Gå til innhold

4 mnd baby skal ha puppen hele natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder på å bli sprø. Da baby var mindre var gjerne to måltider nok på natten, så gikk jeg over til liggende amming og det har gradvis utviklet seg til kortere sovestrekk og hyppigere hyling etter pupp. Samsover,en vil hjerne at han skal sove j egen seng. Får han ikke pupp hyler han og vekker hele huset. Kan fint sovne i egen seng, men sover maks 1 time, gjerne bare 15 min, får han deretter ikke til å sove i egen seng. Inntil meg kan han sove 2-3 timer første strekk, deretter er det maks 1 time av ganga. Har prøvd å holde ut og ikke gi han puppen, heller trøste, men han slutter ikke å hyle, de andre barna våkner og hvis han omsider blir stille/sovner så starter han opp igjen etter noen minutter. Har også prøvd å begynne å sette meg opp i hjem og amme, uten at det hjelper på sovestrekkene. Hadde aldri dette problemet med de andre ungene. På dagtid sover han fint i moonboon.

noen som har vært borti noe liknende? Ryggen min er ødelagt og er så lei av å ikke få sove ordentlig.

Anonymkode: 4f955...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det letteste vil være å forsøke å godta situasjonen. La han sove med deg, og amme når han trenger det. Han er jo så liten enda.  Så blir det bedre❤️

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bolla92 skrev (4 timer siden):

Tror det letteste vil være å forsøke å godta situasjonen. La han sove med deg, og amme når han trenger det. Han er jo så liten enda.  Så blir det bedre❤️

Uff, syns det er svært vanskelig å godta konstant dårlig rygg og lite søvn😔

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ts

Husk at det bare er for en liten periode, og det er akkurat dette den bitte lille babyen din trenger i denne perioden.

Anonymkode: ab914...6ab

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt, det går over. 

Anonymkode: f143a...aec

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen.. hun er heldigvis 2 år nå, men fyflate de første 6 mnd var krise. Klisje som det er; det blir bedre. Husker at rundt 4mnds alder sleit vi ekstra, er et utviklingssprang i den alderen som i stor grad gjenspeiler det du beskriver😅

Anonymkode: 5eea2...6e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du skriver at han sover fint på dagtid, sov når han sover. 

Anonymkode: 6df99...fc0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

ts

Føler sånn med deg, min var også sånn.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Husk at det bare er for en liten periode, og det er akkurat dette den bitte lille babyen din trenger i denne perioden.

Anonymkode: ab914...6ab

Fra en som har vært i samme situasjon blir jeg så provosert når folk sier "det er bare for en liten periode" min er 2,5 og har mange oppvåkninger og trenger fortsatt puppen om natten for å sovne. Aldri fått ungen i egen seng heller. 

Anonymkode: 04d46...c22

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi kopp eller flaske? Jeg pumper om natta for å gi flaske og ammer på dagtid. Det er litt ekstra styr, men det funker veldig fint for oss. Barnet vårt virker en del mer fornøyd da hun ofte blir sur om det går for sakte. Hun har ikke den tålmodigheten på natta som på dagtid. Her våkner hun ca vær 3 time og vi samsover i kun en av periodene på 3 timer. Ellers sover hun i egen seng. På dagtid sover hun enten i moonboon eller i najell sleeping carrier med mindre vi er ute, så bruker vi vogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bolla92 skrev (På 23.11.2024 den 5.32):

Ts ikke hør på henne! Min største anger er at jeg gjorde som dette. Alle da slapp av han sover i egen seng etterhver og vi trodde på det.  Å få ungen tilbake i egen seng var et sang mareritt og han var 6 år før han endelig stopp å komme til oss hver bidige natt. 6 år med dårlig søvn unner jeg ingen 

venn babyen til egen seng før dette med dere seng blir en uvane 

Anonymkode: 41dbf...38e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillebamsemums skrev (1 time siden):

Har du prøvd å gi kopp eller flaske? Jeg pumper om natta for å gi flaske og ammer på dagtid. Det er litt ekstra styr, men det funker veldig fint for oss. Barnet vårt virker en del mer fornøyd da hun ofte blir sur om det går for sakte. Hun har ikke den tålmodigheten på natta som på dagtid. Her våkner hun ca vær 3 time og vi samsover i kun en av periodene på 3 timer. Ellers sover hun i egen seng. På dagtid sover hun enten i moonboon eller i najell sleeping carrier med mindre vi er ute, så bruker vi vogn. 

Hvordan gjør man det om man pumper om natten, altså kan man klargjøre melken på forhånd? Skal den stå kaldt og varmes opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ts ikke hør på henne! Min største anger er at jeg gjorde som dette. Alle da slapp av han sover i egen seng etterhver og vi trodde på det.  Å få ungen tilbake i egen seng var et sang mareritt og han var 6 år før han endelig stopp å komme til oss hver bidige natt. 6 år med dårlig søvn unner jeg ingen 

venn babyen til egen seng før dette med dere seng blir en uvane 

Anonymkode: 41dbf...38e

Mens det var null problem med mine. Dette er individuelt. Dette er en baby på fire måneder og det er unntakstilstand, gjør det som gir best søvn. 

Anonymkode: c2a20...20f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør man det om man pumper om natten, altså kan man klargjøre melken på forhånd? Skal den stå kaldt og varmes opp?

Du oppbevarer den i kjøleskapet også varmer du dem opp om natta. Vi har alltid to måltider med melk stående i kjøleskapet til natten. Resten fryser vi ned. Står greit om det på ammehjelpen sin hjemmeside 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lillebamsemums skrev (1 time siden):

Du oppbevarer den i kjøleskapet også varmer du dem opp om natta. Vi har alltid to måltider med melk stående i kjøleskapet til natten. Resten fryser vi ned. Står greit om det på ammehjelpen sin hjemmeside 

Skjønner, kan man varme opp i mikro?

Så det betyr at babyen må vente litt på melken når den gråter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner, kan man varme opp i mikro?

Så det betyr at babyen må vente litt på melken når den gråter da?

Er ikke anbefalt i mikro, finnes en oppvarmings maskin til typ 500 kr på barnas hus. Tar ca 8 minutter å varme opp. Jeg gir ofte pupp i denne perioden, også tar samboer over med flaske når den er klar. Noen ganger bruker vi smukken også de minuttene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillebamsemums skrev (32 minutter siden):

Er ikke anbefalt i mikro, finnes en oppvarmings maskin til typ 500 kr på barnas hus. Tar ca 8 minutter å varme opp. Jeg gir ofte pupp i denne perioden, også tar samboer over med flaske når den er klar. Noen ganger bruker vi smukken også de minuttene 

Mye raskere å bare ha en termos med varmt vann klar som man bruker til vannbad. Da er flaska klar på et par min. 

Anonymkode: 4131d...bfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mye raskere å bare ha en termos med varmt vann klar som man bruker til vannbad. Da er flaska klar på et par min. 

Det var lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det var lurt!

Har flaskebarn, så vi gjør alt for å gjøre det mer effektivt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du beskriver 4mnd søvnregresjon her. Jeg hadde ikke giddet å begynne å pumpe eller styre med mme. For meg er det lettere å bare la baby samsove og få puppen litt oftere, men jeg klarer å sove mens vi ammer. 

Rundt 4 måneder begynner visst babyer å få mer komplekse søvnsykluser og trenger mer hjelp (=amming) for  å klare å finne igjen søvnen. For noen blir det bedre etter hvert av seg selv. 

Ser folk skriver at det kan vare i 2.5 eller 6 år osv, men jeg har troen på at man kan gjøre endringer når man trenger det. F.eks søvntrene eller gjøre små steg for forbedring slik de anbefaler i boken "sove uten gråt". 

Anonymkode: 7e30d...e8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Ts her

da har jeg prøvd å stå i det og gi baby pupp når enn han vil ha. Nå kan baby knapt sove på natta uten puppen i munnen. Prøver jeg å lirke den ut når han sover begynner han bare å hyle. Prøver jeg å vente ut hylinga, vekker han resten av familien. Mannen måtte stå opp med 2-åringen kl. 4 fordi hun ikke klarte å sovne etter å ha blitt vekket av baby. Så jeg må jo nesten bare gi baby puppen. Ryggen blir ødelagt. Igjen, er det noen som har noe råd?

skal nevnes at han har sluttet å sove greit på dagtid også, hater moonboon nå. Bilstol og vogn i bevegelse kan gå, men skal aller helst ligge inntil også på dagen. Føler meg ekstremt begrenset som må ha baby på meg omtrent hele tiden.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...