Gå til innhold

Hvorfor bruker folk gamle bilder på datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å date litt igjen for et par mnd siden, og har møtt 4 stk på kaffedate på den tiden. Alle sammen hadde brukt gamle bilder, et par av dem kjente jeg ikke igjen utfra bildene.

Han siste møtte jeg denne uken, og han så nesten 20 år eldre ut enn alderen tilsa, hadde sin forklaring pga alvorlig kronisk sykdom, noe han ikke hadde nevnt noe om i de 2 ukene vi skrev sammen. Skjønner at det kan være vanskelig, men når det hemmer en slik at man ikke kan delta på mye av det vi snakket om at vi ønsket å gjøre, så blir det på en måte en løgn.

Jeg tenker at folk som bruker gamle bilder har lav selvtillit, og jeg ønsker en mann som er trygg på seg selv. Hva så om man blir grå,eller mister håret, ei deg selv i det minste. Dette har vært menn i 50 årene, blir noe desperat over handlingene.

Anonymkode: 9de19...9d6

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få svar på det spørsmålet, er det vel bare å spørre dem? Det er jo du som faktisk møter disse mennene og kan få førstehåndskunnskap om emnet. Tror ikke menn i femtiåra er dominerende brukergruppe på kg…

Anonymkode: fb20d...805

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg begynte å date litt igjen for et par mnd siden, og har møtt 4 stk på kaffedate på den tiden. Alle sammen hadde brukt gamle bilder, et par av dem kjente jeg ikke igjen utfra bildene.

Han siste møtte jeg denne uken, og han så nesten 20 år eldre ut enn alderen tilsa, hadde sin forklaring pga alvorlig kronisk sykdom, noe han ikke hadde nevnt noe om i de 2 ukene vi skrev sammen. Skjønner at det kan være vanskelig, men når det hemmer en slik at man ikke kan delta på mye av det vi snakket om at vi ønsket å gjøre, så blir det på en måte en løgn.

Jeg tenker at folk som bruker gamle bilder har lav selvtillit, og jeg ønsker en mann som er trygg på seg selv. Hva så om man blir grå,eller mister håret, ei deg selv i det minste. Dette har vært menn i 50 årene, blir noe desperat over handlingene.

Anonymkode: 9de19...9d6

Enig i at dette er kjempeirriterende. 

Anonymkode: f6cf8...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så bedre ut på de gamle bildene, så da skyver de på virkeligheten og går for de gamle finere bildene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo for å ikke bli sveipet bort umiddelbart i dagens kyniske datingmarked. Det samme gjelder jo selvsagt opplysninger om andre ting som bidrar negativt i utsilingsprosessen, som kroniske sykdommer etc...

Anonymkode: f813e...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 minutt siden):

De så bedre ut på de gamle bildene, så da skyver de på virkeligheten og går for de gamle finere bildene

Ja, snakket med en kompis om dette. Han sa han har full forståelse for at folk gjør det, fordi konkurransen er så hard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, snakket med en kompis om dette. Han sa han har full forståelse for at folk gjør det, fordi konkurransen er så hard...

Konkurransen for menn når det kommer til å se yngre ut enn det de er, den er vel ikke særlig reell. Kan tenke meg at det er verre å være kvinne 38 på datingmarkedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også flere som har vært på Tinder i mange år har samme bildet nå som for mange år tilbake siden. Og det bildet måtte være gammelt allerede da ut fra alder å dømme. Mye rart. Men om man bruker et bilde som er et par år gammelt der man likner seg selv på alle måter tenker jeg det er innafor. Jeg har ikke masse bilder av meg selv og tenker jeg bruker bilder som viser meg i ulike situasjoner, men det er jo viktig at bildene gir et inntrykk av meg sånn jeg faktisk ser ut i dag.

Anonymkode: 7281e...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er falsk reklame å bruke gamle bilder for å lure til seg en date! Jeg opplevde èn sånn, ikke bare må bildene vært 15-20 år gamle, men han løy på høyden også! Sto på Tinder at han var 1,80, vel, jeg er 1,75 og var MINST et hode høyere. 
I tillegg var han kjip og klåfingra. Så skjer det igjen snur jeg i døra! 

Anonymkode: 9da80...ebe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...