AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:15 #1 Del Skrevet lørdag kl 16:15 Til konfimasjon sin for et par år siden så fikk han en klokke av meg til 10.000 kr. Som alenemor var dette penger jeg spinket og spart til. Han er glad i den klokka og bruker den mye. Men nå har han lånt den til en kamerat som jeg ikke har hørt om før, fordi den vennen skulle pynte seg til en date. Jeg er sint på sønnen min for å ha gjort det. Han blir sint på meg tilbake fordi han mener han kan låne den bort fordi den er hans. Det har han forsåvidt rett i, men jeg blir sint fordi det er dumt. Han mener jeg er teit som ble så sint, hvordan hadde dere reagert? Det betydde mye for meg å gi han den klokka, så jeg blir også lei meg. Anonymkode: 4705e...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:17 #2 Del Skrevet lørdag kl 16:17 Tror ikke jeg hadde reagert på det, med mindre det viste seg at den ikke kom tilbake. Han har jo rett, det er hans klokke. Anonymkode: f0e6f...7d4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:18 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:18 Det er lørdag kveld. Du har vel noen venner? Noen du kan ringe? Om ikke annet, finne deg et program på TV som gir litt underholdning? Eller om det er dette som gir deg et kick kan jeg anbefale å være pro-Temu, da har du enda bedre underholdning i kveld. Anonymkode: ca489...f4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:20 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:20 Jeg skjønner godt at du reagerer. Han er tydeligvis for ung til å skjønne risikoen av å låne bort så dyre ting. Men du får ikke gjort noe mer. Blir den borte eller ødelagt får han en skikkelig dyr lærepenge Anonymkode: be6ea...2e0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:21 #5 Del Skrevet lørdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til konfimasjon sin for et par år siden så fikk han en klokke av meg til 10.000 kr. Som alenemor var dette penger jeg spinket og spart til. Han er glad i den klokka og bruker den mye. Men nå har han lånt den til en kamerat som jeg ikke har hørt om før, fordi den vennen skulle pynte seg til en date. Jeg er sint på sønnen min for å ha gjort det. Han blir sint på meg tilbake fordi han mener han kan låne den bort fordi den er hans. Det har han forsåvidt rett i, men jeg blir sint fordi det er dumt. Han mener jeg er teit som ble så sint, hvordan hadde dere reagert? Det betydde mye for meg å gi han den klokka, så jeg blir også lei meg. Anonymkode: 4705e...995 En gave med «baktanker» er ikke en gave, ts. Det er en forpliktelse. Og å velge å gi bort en forpliktelse er dårlig folkeskikk. Normale hensyn til folkeskikk gjelder også ovenfor mindreårige egne barn, selvsagt. Det er hans klokke. Om han selger den på nettet eller gir den bort til naboen så er det ikke din sak. Hans klokke. Selve konseptet «gave» tilsier at du ikke lengre har eller skal forvente ha kontroll med den. Ja, å åpenbart og umiddelbart kvitte seg med en gave er ikke spesielt høflig. Men det e rike el mer uhøflig å spørre etter en gave man har gitt bort. Og å selge, gi den videre e.l. i stillhet er alltid helt ok. Du må praktisere normal folkeskikk også rundt barna dine, ts. Hvordan skal de ellers lære å være høflige? Anonymkode: 02367...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:21 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lørdag kveld. Du har vel noen venner? Noen du kan ringe? Om ikke annet, finne deg et program på TV som gir litt underholdning? Eller om det er dette som gir deg et kick kan jeg anbefale å være pro-Temu, da har du enda bedre underholdning i kveld. Anonymkode: ca489...f4b Hva mener du nå? Hadde dette vært en kamerat han kjente godt er det jo en ting, men å låne en så dyr klokke bort til en "ny kamerat" er jo veldig dumt. Det kan jo gå bra, men hva med hvis det ikke gjør det? Anonymkode: 4705e...995 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 16:23 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:23 Lurer på hva daten sier når hun finner ut at det ikke er hans klokke ? Synes ikke det var noe lurt at han lånte den bort ☹️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:23 #8 Del Skrevet lørdag kl 16:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du nå? Hadde dette vært en kamerat han kjente godt er det jo en ting, men å låne en så dyr klokke bort til en "ny kamerat" er jo veldig dumt. Det kan jo gå bra, men hva med hvis det ikke gjør det? Anonymkode: 4705e...995 Da er ikke det ditt problem Anonymkode: 04518...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:24 #9 Del Skrevet lørdag kl 16:24 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Lurer på hva daten sier når hun finner ut at det ikke er hans klokke ? Synes ikke det var noe lurt at han lånte den bort ☹️ Hvordan skal hun finne ut det? Har det noe å si hvem sine ting man pynter seg med? Hvis en dame låner et par øredobber av en venninne. Hva er galt i det? Anonymkode: 04518...11c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:25 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En gave med «baktanker» er ikke en gave, ts. Det er en forpliktelse. Og å velge å gi bort en forpliktelse er dårlig folkeskikk. Normale hensyn til folkeskikk gjelder også ovenfor mindreårige egne barn, selvsagt. Det er hans klokke. Om han selger den på nettet eller gir den bort til naboen så er det ikke din sak. Hans klokke. Selve konseptet «gave» tilsier at du ikke lengre har eller skal forvente ha kontroll med den. Ja, å åpenbart og umiddelbart kvitte seg med en gave er ikke spesielt høflig. Men det e rike el mer uhøflig å spørre etter en gave man har gitt bort. Og å selge, gi den videre e.l. i stillhet er alltid helt ok. Du må praktisere normal folkeskikk også rundt barna dine, ts. Hvordan skal de ellers lære å være høflige? Anonymkode: 02367...256 Baktanker? Det er hans gave og jeg har ikke noen baktanker. Hadde han solgt den hadde han ihvertfall fått penger for den. Hvis han mister den fordi noen ikke leverer den tilbake, så er jo alt tapt. Jeg ble sint fordi han har satt seg i den situasjonen hvor han evt kan miste klokken. Selvom jeg ble sint så sa jeg ikke noe stygt, jeg har folkeskikk. Men jeg ble sint fordi jeg synes det var veldig dumt og jeg er redd at den klokken som jeg sparte til bare havner hos noen andre. Anonymkode: 4705e...995 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:26 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:26 Skjønner ikke problemet Anonymkode: 5f3a7...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:27 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du nå? Hadde dette vært en kamerat han kjente godt er det jo en ting, men å låne en så dyr klokke bort til en "ny kamerat" er jo veldig dumt. Det kan jo gå bra, men hva med hvis det ikke gjør det? Anonymkode: 4705e...995 Da har han forhåpentligvis lært en lekse. Anonymkode: 43012...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 16:27 #13 Del Skrevet lørdag kl 16:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan skal hun finne ut det? Har det noe å si hvem sine ting man pynter seg med? Hvis en dame låner et par øredobber av en venninne. Hva er galt i det? Anonymkode: 04518...11c Hva hvis de blir sammen da ? Også spør hun hvor er klokka di ? Kjenner en som lånte en Porsche til date det forholdet varte ikke lenge når hu fant ut at han var blakk som ei kjerkerotte øredobber er jo noe annet kjenner ingen med øredobber til 10 000,- 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet lørdag kl 16:31 #14 Del Skrevet lørdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En gave med «baktanker» er ikke en gave, ts. Det er en forpliktelse. Og å velge å gi bort en forpliktelse er dårlig folkeskikk. Normale hensyn til folkeskikk gjelder også ovenfor mindreårige egne barn, selvsagt. Det er hans klokke. Om han selger den på nettet eller gir den bort til naboen så er det ikke din sak. Hans klokke. Selve konseptet «gave» tilsier at du ikke lengre har eller skal forvente ha kontroll med den. Ja, å åpenbart og umiddelbart kvitte seg med en gave er ikke spesielt høflig. Men det e rike el mer uhøflig å spørre etter en gave man har gitt bort. Og å selge, gi den videre e.l. i stillhet er alltid helt ok. Du må praktisere normal folkeskikk også rundt barna dine, ts. Hvordan skal de ellers lære å være høflige? Anonymkode: 02367...256 Slutt å være så forbannet naiv ! Dette er ekstremt dyre ting, og er det en ting man bør oppdra sine barn til er at slikt låner man bare ikke bort, sjansen for at det ikke blir levert tilbake er stor, og mister man det og vedkommende ikke kan levere det tilbake er kanskje et vennskap ødelagt for all fremtid. Så er ikke dette bare en klokke med verdi, den har også en affeksjonsverdi noe et barn ikke fatter rekkevidden av. Lær barna dine dette du ! 2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet lørdag kl 16:31 #15 Del Skrevet lørdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har han forhåpentligvis lært en lekse. Anonymkode: 43012...efe Så det er måten man skal lære på ? Kutt ut tullpratet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 #16 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Hva hvis de blir sammen da ? Også spør hun hvor er klokka di ? Kjenner en som lånte en Porsche til date det forholdet varte ikke lenge når hu fant ut at han var blakk som ei kjerkerotte øredobber er jo noe annet kjenner ingen med øredobber til 10 000,- Hvorfor skal hun spørre etter klokka? Er jo en rar ting å gjøre. Mange øredobber koster over 10 000. Eller smykker f eks Anonymkode: 04518...11c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 #17 Del Skrevet lørdag kl 16:33 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Til konfimasjon sin for et par år siden så fikk han en klokke av meg til 10.000 kr. Som alenemor var dette penger jeg spinket og spart til. Han er glad i den klokka og bruker den mye. Men nå har han lånt den til en kamerat som jeg ikke har hørt om før, fordi den vennen skulle pynte seg til en date. Jeg er sint på sønnen min for å ha gjort det. Han blir sint på meg tilbake fordi han mener han kan låne den bort fordi den er hans. Det har han forsåvidt rett i, men jeg blir sint fordi det er dumt. Han mener jeg er teit som ble så sint, hvordan hadde dere reagert? Det betydde mye for meg å gi han den klokka, så jeg blir også lei meg. Anonymkode: 4705e...995 Det er derfor man ikke gir barn så dyre gaver. Det betyr noe for DEG hva han gjør med SIN klokke. Ja, og forsikring dekkes ikke når det er lånt ut. Det er jo slike ting du burde fortalt dette barnet når du ga ham en "voksenting".. Anonymkode: 87b4d...b3b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 #18 Del Skrevet lørdag kl 16:33 TomKrus skrev (2 minutter siden): Slutt å være så forbannet naiv ! Dette er ekstremt dyre ting, og er det en ting man bør oppdra sine barn til er at slikt låner man bare ikke bort, sjansen for at det ikke blir levert tilbake er stor, og mister man det og vedkommende ikke kan levere det tilbake er kanskje et vennskap ødelagt for all fremtid. Så er ikke dette bare en klokke med verdi, den har også en affeksjonsverdi noe et barn ikke fatter rekkevidden av. Lær barna dine dette du ! Nei sjansen er stor for at det leveres tilbake og det er helt vanlig å låne av andre Anonymkode: 5f3a7...a60 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet lørdag kl 16:35 #19 Del Skrevet lørdag kl 16:35 Jeg skjønner godt du er skuffet ts. Man låner ikke bort så dyre ting. Håper han får den tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet lørdag kl 16:36 #20 Del Skrevet lørdag kl 16:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei sjansen er stor for at det leveres tilbake og det er helt vanlig å låne av andre Anonymkode: 5f3a7...a60 Helt greit det, lån bort til du blir blå i trynet. Bare ikke syt når det er tapt For slikt kaller jeg bare patetisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå