AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Storebror på 11 år er ennå sengevæter og må bruke bleie på natten. Dette har vært tungt for han lenge, men han har trøstet seg med at lillebroren på 3 år også har brukt nattbleier. Forrige uke ble lillebroren tørr, og det har vært et stort nederlag for storebroren. Siden har han vært skikkelig nedfor og spør oss hvorfor han ikke blir tørr når til og med lillebroren er blitt det. Er det noen som har opplevd det samme og vet hva vi kan si/gjøre? Anonymkode: b2c69...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Vært hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Hva har dere prøvd da? Alarm, begrense drikke på kvelden, Minirin, er han forstoppa? Snorker han/har han pustestopp? Anonymkode: ab06e...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden https://www.helsebiblioteket.no/innhold/retningslinjer/pediatri/generell-veileder-i-pediatri/10.nyre-urinveier-og-kjonnsorganer/10.13-nattlig-sengevaeting-monosymptomatisk-enurese Anonymkode: 52479...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Det hadde hjulpet hvis du delte hva legene sier og hva som er prøvd ut.. Anonymkode: 40479...c28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Vår 8 åring ble tørr etter en uke med alarmtruser. Helt magisk! Anonymkode: de0fe...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår 8 åring ble tørr etter en uke med alarmtruser. Helt magisk! Anonymkode: de0fe...c3d Mens vi har holdt på i 12 uker med vår åtteåring helt uten effekt... 🥴 Anonymkode: ec733...dd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Har god erfaring med det samme, ikke kjekt! finnes masse hjelp og medisiner å få . Å bruke bleie blir en sovepute, og det siste man må holde på med. Anonymkode: e683c...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Her måtte ene barnet mitt bli 14 år før hen ble tørr på natt. Alt var prøvd ut, sykehus, diverse tester, medisiner, kiropraktor, alarmer, ikke drikke på kveld, vekke på natt osv. Men eneste som fungerte til slutt var bare tid. Vi hadde flere sengevætere utover i familien, så det er i slekta, og det hjalp for hen å vite at det finnes flere med samme problem, og at det vil gå over før eller siden. Ingen av de andre barna har hatt det problemet, og ble tørre tidlig. Anonymkode: 0abf4...b95 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Min bror måtte til kiropraktor, viste seg å være noen nerver i klem, etter 2 besøk var han helt tørr, var vel ca 9 år. Anonymkode: a5716...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Regner med du har vært hos legen? Hva sier i såfall legen? Min lillebror ble ikke tørr før rundt 9-årsalder. Lå ei uke på sykehus i forbindelse med dette, og kom hjem med alarmtruse. Husker ikke helt hva som ble gjort på sykehus, men mener det var noe med blæra og noen medisiner som gjorde at han måtte overvåkes. Anonymkode: 91cc6...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har god erfaring med det samme, ikke kjekt! finnes masse hjelp og medisiner å få . Å bruke bleie blir en sovepute, og det siste man må holde på med. Anonymkode: e683c...fe2 Hva er masse hjelp å få egentlig? Så lenge man er utredet vil jeg si det er lite hjelp å få. Det finnes medisiner (funker ikke for alle, og fikser egentlig ikke problemet varig), og alarm (funker ikke for alle). Finnes jo ikke noe mer hjelp? Er det masse? Anonymkode: ec733...dd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Her måtte ene barnet mitt bli 14 år før hen ble tørr på natt. Alt var prøvd ut, sykehus, diverse tester, medisiner, kiropraktor, alarmer, ikke drikke på kveld, vekke på natt osv. Men eneste som fungerte til slutt var bare tid. Vi hadde flere sengevætere utover i familien, så det er i slekta, og det hjalp for hen å vite at det finnes flere med samme problem, og at det vil gå over før eller siden. Ingen av de andre barna har hatt det problemet, og ble tørre tidlig. Anonymkode: 0abf4...b95 Sånn har det vært her også. Mitt eldste barn strever med sengevæting. Lillesøsteren sluttet tidlig med bleie både på dag og natt, og har aldri hatt noe problem med det. Vi har mange bakover i slekta som har hatt problemer med det. For mitt barn har nettopp det med at det gjelder mange flere, og at det vil gå over, selv om man dessverre ikke vet når, vært av betydning. Min grandtante, som strevde med sengevæting til hun var tenåring, har snakket en del med min datter om det. Det er også et barn til i klassen med problemet, og de to vet om hverandre, og finner støtte i det. Jeg selv hadde ikke uhell om natten selv, men på dagtid til et litt opp i skolealder, og det var veldig vanskelig. Min tante, altså grandtanten som har hjulpet barnet mitt, var uvurderlig for meg også da. Hennes datter, altså min kusine, tisset også på seg både på natt og dag, og det betydde mye å vite at en ikke var alene. Anonymkode: e53ee...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Her måtte ene barnet mitt bli 14 år før hen ble tørr på natt. Alt var prøvd ut, sykehus, diverse tester, medisiner, kiropraktor, alarmer, ikke drikke på kveld, vekke på natt osv. Men eneste som fungerte til slutt var bare tid. Vi hadde flere sengevætere utover i familien, så det er i slekta, og det hjalp for hen å vite at det finnes flere med samme problem, og at det vil gå over før eller siden. Ingen av de andre barna har hatt det problemet, og ble tørre tidlig. Anonymkode: 0abf4...b95 Det samme med vår sengevæter. Han ble ikke tørr før han kom godt ut i puberteten. Anonymkode: 28cf8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har god erfaring med det samme, ikke kjekt! finnes masse hjelp og medisiner å få . Å bruke bleie blir en sovepute, og det siste man må holde på med. Anonymkode: e683c...fe2 Dette er reint vissvass. Om du plutselig hadde begynt å tisse på deg, hadde du da valgt å la senga bli våt hver natt? Sengevætere tisser ikke på seg med vilje. Bleier er et hjelpemiddel for å slippe at klær og seng blir våt og har ingen innvirkning på om de blir tørre eller ikke. Anonymkode: 28cf8...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mens vi har holdt på i 12 uker med vår åtteåring helt uten effekt... 🥴 Anonymkode: ec733...dd5 Så kjipt, men det er jo verd et forsøk da om man ikke har prøvd. Anonymkode: de0fe...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå