AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:23 #1 Del Skrevet lørdag kl 14:23 Hei Sønnen min har nettopp fått innvilget hjelpestønad sats 3. Sjekket med barneforsikringen vi har på han, og den gir en engangsutbetaling for økt pleie og omsorgsbehov så søkte om det i går. Er det noen andre som har fått det og kan fortelle litt hva de fikk kanskje ? Jeg prøver å lese meg opp, men jeg blir ikke helt klok på det. På vår forsikring er det inntil 12G, og 50% av summen når det er sats 3. Hvordan beregnes hvilken G man får ? Kan jo legge ved at forsikringen ble tegnet når han var 3 mnd, og lenge før noe diagnose ble oppdaget eller i det hele tatt tenkt på. Han har ekstrem/alvorlig grad av ADHD og separasjonsangst. Mulig dumme spørsmål her, men jeg blir ikke klok på det. Så tenkte å høre her om noen andre har fått, og evnt hva osv Anonymkode: c3287...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:58 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:58 Det er egentlig ikke mulig å svare på uten å ha tilgang på vilkårene til deres spesifikke forsikring. Skal være mulig å regne ut ut fra det. Vi byttet dessverre selskap mellom barn en og to, og barn to var det som fikk særskilte behov. Hun ville fått noen hundre tusen for hjelpestønad sats 3 dersom hun hadde samme forsikringen som eldre søsken. Anonymkode: b81c8...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:07 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:07 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er egentlig ikke mulig å svare på uten å ha tilgang på vilkårene til deres spesifikke forsikring. Skal være mulig å regne ut ut fra det. Vi byttet dessverre selskap mellom barn en og to, og barn to var det som fikk særskilte behov. Hun ville fått noen hundre tusen for hjelpestønad sats 3 dersom hun hadde samme forsikringen som eldre søsken. Anonymkode: b81c8...24f Jeg har lest vilkårene opp og ned, og jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal regne det ut for det står jo ingen tall ? Det står jo kun inntil 12G og 50% av dette på hjelpestønad sats 3. Prøver å finne ut hvilken G vi/han er på. Når jeg leser på andre forsikringsselskap så står det mer tydelig hva man får .. hvilket forsikringsselskap har dere som ville gitt et par hundre tusen ? Anonymkode: c3287...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:14 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:14 Gjensidige, men en type forsikring de ikke har lenger. Jeg har ikke finregnet på summen, siden barnet med hjelpestønad har en annen barneforsikring uten utbetaling for dette. Dere vil jo da kunne få inntil ca 744,000 - antagelig avhengig av varigheten på stønaden. Det skal virkelig fremkomme av vilkårene, men det kan være krøkkete beskrevet. Anonymkode: b81c8...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet lørdag kl 16:20 #5 Del Skrevet lørdag kl 16:20 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har lest vilkårene opp og ned, og jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal regne det ut for det står jo ingen tall ? Det står jo kun inntil 12G og 50% av dette på hjelpestønad sats 3. Prøver å finne ut hvilken G vi/han er på. Når jeg leser på andre forsikringsselskap så står det mer tydelig hva man får .. hvilket forsikringsselskap har dere som ville gitt et par hundre tusen ? Anonymkode: c3287...d38 G beregnes ut fra hva den er på utbetalingstidspunktet. G er 124 000 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:22 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:22 Brunello skrev (1 minutt siden): G beregnes ut fra hva den er på utbetalingstidspunktet. G er 124 000 nå. Ja det vet jeg, og vet hva 1G er på nå. Men siden det står inntil 12G så prøver jeg å finne ut sånn ca hviken G vi/han har ... Anonymkode: c3287...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:27 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjensidige, men en type forsikring de ikke har lenger. Jeg har ikke finregnet på summen, siden barnet med hjelpestønad har en annen barneforsikring uten utbetaling for dette. Dere vil jo da kunne få inntil ca 744,000 - antagelig avhengig av varigheten på stønaden. Det skal virkelig fremkomme av vilkårene, men det kan være krøkkete beskrevet. Anonymkode: b81c8...24f Ja det er mulig jeg er helt på bærtur, men føler jeg har lest og lest så godt jeg klarer. Vi har gjensidige også, ble tegnet for 7 år siden. Det som står ganske klart i forsikringsvilkårene er at de utbetaler en engangssum på økt pleie og omsorgsbehov inntil 12G og 50% av dette når det er sats 3. Jeg får vel bare vente på svar da, jeg blir ihvertfall ikke noe klokere av å lese på forsikringsvilkårene gang på gang Anonymkode: c3287...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:25 #8 Del Skrevet lørdag kl 18:25 Får vel bare betalt for 5år? Grunnbeløpet x4 eller 5? Snakk med forsikringen, så henter de inn opplysninger hos lege/bup/nav og sjekk igjennom forsikringspapirene etter det at det stemmer! Du skal ikke regne ut noe. De skal! Anonymkode: 4e011...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:30 #9 Del Skrevet lørdag kl 18:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får vel bare betalt for 5år? Grunnbeløpet x4 eller 5? Snakk med forsikringen, så henter de inn opplysninger hos lege/bup/nav og sjekk igjennom forsikringspapirene etter det at det stemmer! Du skal ikke regne ut noe. De skal! Anonymkode: 4e011...928 Nei jeg tenkte bare jeg skulle prøve å regne ut ca Nav sa at de etter 3 år vil gjøre en ny vurdering av saken hvor jeg må sende inn opplysninger om barnet og hvor mye hjelp han trenger. 5 år stemmer, men da tar de kanskje utgangspunkt i 3 år først og så evnt 2 år dersom hjelpestønaden er lik. Anonymkode: c3287...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei Sønnen min har nettopp fått innvilget hjelpestønad sats 3. Sjekket med barneforsikringen vi har på han, og den gir en engangsutbetaling for økt pleie og omsorgsbehov så søkte om det i går. Er det noen andre som har fått det og kan fortelle litt hva de fikk kanskje ? Jeg prøver å lese meg opp, men jeg blir ikke helt klok på det. På vår forsikring er det inntil 12G, og 50% av summen når det er sats 3. Hvordan beregnes hvilken G man får ? Kan jo legge ved at forsikringen ble tegnet når han var 3 mnd, og lenge før noe diagnose ble oppdaget eller i det hele tatt tenkt på. Han har ekstrem/alvorlig grad av ADHD og separasjonsangst. Mulig dumme spørsmål her, men jeg blir ikke klok på det. Så tenkte å høre her om noen andre har fått, og evnt hva osv Anonymkode: c3287...d38 Vi fikk en engangsum på vår barneforsikring, mye lavere dog, siden vi har "bare" har hjelpesats 2. Det er litt ulikt forsikringsselskapa hva som utløser utbetaling, vet de er blitt noe mer restriktiv til utbetalinger vedrørende autisme og AD/HD, men hos noen utløser forhøyet hjelpestønad automatisk utbetaling avhengig av grad. Det du gjør der å melde inn sak/skade ,- gir de lov til å kontakte leger ol, eventuelt sender inn papirer selv, dette blir du greit informert om underveis hva de trenger av informasjon. Du vil jo ikke vite om du har rett på noe før du kontakter forsikringsselskapet. Vi fikk utbetaling iløpet av halvanna måned, da var det nok litt ventetid grunna manglende papirer osv, vi valgte å sette inn summen på sparekonto til barnet, men foreldre er fri til å disponere desse pengene som de selv ønsker. Anonymkode: d7e30...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:08 #11 Del Skrevet lørdag kl 21:08 Jeg har Fremtind. De utbetalte 24 timer etter at jeg sende inn papirene. Har sats en også et barn med separasjonsangst. Fikk utbetalt ca 50.000, men det er bare for tre år. Når vedtaket fra NAV forlenges vil jeg få for to år til.. Anonymkode: 0fad4...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:11 #12 Del Skrevet lørdag kl 21:11 Her så betalte forsikring selskapet i 5 år samme som hjelpe stønaden, utbetaling 1 gang i året. Så siden diagnose fortsatt stod etter 5 år betalte de ut en større sum som gikk rett til at statsforvalter passer på til barne blir 18. Anonymkode: 41aab...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:47 #13 Del Skrevet søndag kl 10:47 Har forhøyet hjelpestønad sats 3 innvilget i 3 år fra nav. Fikk utbetalt 236000 fra forsikringsselskapet. Anonymkode: f363b...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:36 #14 Del Skrevet søndag kl 16:36 Du får G satsen fra det året du tegnet forsikringen. Akkurat vært igjennom det samme med sats 4. Anonymkode: 4c539...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #15 Del Skrevet søndag kl 16:38 Ps: det er frist innen 5 år fra første utbetaling om du skulle få sats 4. Anonymkode: 4c539...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:40 #16 Del Skrevet søndag kl 16:40 Vi fikk totalt 1 mill. Anonymkode: 4c539...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:45 #17 Del Skrevet søndag kl 16:45 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du får G satsen fra det året du tegnet forsikringen. Akkurat vært igjennom det samme med sats 4. Anonymkode: 4c539...8d8 Hæ? Hvilket selskap er det? Det er jo en helt sinnssyk praksis i så fall. Hele poenget med G er indeksregulering. Anonymkode: b81c8...24f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:50 #18 Del Skrevet søndag kl 16:50 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ? Hvilket selskap er det? Det er jo en helt sinnssyk praksis i så fall. Hele poenget med G er indeksregulering. Anonymkode: b81c8...24f Gjensidige. Står i betingelsene. Reagerte på samme måte, men de har sikret seg. Anonymkode: 4c539...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:06 #19 Del Skrevet mandag kl 07:06 Dette har jeg aldri visst om. Kan de få etterbetalt etter fylte 18? Mistet hjelpestønad da. Anonymkode: cb0e1...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:49 #20 Del Skrevet mandag kl 09:49 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har jeg aldri visst om. Kan de få etterbetalt etter fylte 18? Mistet hjelpestønad da. Anonymkode: cb0e1...c06 Det skal ikke spille noen rolle. De ser på når hjelpestønad først ble innvilget. Anonymkode: 4c539...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå