Gå til innhold

Hvorfor er personlig holdning til helse så provoserende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må jo snakke om disse vondtene da, siden folk vet om dem? Kanskje de synes det er litt teit at du snakker om noe du ikke vil dra til lege med? Er det ikke så farlig så hold kjeft, liksom?

Vi som går til legen kan av og til bli litt lei av folk som klager på helsa "men jeg tar ikke paracet." Som om det er noe å være veldig stolt av, jeg greier meg uten hjelp liksom. 

Anonymkode: ee2c7...33c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo snakke om disse vondtene da, siden folk vet om dem? Kanskje de synes det er litt teit at du snakker om noe du ikke vil dra til lege med? Er det ikke så farlig så hold kjeft, liksom?

Vi som går til legen kan av og til bli litt lei av folk som klager på helsa "men jeg tar ikke paracet." Som om det er noe å være veldig stolt av, jeg greier meg uten hjelp liksom. 

Dette.
Lurer også på hvorfor folk oppfordrer TS til å gå til lege helt ut av det blå?
Regner med at det er ifbm snakk om sykdom/plager?
Jeg kan også oppleve det som irriterende når kjæresten/venner har hanglet i ukesvis, har ganske urovekkende symptomer, og fortsetter å klage om det, men ikke vil oppsøke legen...

Anonymkode: 8297d...033

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i den tro at kroppen rydder opp i det meste selv, utslett, neseblod, ryggsmerter, vondt i kneet. Så langt har det vist seg å stemme. 

Anonymkode: d4e5f...7b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg lever i den tro at kroppen rydder opp i det meste selv, utslett, neseblod, ryggsmerter, vondt i kneet. Så langt har det vist seg å stemme. 

Greit nok det, men dersom du klager til omverden om det så får du nødvendigvis råd, stort sett å dra til legen. Dette fordi de fleste antar du er bekymret siden du snakker om det, og da er legen rette instans.

Hvis du da fortsetter samtalen med å snakke om at DU går ikke til legen, nei, blabla, så blir jo folk litt lei. Hvordan starta du mølla i første omgang, om du uansett har tenkt å la det gå over av seg selv? 

+ at da blir du en slik en som ikke vil ta paracet, av prinsipp, og slike kan man jo bli litt lei av. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greit nok det, men dersom du klager til omverden om det så får du nødvendigvis råd, stort sett å dra til legen. Dette fordi de fleste antar du er bekymret siden du snakker om det, og da er legen rette instans.

Hvis du da fortsetter samtalen med å snakke om at DU går ikke til legen, nei, blabla, så blir jo folk litt lei. Hvordan starta du mølla i første omgang, om du uansett har tenkt å la det gå over av seg selv? 

+ at da blir du en slik en som ikke vil ta paracet, av prinsipp, og slike kan man jo bli litt lei av. 

Snakker ikke om noe av dette til noen, jeg. Har et helt avslappet forhold til det. Og paracet tar jeg en gang i blant. Hissig type, du. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakker ikke om noe av dette til noen, jeg. Har et helt avslappet forhold til det. Og paracet tar jeg en gang i blant. Hissig type, du. 

Men dersom du ikke snakker om det til noen, så får du jo heller ikke tilbakemeldinger, som er trådens tema.

Så hva er da relevansen?

Nei, jeg er ikke hissig. Tydelig kanskje, men det får man tåle på i en debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen er interessert i å høre om dine drømmer eller helseplager. Så bare hold det for deg selv. 

Anonymkode: 5911a...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dersom du ikke snakker om det til noen, så får du jo heller ikke tilbakemeldinger, som er trådens tema.

Så hva er da relevansen?

Nei, jeg er ikke hissig. Tydelig kanskje, men det får man tåle på i en debatt.

Jeg er jo ikke ts ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er jo ikke ts ... 

Det vet jeg, men svarene i tråden handler fortsatt om hvorfor personlig holdning til helse kan være provoserende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...