AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:40 #21 Del Skrevet lørdag kl 21:40 Heldress har reddet vinteren min, endelig kan jeg dra på meg ETT plagg og herje med barna i snøen. Kall det ute-onepiece så er det sikkert kult for de større barna 😛 Anonymkode: 45393...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:02 #22 Del Skrevet mandag kl 14:02 Jeg tenker da ikke over hva slags klær andre har, med mindre de løper rundt i shorts på vinteren (unntak til og fra trening). Min trives også godt med hel dress. 8-åring. Anonymkode: 66d7d...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:03 #23 Del Skrevet mandag kl 14:03 Har bestilt en hel vinterdress til meg selv også forresten. Anonymkode: 66d7d...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:04 #24 Del Skrevet mandag kl 14:04 AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 17.13): Her har begge barna begge deler. Eldstemann i 5. klasse bruker todelt på skolen, men når vi er på fjellet og leker i snøen i flere timer, velger han ofte dress. Yngstemann i 2. klasse har som regel todelt på skolen, og bruker dress når vi aker osv. hjemme. Årsaken er enkel: på skolen hender det at de har kort friminutt, eller bare skal forflytte seg til gymsal eller lignende. Da er det greit å bare slenge på jakke. Har man bare dress da, blir det litt mye styr. Jeg reagerer nok litt når jeg ser store barn i dress i enkelte sammenhenger, siden de ser ut som småbarn, men ikke når det er aking eller flere timer ute i snøen. Anonymkode: 1b248...19e Du er litt rar. Reagerer du på voksne i heldress også? Anonymkode: 66d7d...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:10 #25 Del Skrevet i går, 17:10 Virker som folk her ikke reagerer så mye? Anonymkode: b7bc9...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:18 #26 Del Skrevet i går, 19:18 Hvorfor i all verden skal voksne reagere på at barn bruker vinterdress? Det er jo så mye mer behagelig å leke i enn 2 delt, mye mer praktisk (slipper snø opp i jakken feks) og raskere å få på seg! Har dress selv, prøvde meg på 2 delt som tenåring da det var det "alle" brukte og jeg hatet det! Kunne jo ikke rulle i snøen uten å bli kald av snø i klærne 😂 Kan forstå at barn kommer i en periode hvor de tror at dress er barnslig, men om det virkelig fins voksne som reagerer på det har de større problemer mener nå jeg Anonymkode: 95540...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #27 Del Skrevet i går, 19:23 AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 15.49): Det er mulig jeg tenker feil, men jeg har alltid tenkt at hel vinterdress var for små barn og at større barn foretrekker todelt. For vår del er det motsatt der 11 åringen har vinterdress i år og foretrekker å bruke den så mye som mulig, mens de yngre har todelt og foretrekker å kun bruke jakken når de ikke skal leke. Reagerer dere når dere ser så store barn i vinterdress med yngre søsken med bare jakke? Anonymkode: b7bc9...7d9 Jeg føler det var før i tiden. Ca 10 år siden da mine eldste var små var det liksom obligatorisk med todelt dress fra 2-3 klasse.. Nå er heldress in både på større og voksne😁😅 Minsten er i 3 klasse. Han foretrekker heldress. Eneste kipe er at jo eldre barn = dyrere/mye mindre utvalg etter størrelse 140! Anonymkode: 5361a...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:13 #28 Del Skrevet i går, 21:13 Tidligere ville jeg nok reagert, men ikke nå. For ikke mange år siden var det helt utenkelig å se noen eldre enn 2.klasse i heldress. Nå er det flere 7.klassinger som bruker det her. Når jeg ser så store barn i heldress tenker jeg bare at de enten foretrekker det eller at det av ulike årsaker er mer praktisk. På samme måte tenker jeg det samme når jeg ser yngre barn som bruker todelt. Selv har vi et storesøsken som foretrekker heldress og småsøsken som foretrekker todelt. For egen del tenker jeg noen ganger at eldste bruker dressen sin litt vel mye, men samtidig tenker jeg tilbake 3-4 år da han noen ganger "glemte" å ta på utebuksa, og da lander jeg på at nåsituasjonen er bedre. Anonymkode: b1334...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #29 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 15.49): Det er mulig jeg tenker feil, men jeg har alltid tenkt at hel vinterdress var for små barn og at større barn foretrekker todelt. For vår del er det motsatt der 11 åringen har vinterdress i år og foretrekker å bruke den så mye som mulig, mens de yngre har todelt og foretrekker å kun bruke jakken når de ikke skal leke. Reagerer dere når dere ser så store barn i vinterdress med yngre søsken med bare jakke? Anonymkode: b7bc9...7d9 Jeg kjøpte varmedress til mitt barn på 12 på europris i fjor, den digga han ! Men han vil ikke ha den med på skolen og sånn. Jeg har også en dress selv, for å fare ute i snøen med han. Anonymkode: 71c72...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde nok lagt merke til det (fordi de fleste på den alderen bruker todelt), men hadde ikke tenkt annet enn at det er noe det barnet foretrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonelily Skrevet 42 minutter siden #31 Del Skrevet 42 minutter siden Elsker å se store barn i heldress! Nettopp kjøpt vinterdress til 6 klassingen min. Hun har ikke hatt det på et par år, men gikk med på det av praktiske årsaker. Går mest i lang boblejakke, men dressen kan slenges på om hun skal leke/ake i snøen. Har kjøpt heldress til meg selv også 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå