AnonymBruker Skrevet i går, 12:58 #1 Del Skrevet i går, 12:58 Må jeg betale ekstra for office når jeg kjøper laptop? Kan jeg ikke bare laste ned appene og logge på med jobbkonto? Antivirus: selger sa at vpn er borte fra Windows 11, derfor må man ha Antivirus. Bullshit eller fakta? Anonymkode: 7386d...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:06 #2 Del Skrevet i går, 13:06 Skal du stjele tilgang til Office fra jobben? Hva har vpn med antivirus å gjøre? Anonymkode: 9733e...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #3 Del Skrevet i går, 13:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du stjele tilgang til Office fra jobben? Hva har vpn med antivirus å gjøre? Anonymkode: 9733e...57c Takk for svar. Altså må jeg betale for Office. Det er ok Det var selgeren i Elkjøp som sa at pga manglende vpn (?) Så må man heretter har antivirus. Tidligere var det inkludert. Så derfor måtte jeg betale ekstra for Acafee. Er det riktig? Håper du svarer. Anonymkode: 7386d...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 13:12 #4 Del Skrevet i går, 13:12 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Altså må jeg betale for Office. Det er ok Det var selgeren i Elkjøp som sa at pga manglende vpn (?) Så må man heretter har antivirus. Tidligere var det inkludert. Så derfor måtte jeg betale ekstra for Acafee. Er det riktig? Håper du svarer. Anonymkode: 7386d...190 Du kan velge den antivirus-tilbyderen du vil hjemmefra. Du trenger ikke stå og betale for det til Elkjøp. De bestemmer jo ikke hvilket antivirusprogram DU vil bruke? Det kan du finne ut hjemme eller spørre noen kloke hoder her på KG. Det heter forøvrig ikke Acafee, men McAfee, sånn til orientering. Jeg har hatt McAfee før, men kjenner ikke til hvorvidt de regnes som blant de beste. Mange greier seg med Windows Defender da, som følger med Windows.... Jeg tror selgeren har snakket om noe annet enn VPN, men jeg vet ikke hva. Det har ikke noe med antivirus å gjøre i alle fall. Endret i går, 13:13 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:13 #5 Del Skrevet i går, 13:13 Jeg har antivirus program både på telefon og PC. Bruker AVG antivirus (gratis versjonen). Anonymkode: 3fca9...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:14 #6 Del Skrevet i går, 13:14 Når du kjøper en ny bærbar PC, følger det vanligvis ikke med en fullversjon av Microsoft Office. For å bruke Office-applikasjonene som Word, Excel og PowerPoint, må du enten kjøpe en lisens eller abonnere på Microsoft 365. Hvis du har en jobbkonto med tilgang til Microsoft 365, kan du laste ned og installere Office-applikasjonene og logge inn med denne kontoen. Dette gir deg tilgang til de nødvendige verktøyene uten ekstra kostnad, forutsatt at arbeidsgiveren din har gitt deg en lisens. Når det gjelder antivirus og VPN, er det viktig å merke seg at Windows 11 kommer med innebygd antivirusbeskyttelse gjennom Microsoft Defender Antivirus. Dette gir sanntidsbeskyttelse mot skadelig programvare og er tilstrekkelig for de fleste brukere. VPN (Virtual Private Network) er en separat teknologi som krypterer internettforbindelsen din og beskytter personvernet ditt på nettet. Windows 11 har innebygd støtte for VPN-tilkoblinger, men det inkluderer ikke en egen VPN-tjeneste. Du må abonnere på en tredjeparts VPN-tjeneste for å få denne funksjonaliteten. Det er viktig å merke seg at antivirus og VPN tjener forskjellige formål: antivirus beskytter mot skadelig programvare, mens VPN beskytter personvernet ditt på nettet. Basert på dette er det ikke korrekt at fraværet av en innebygd VPN i Windows 11 krever at du kjøper et separat antivirusprogram. Microsoft Defender Antivirus gir tilstrekkelig beskyttelse for de fleste brukere. Hvis du ønsker ekstra funksjoner som en VPN, kan du vurdere å abonnere på en separat VPN-tjeneste eller et sikkerhetssuite som inkluderer begge deler. Det er viktig å være oppmerksom på at selgere noen ganger kan anbefale ekstra programvare som kanskje ikke er nødvendig for alle brukere. Det er derfor lurt å vurdere dine faktiske behov før du foretar et kjøp. Anonymkode: 55266...791 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #7 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Må jeg betale ekstra for office når jeg kjøper laptop? Kan jeg ikke bare laste ned appene og logge på med jobbkonto? Antivirus: selger sa at vpn er borte fra Windows 11, derfor må man ha Antivirus. Bullshit eller fakta? Anonymkode: 7386d...190 Har du en viss peiling på hva du skal trykke på eller ikke er Windows sin innebyggede antivirus(defender) mer enn god nok. Om du trenger Office er opp til deg, men jeg personlig ville ikke gjort det. Mange arbeidsplasser har Office til hjemmebruk inkludert i lisensavtaler med Microsoft. Utover det har du fullgode gratis alternativer som OneDrive, Google drive eller openOffice om du foretrekker en skrivebordsversjon. Da min arbeidsgiver krever urimelig mange tilganger til min personlige pc ved pålogging så bruker jeg ikke det alternativet. Jeg forholder meg til Google Drive. Anonymkode: b4a30...cf7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 13:34 #8 Del Skrevet i går, 13:34 Vi gjør aldri det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #9 Del Skrevet i går, 13:37 Er du digital analfabet er nok antivirusprogram lurt. Anonymkode: 203d1...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:39 #10 Del Skrevet i går, 13:39 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Skal du stjele tilgang til Office fra jobben? Hva har vpn med antivirus å gjøre? Anonymkode: 9733e...57c Stjele fra jobben? Vi får lov til å laste ned Office på alle devicer vi måtte eie. Lisensen er for flere devicer, ikke per device... Man stjeler absolutt ingenting. Jobben tjener jo tvert imot på at vi har tilgang til outlook, onedrive og arbeidsverktøy 24/7 overalt hvor vi går og står.. Anonymkode: f93ad...10f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #11 Del Skrevet i går, 13:41 Og der har du grunnen til at jeg alltid bruker klikk og hent på Elkjøp. Gir beskjed om at jeg ikke skal ha noe ekstra før de får begynt på talen sin når jeg henter. Jeg fikk Commodore 64 da jeg var 11 (og de som har litt peiling klarer nå å regne ut hvor gammel jeg er…), og har fulgt med i utviklingen etter det. Jeg tror ikke en «guttunge» i 20-årene har så mye å lære meg. Anonymkode: d4768...63b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet i går, 13:51 #12 Del Skrevet i går, 13:51 Jeg har tilgang til å bruke Office 365 gjennom jobben på 5 enheter. Jeg har det derfor på Macen hjemme, på nettbrettet mitt og telefonen min. Hvis du ikke er "digital analfabet" er Windows Defender mer enn god nok. Selgerne på Elkjøp er opptatt av å selge, så derfor sier de sånt. Ikke la deg lure. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet i går, 13:52 #13 Del Skrevet i går, 13:52 (endret) Hvis du trenger Office, så må du kjøpe det, men du trenger ikke kjøpe det av Elkjøp. Du kan når som helst gå inn på hjemmesiden til Microsoft og kjøpe ei Office-pakke og laste ned. Det kan hende Office er forhåndsinstallert på PC'en også, men da uten lisens, slik at du etter noen uker må kjøpe lisens for at det skal fortsette å fungere. Det gjør du i så fall også på hjemmesiden til Microsoft. Office er nå abonnementsbasert og koster fra 6-700,- i året og oppover, tror jeg. Pris varierer med hvilke deler av Officepakka du trenger, hvor mye skylagring du trenger, og om du vil ha bare til en PC, eller et familieabonnement som dekker hele husstanden. Du kan også, som flere er inne på, undersøke om du kan bruke lisensen som arbeidsgiver har. Hvis du har Microsoft365 på jobben, logger du deg på denne på din nye PC og sjekker om du har mulighet til å laste ned Office for lokal installasjon. Hvis du kan det, gjør du det. Det finnes gratis Office-kloner på nett, også, mener jeg. Det er jo ikke Microsoft Office, men du finner gode teksbehandlere og regneark gratis på nett, som er kompatible med Word og Excel-filer. Du trenger et antivirusprogram, men du trenger ikke å betale for det. Microsoft har et gratis program som heter Microsoft Defender. Det følger med Windows og fungerer utmerket. Du kan selvsagt bruke noe annet, men jeg har brukt Defender i mange år, og aldri hatt problemer med det. Endret i går, 13:54 av aksase 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet i går, 13:52 #14 Del Skrevet i går, 13:52 Ulempen med butikker som Elkjøp og Power er at de vil pushe mye mer enn du trenger pga. salgsbonuser, det er jo nesten så de vil selge en idiotforsikring før man har kjøpt noe annet. Man trenger ikke kjøpe antivirus eller Office når man kjøper ny PC, Windows Defender er bra nok for de fleste og Office kan man kjøpe på nett rett fra Microsoft, det finnes andre alternatever også, f.eks. OpenOffice så er mer enn bra nok for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:44 #15 Del Skrevet i går, 18:44 Du trenger verken antivirus eller Office-pakke som butikken prøver å prakke på deg. Windows har innebygd Defender som fungerer mer enn godt nok. Faktisk kan det bli kluss om man har mer enn ett antivirus-program, så det er helt meningsløst. Du trenger heller ikke den forsikringen de alltid spør om du vil kjøpe i tillegg, for skjer det noe med PCen din, dekkes det av innboforsikringen uansett. Anonymkode: 9597c...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:02 #16 Del Skrevet i går, 19:02 Husk at du bør innrullere den på jobben slik at maskinen er beskyttet dersom du planlegger å ha tilgang til arbeidsverktøyene, ellers så utgjør hjemmepc’n en sikkerhetsrisiko for hele selskapet. Anonymkode: 7cf6b...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Husk at du bør innrullere den på jobben slik at maskinen er beskyttet dersom du planlegger å ha tilgang til arbeidsverktøyene, ellers så utgjør hjemmepc’n en sikkerhetsrisiko for hele selskapet. Anonymkode: 7cf6b...6c2 Mange firmaer tillater overhode ikke annet enn firmapc'er i sine systemer og heller ikke bruk av firmaets Officelisens privat. Anonymkode: 9733e...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Må jeg betale ekstra for office når jeg kjøper laptop? Kan jeg ikke bare laste ned appene og logge på med jobbkonto? Antivirus: selger sa at vpn er borte fra Windows 11, derfor må man ha Antivirus. Bullshit eller fakta? Anonymkode: 7386d...190 1) logge på med jobb konto på privat maskin høres svært lite lurt ut. 2) bullshit på så mange måter… Anonymkode: 04bdb...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er mer fornøyd med LibreOffice enn OpenOffice. Har også innstallert det hos en slektning over 80 år. (Der støtte jeg på et problem med en av oppdateringene. Jeg måtte bytte fra bokmål til nynorsk på operativsystemet for å kunne åpne pdf filer h*n fikk på mail. Siden nynorsk er det h*n har vært vant til å bruke, var det bare morsomt for vedkommende. Med engelsk som språk på operativsystemet har det vært problemfritt. Til mail har jeg brukt Thunderbird i mange år. Ble fortalt av en jeg stoler på at Windows defender er godt nok for meg, og det har det vært i flere år nå. Anonymkode: b406b...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Openoffice eller libreoffice. Avast antivirus eller avg - begge gratis. Butikkene forsøker å lure deg og andre ja! Anonymkode: 58d39...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå