BobbySocks Skrevet lørdag kl 16:36 #21 Del Skrevet lørdag kl 16:36 Jeg er som deg, jeg hadde blitt skikkelig irritert og skuffet. Og jeg hadde gitt klar beskjed. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:37 #22 Del Skrevet lørdag kl 16:37 Håper den er forsikret 🙂 Anonymkode: 340f6...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:41 #23 Del Skrevet lørdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper den er forsikret 🙂 Anonymkode: 340f6...ddc Hva slags forsikringer dekker "jeg lånte bort klokka, men fikk den ikke tilbake"? Anonymkode: 8de5f...fd8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:49 #24 Del Skrevet lørdag kl 16:49 Det er bedre å gi beskjed på en ordentlig måte. Kommunikasjon. Hva hjelper det å bli sint? Ingenting. Ofte går man da bare i forsvar og blir sint tilbake. I tillegg til at motparten kanskje føler på vonde følelser, i stedet for å ta til seg budskapet. Det er en risiko at klokken blir borte nå når han har lånt den bort. Jeg ville forklart han dette på en rolig måte. Og du kan jo også forklare at du synes det var litt leit fordi du har spart lenge til denne. Samtidig så er det jo hans klokke, og han bestemmer hva han vil gjøre med den. Skulle klokken nå bli borte, så er det en naturlig konsekvens for han og noe han mest sannsynlig lærer av. Anonymkode: d5315...a8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:54 #25 Del Skrevet lørdag kl 16:54 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Baktanker? Det er hans gave og jeg har ikke noen baktanker. Hadde han solgt den hadde han ihvertfall fått penger for den. Hvis han mister den fordi noen ikke leverer den tilbake, så er jo alt tapt. Jeg ble sint fordi han har satt seg i den situasjonen hvor han evt kan miste klokken. Selvom jeg ble sint så sa jeg ikke noe stygt, jeg har folkeskikk. Men jeg ble sint fordi jeg synes det var veldig dumt og jeg er redd at den klokken som jeg sparte til bare havner hos noen andre. Anonymkode: 4705e...995 Klokken er vel forsikret? Anonymkode: b553b...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:54 #26 Del Skrevet lørdag kl 16:54 Det er veldig dumt å låne bort en såpass verdifull gjenstand til noen man ikke kjenner godt. Det forstår voksne, men ikke ungdommer. De er mest opptatt av å være populære og passe inn. Får håpe det ikke blir en lærepenge for han og at klokka blir returnert i samme stand. Anonymkode: e1722...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:07 #27 Del Skrevet lørdag kl 17:07 For meg virker det mer som han ikke skjønner verdien av klokken. Jeg hadde aldri i livet lånt bort en klokke, uansett pris, fordi jeg har opplevd at ting går i stykker eller blir mistet/borte. Siden sønnen din tydeligvis har masse penger så kan han jo bare kjøpe en ny? Anonymkode: 80763...f5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:14 #28 Del Skrevet lørdag kl 17:14 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Klokken er vel forsikret? Anonymkode: b553b...a04 Man forsikrer ikke så billige klokker Anonymkode: 04518...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:20 #29 Del Skrevet lørdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man forsikrer ikke så billige klokker Anonymkode: 04518...11c Trodde det var under 10000 man ikke fikk forsikret. Du er tydeligvis rik siden du kaller det billig. Mange vil nok være uenige med deg. Anonymkode: 80763...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:30 #30 Del Skrevet lørdag kl 17:30 Kanskje han lyger og skylder noen penger. Anonymkode: 099bc...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:31 #31 Del Skrevet lørdag kl 17:31 TomKrus skrev (54 minutter siden): Helt greit det, lån bort til du blir blå i trynet. Bare ikke syt når det er tapt For slikt kaller jeg bare patetisk. Du som er patetisk Anonymkode: 5f3a7...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:31 #32 Del Skrevet lørdag kl 17:31 Får håpe det ikke blir en lærepenge for han da… Kanskje ta en prat med han senere, en generell prat om at man ikke låner bort dyrebare ting. Anonymkode: bca1e...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet lørdag kl 17:37 #33 Del Skrevet lørdag kl 17:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til konfimasjon sin for et par år siden så fikk han en klokke av meg til 10.000 kr. Som alenemor var dette penger jeg spinket og spart til. Han er glad i den klokka og bruker den mye. Men nå har han lånt den til en kamerat som jeg ikke har hørt om før, fordi den vennen skulle pynte seg til en date. Jeg er sint på sønnen min for å ha gjort det. Han blir sint på meg tilbake fordi han mener han kan låne den bort fordi den er hans. Det har han forsåvidt rett i, men jeg blir sint fordi det er dumt. Han mener jeg er teit som ble så sint, hvordan hadde dere reagert? Det betydde mye for meg å gi han den klokka, så jeg blir også lei meg. Anonymkode: 4705e...995 Uansett hvordan du vrir og vender på dette,så er det hans klokke. Hans ansvar. Det er selvølgelig kjipt hvis noe skulle med den,men. Jeg forstår at du får sterke følelser av dette,men vi får jo bare håpe at han kompisen er en ansvarlig fyr og ikke ødelegger / stjeler den. Er ikke så mye mer du får gjort. Så jeg er egentlig enig med sønnen din,men jeg forstår deg også samtidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet lørdag kl 17:41 #34 Del Skrevet lørdag kl 17:41 Det var en dyr ting å låne bort for en date ja. Kan forstå at du reagerer, jeg ville nok gjort det samme. Men han har rett i at den er hans og at han kan dermed låne bort til hvem han vil. Det vil eventuelt bli en dyr lekse å lære. Håper han kan stole på denne vennen og får tilbake klokka si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:41 #35 Del Skrevet lørdag kl 19:41 Er gutten som lånte den klar til å kjøpe ny til 10 000 hvis han er uheldig og ødelegger den? Det må sønnen din avtale ved lån, tydelig. Kanskje mindre fristende å låne den da. Anonymkode: 81f03...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:48 #36 Del Skrevet lørdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trodde det var under 10000 man ikke fikk forsikret. Du er tydeligvis rik siden du kaller det billig. Mange vil nok være uenige med deg. Anonymkode: 80763...f5b Da jeg mistet et gullarmbånd fikk jeg ikke noe tilbake på reiseforsikring fordi jeg burde ha hatt verdiforsikring, får man ikke sånt på klokker? Anonymkode: 760e0...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:51 #37 Del Skrevet lørdag kl 19:51 Det høres ut som at du guilt tripper sønnen din. «Klokka som JEG sparte til som konfirmasjonsgave». At du er redd for at klokken DU sparte til skal forsvinne. Om du sa disse tingene til din sønn så må du ta tak i måten du kommuniserer på. Det er rett og slett manipulering. Du har gitt klokken i gave. Den er hans. DU skal ikke gi han dårlig samvittighet for at han låner den til en kompis. Om det er lurt å låne bort ting kan du nok diskutere med han, men håper for guds skyld ikke at du begynte å gnåle om at DU hadde spart sånn til denne klokken. Anonymkode: 1dd14...3a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:08 #38 Del Skrevet lørdag kl 20:08 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er gutten som lånte den klar til å kjøpe ny til 10 000 hvis han er uheldig og ødelegger den? Det må sønnen din avtale ved lån, tydelig. Kanskje mindre fristende å låne den da. Anonymkode: 81f03...64e Dét tror jeg neppe mange har råd til sånn uten videre. Vil tro at sønnen til Ts ikke har tenkt spesielt langt. Anonymkode: 80763...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:13 #39 Del Skrevet søndag kl 05:13 Eneste nå er å vite hvordan det gikk? Anonymkode: 80763...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:22 #40 Del Skrevet søndag kl 05:22 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva slags forsikringer dekker "jeg lånte bort klokka, men fikk den ikke tilbake"? Anonymkode: 8de5f...fd8 Da er den jo stjålet. Anonymkode: d1687...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå