Mamma31 Skrevet 23. november 2024 #1 Del Skrevet 23. november 2024 Hei. Har en Golf med piggfri vinterdekk. Dekkene er brukt 3 sesonger og er på 4 nå. De var best i test da vi kjøpte dem, men jeg har merket i år at det skal synlige til før jeg sklir på tynn is. Jeg bremset i 50km/t i sta, ikke hardt på bremsen, og abs bremsene reagerte og bilen fikk en «sving». Jeg føler meg utrygg nå, men min mann mener at dekkene er bra. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #2 Del Skrevet 23. november 2024 Hvis det var et tynt lag med IS er det ikke rart du sklir på piggfrie dekk. Is er glatt. Hvordan er de på vinterføre, snø? Anonymkode: bb386...3fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #3 Del Skrevet 23. november 2024 Piggdekk er laget for is. Anonymkode: 1a531...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Is er glatt. Det er derfor du sklir... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #5 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg har en tung bil med firhjulstrekk, og nye dyre piggfrie dekk. Det er mye friksjon og veldig godt veigrep med bilen generelt sett. Innkjørselen til nabolaget mitt er i en slak bakke, men om det er is på veien sklir jeg rett forbi innkjørselen 😂 Må kjøre ned bakken, snu og kjøre opp for å komme meg inn. Ser det skjer med flere. Is er bare glatt! Hvis du er skeptisk kan du teste føret litt før du bestemmer deg for om du skal kjøre eller ikke. Anonymkode: 4aad9...7ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 Helt vanlig! Og da å tro at piggdekk står på godt på slik føre, er som å tro på julenissen. Anonymkode: 1fdb0...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #7 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en tung bil med firhjulstrekk, og nye dyre piggfrie dekk. Det er mye friksjon og veldig godt veigrep med bilen generelt sett. Innkjørselen til nabolaget mitt er i en slak bakke, men om det er is på veien sklir jeg rett forbi innkjørselen 😂 Må kjøre ned bakken, snu og kjøre opp for å komme meg inn. Ser det skjer med flere. Is er bare glatt! Hvis du er skeptisk kan du teste føret litt før du bestemmer deg for om du skal kjøre eller ikke. Anonymkode: 4aad9...7ef For et fint svar! ❤️ Anonymkode: ad9d8...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #8 Del Skrevet 23. november 2024 Kjører pigg ettersom det ofte er sånn +/- grader og regn som fryser til is. Etter 3-4 sesonger så kan dekkene begynne å bli harde avhengig av hvordan de har blitt brukt og lagret. Hvis du kjenner med fingrene så skal du kunne bevege gummien ganske mye spesielt der dekket er seipet. Hvis de er harde som et sommerdekk er det bare å bytte selv om det er mye mønsterdybde igjen. Anonymkode: f19a3...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #9 Del Skrevet 23. november 2024 Kjøp sånn spray med dekkvask. Hjelper litt. Anonymkode: 211ea...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #10 Del Skrevet 23. november 2024 Det er glattest når det er ca 0 grader. Når det blir kaldere blir isen hardere på et vis og ikke like glatt. Det er normalt å skli på is med piggfrie dekk, så derfor må man kjøre forsiktig spesielt i svinger og rundkjøringer, og beregne god bremselengde. Jeg kjører også piggfritt og får gjerne litt sleng (men veldig kontrollert pga lav hastighet) ut av rundkjøringer hele vinteren. Anonymkode: db548...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #11 Del Skrevet 23. november 2024 Vask dekkene dine godt, jeg har nye vinterdekk og på tynn flim is sklir jeg også. Anonymkode: 9a7f9...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå