, feirer du sammen med familie, samboer/ektefelle? Feirer dere hjemme hos dere eller hos foreldre eller søsken? Hender det dere ikke feirer sammen? Hva med dere med barn? Har dere skapt noen faste tradisjoner og/eller tatt med noen fra barndommen? Hvordan er det om du og mannen/kona har ulike tradisjoner? Og siste spm, kunne du tenkt deg å åpne julegaver 1 juledag? Anonymkode: 268a8...465 Nei julegaver åpnes julaften. Jeg og barna spiser julegodis,ser på tv. Koser oss. Jeg har heldigvis brutt all kontakt med min familie så slipper dra i juleselskap til min tragiske mor mer. Så enten er barna hos familie eller hjemme med meg. I år skal jeg har en julaften uten barn og jeg gleder meg enormt bare være MEG😍 Kunne fint vært alene,liker ro og fred,men min kjæreste kommer til meg så fint det og💝 Da lager vi pinnekjøtt😊 Anonymkode: 06c76...177 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:46 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:46 Vi feirer jul annenhver gang hos min familie og hos min samboers familie. Hos min familie samles mor, søsken, tanter, søskenbarn og alle barna våre. Kvelden fylles med god mat, drikke, gaveåpning og hyggelig samvær før vi drar hjem. Hos min samboers familie er feiringen ganske lik, men uten tanter og tantebarn. Jeg setter stor pris på at både søsken og søskenbarn er jevnaldrende, og at barna våre er i samme aldersgruppe. Det gjør at alle koser seg sammen og ser fram til jul med glede. Anonymkode: 3683b...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 16:47 #8 Del Skrevet lørdag kl 16:47 Eneste juletradisjonen min nå er å kjøre til kirkegården og tenne lys og legge ned krans klokken 17:00 så er det hjem klokken 18:00 og slå hull på flaska 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:50 #9 Del Skrevet lørdag kl 16:50 Vi feiret fire juler i Amerika da vi var barn. Der åpnet vi julegaver 1. Juledag og det var så kjekt. Vi klarte såvidt å sove. Etter gavene var åpnet kunne vi leke med gavene våre hele dagen Anonymkode: 3683b...ef6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet lørdag kl 16:56 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:56 Før yngstemann på 15 år legger seg lillejulaften setter han frem litt julebakst til nissen og skriver lapp om at det er melk i kjøleskapet 🤣 På morgenen julaften våkner vi til fulle julestrømper til alle + en gave til hver fra nissen under juletreet. Rolig morgen og formiddag med god frokost. Feirer sammen med søsteren min og hennes familie - middag, dessert og gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:59 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:59 Har ikke storfamilie, så vi reiser alltid bort. Koser oss i sola og lager god middag. Den eneste tradisjon er julestrømpe - det har vi alltid, uansett hvor i verden vi er. Anonymkode: e8ada...a7c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet lørdag kl 17:07 #12 Del Skrevet lørdag kl 17:07 Vi har rar tradisjon på morgenen. Spiser Taco til frokost, ser på julefil.er, drar i kirka, for så å dra til svigers å har middag, gaver, kaker osv før i reiser hjem ved 23 tiden Blir vel 14 til bords 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:11 #13 Del Skrevet lørdag kl 17:11 Feirer med min familie, har samboer og ingen barn. Vi har alltid feiret hver for oss Tidligere har det vært tre nøtter til Askepott, så julegrøt, deretter har vi kjørt hest og slede. Så rakk vi kanskje litt juledisney før julen skytes inn og det er middag… Nå feirer jeg med søstre og «stefar» etter moren min gikk bort, samme greia, men uten hest. Hadde julegave åpning 1.juledag de gangene mamma og søster jobbet julekveld( de fikk som regel samme året). Anonymkode: 784b4...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:11 #14 Del Skrevet lørdag kl 17:11 Maskinfører skrev (23 minutter siden): Eneste juletradisjonen min nå er å kjøre til kirkegården og tenne lys og legge ned krans klokken 17:00 så er det hjem klokken 18:00 og slå hull på flaska Du kan jo feire jul med kirkens bymisjon eller blå kors Anonymkode: a1186...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:26 #15 Del Skrevet lørdag kl 17:26 Jeg elsker jul, står opp med min søster, spiser frokost og ser på tv. Vi har julestrømpe og det hele🤗 Har en voksen datter som jeg tror skal feire med far. Lager pinnekjøtt til middag med karamell pudding til dessert. Anonymkode: 660fe...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 17:26 #16 Del Skrevet lørdag kl 17:26 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan jo feire jul med kirkens bymisjon eller blå kors Anonymkode: a1186...d73 Ja kan sikkert det men bor på bygda og er sjelden i byen der det ligger men hadde jeg bodd i byen hadde det vært noe annet 😉 så har jeg en Pusekatt hjemme og ta vare på så 😻 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet lørdag kl 17:32 #17 Del Skrevet lørdag kl 17:32 Maskinfører skrev (41 minutter siden): Eneste juletradisjonen min nå er å kjøre til kirkegården og tenne lys og legge ned krans klokken 17:00 så er det hjem klokken 18:00 og slå hull på flaska Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ja kan sikkert det men bor på bygda og er sjelden i byen der det ligger men hadde jeg bodd i byen hadde det vært noe annet 😉 så har jeg en Pusekatt hjemme og ta vare på så 😻 Du hadde vært hjertelig velkommen til å feire hos oss, men vi skal bort i jula. Kos deg med jul sammen med Pusekatten. Det er så utrolig mye selskap i puser ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet lørdag kl 17:33 #18 Del Skrevet lørdag kl 17:33 Vi feirer med barn og barnebarn. Noen år er de sammen med svigerfamilien. I år er det oss. Vi har gamle GAMLE tradisjoner som vi holder oss til. Julaften er det gaveåpning, men vi voksne kjøper ikke julegaver til hverandre. Det er kun til barna vi kjøper. Vi går også rundt juletreet og synger de gode gamle julesangene mellom middag og gaveåpning. Middagen er presis kl 17. For oss er tradisjoner veldig viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet lørdag kl 17:34 #19 Del Skrevet lørdag kl 17:34 Maskinfører skrev (46 minutter siden): Eneste juletradisjonen min nå er å kjøre til kirkegården og tenne lys og legge ned krans klokken 17:00 så er det hjem klokken 18:00 og slå hull på flaska Du kan ikke drikke bort sorgene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:38 #20 Del Skrevet lørdag kl 17:38 Maskinfører skrev (11 minutter siden): Ja kan sikkert det men bor på bygda og er sjelden i byen der det ligger men hadde jeg bodd i byen hadde det vært noe annet 😉 så har jeg en Pusekatt hjemme og ta vare på så 😻 Ikke drikk med pusen Anonymkode: a1186...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå