Gå til innhold

Må dere gjøre ALT sammen som en familie??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan mannen din ta med barna alene ut å finne på ting uten deg??? 

I mitt tilfelle? NEI. Vi må gjøre ALT sammen til en hver tid. Lage mat sammen, gå tur sammen, levere i bhg sammen, hente barna sammen.. I helger?? Da skal vi gjøre alt sammen sammen da også.. Jeg er skikkelig frustrert idag, for det har altså vært så mye denne uken som har tynget veldig, og jeg har behov for å ta det litt rolig idag og heller bare pusle litt hjemme med husarbeid, men NEIDA - Nå skal vi ut. Han er avhengig av å ha meg med på alt som er, og jeg blir ikke noe lettere til sinns av det akkurat nå. Vært sammen 24/7 365 dager i 5år nå..

Anonymkode: bdd4f...135

Det var akkurat slik ett av mine tidligere forhold endte. Følte meg kvalt. 0 alenetid over lenger tid. Det er koselig å være sammen med familien,men noen ganger har jeg ett sterkt behov for bare å være litt alene. Det være seg en tur på butikken alene eller drive litt med mine egne hobbier alene. Hva det er, er egentlig ikke så nøye. Bare jeg får være litt for meg selv når jeg har behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler meg veldig isolert, og har mistet omtrent alt av familie og venner. For han skal være med på alt, uansett hva. Jeg føler meg så kvalt

Anonymkode: bdd4f...135

Dette er jo ikke bra.

Han har ikke venner og familie han ser selv heller?

Enten er det litt ubevisst sjalusi, over at du har noen og ikke han. Og derfor vil bli med for å føle at det skjer noe.

Eller så isolerer han deg med vilje, og trenger denne kontrollen.

Adferden er hvertfall ikke normal, og ikke sunn.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er mye som er galt her. 

Jeg hadde en kjæreste en gang som følte seg "truet" hvis jeg ville noe annet enn han. Vi hadde ikke barn heldigvis, men han hadde nok store personlige problemer med trygghet og tillit.

Det kunne være ting som at jeg ikke ønsket å legge meg samtidig som han, ønsket å spise det samme eller at jeg heller ville gjøre noe annet enn å sitte i sofaen og holde i hånda. Det ble han utrygg av..

Anonymkode: bbcdb...c95

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ting hver for oss fordi hverdagen tvinger oss til det. Men samtidig ser jeg at vi oftere stiller sammen på ting enn hva mange andre foreldre gjør.

Jeg tar av meg selv iniativ til å ta med ett eller begge barna ut av huset for å gjøre ting med dem uten han. Særlig hvis jeg merker at han er sliten og trenger litt tid for seg selv, eller jeg vet han har prosjekter han vil holde på med alene. Det sier han aldri noe på. Han drar også alene til familie og venner.

Han gjør ikke det samme av seg selv. Men dersom jeg vil bort på noe alene, om det er butikken, venninne eller fest, prøver han ikke å stanse meg på noe vis. Han tåler godt å være hjemme alene med barna uten å surmule. Og hvis jeg spør han om å dra ut med barna så jeg kan få tid alene så gjør han det også. Det siste er det sjeldent jeg gjør da, synes det er litt kjipt å sende han ut av sitt eget hjem selv om jeg kanskje har behov for det 😂

Synes ikke det høres sunt ut som mannen din holder på. Ihvertfall ikke når han begynner å kalle deg en dårlig mor over sånne ting! Han prøver å såre deg fordi du ikke gjør akkurat som han ønsker. Det er stygt gjort det. Jeg og min mann slenger ikke sånne bemerkninger til hverandre selv om vi er uenige eller krangler, det er totalt uakseptabelt.

Endret av Nonstop1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alltid en som leverer og en som henter. Deler oss ofte så bare en av oss går på barnehagearrrangementer. I helgene står vi opp annenhver dag. Jeg tar med barnet en del rundt omkring til venner, aktiviteter og familie alene. Mannen tar barnet med ut på lekeplassen en times tid.. Skulle ønske han og dro litt lenger bort med barnet men han vil ikke det da.

Vi gjør egentlig for lite sammen som familie synes jeg. Samtidig deilig at vi ikke er sammen konstant.

Anonymkode: 5e2fe...225

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

JA!
Kva skjer med damer som har mennene sine med på venninnetreff?? 😂

Anonymkode: bb6fb...0f1

Hehe, vet. Og det er jo ikke så veldig lett å si i fra. «Per har veldig lyst til å bli med, han har ingen planer»….

Anonymkode: 3a47a...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi dette er ikke normalt, og ikke sånn det skal være. En kan velge å gjøre mye sammen. Og jeg kjenner flere som f.eks. syntes det var veldig vanskelig å hente i barnehagen eller å dra ut med barnet alene de 1-2 første årene. Men også de gjorde det om de måtte, og det var ingen som ble sinte. 

Da jeg vokste opp måtte mine foreldre gjøre alt sammen, min mor fikk ikke dra noe sted alene. Hun ble også isolert, og mistet kontakten med sine egne venner, slik du beskriver. Jeg vet nå at det skyldtes at min far hadde angst, som han skjulte for alt det var verdt, for han syntes det var skamfullt. Det kom gjerne ut som sinne. Og dette var ikke noe godt å vokse opp i, jeg merket godt at noe var galt et sted, uten å forstå det helt før etter at jeg ble voksen.

Søk hjelp, du skal ikke ha det sånn ❤️ 

Anonymkode: 31a15...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy71 skrev (10 timer siden):

Du svikter ikke barna. Han gaslighter deg, Han høres veldig kontrollerende, manipulerende og dominant ut. Kanskje han er sjalu og vil ikke slippe deg alene? 🚩 flagg. Spring! Du får egentid når du er skilt og har barnefri  

Dette er et skummelt råd og gi. Ut fra den makten dette mennesket har tror jeg han ville gjort det han kunne for å beholde barnet og bruke det i mot ts.  

Anonymkode: 9d0cf...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette er et skummelt råd og gi. Ut fra den makten dette mennesket har tror jeg han ville gjort det han kunne for å beholde barnet og bruke det i mot ts.  

Anonymkode: 9d0cf...75d

Dette er ikke USA. Man får delt omsorg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...