Gå til innhold

Er man for kravstor hvis man ønsker en slank kvinne i 2024/25?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lærdom etter å ha lest denne tråden er å normale (late) kvinner virker til å hate slanke aktive kvinner. 

Anonymkode: ff713...48f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan kreve akkurat hva man måtte ønske. Det betyr ikke at man kommer til å få det man ønsker seg.. des mer man krever des større sjanse for å være alene. Så er det jo blitt veldig inn å være alene i dag. Og hvorfor ikke? Heller alene enn med en man ikke elsker. 
Om det så er en tjukk som krever en tynn, en fattig som krever en rik, en som krever en som er lik seg selv. Heldigvis bestemmer vi over oss selv. 
For min del krever jeg at vi gjensidig tenner på hverandre, at vår seksualitet er en god match, at vi kan samarbeide, at vi kan ha det både gøy og kjedelig sammen. 
Og slik har jeg ekskludert veldig mange kvinner allerede. 

Anonymkode: 7e17d...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må godta å bli stemplet som overfladisk, fordi det er du jo med en så bastant uttalelse. Og det er vel greit, vi mennesker er forskjellige. Du har rett til å ha ditt syn på dette.

Man faller for den man faller for, selv synes jeg det er mest attraktivt med høy intelligens og mye humor hos en mann, og så oppdager jeg da sjarmen etter hvert. Overarmene hans har overhodet ikke noe med saken å gjøre for min del. Det er mye viktigere hvordan det føles å ligge i armkroken hans.

Anonymkode: c80fe...210

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.14):

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Anonymkode: a5a97...ba4

Det er ikke kravstort å ha preferanser, og noe du finner attraktivt. 

Og hvorfor poster du dette på KG? 

Anonymkode: 5fd62...333

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Neida. Det er helt greit å ha sine preferanser. Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 303a4...401

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest ikke det. Henger kanskje sammen med at en ønsker en partner som også trener og er aktiv.

Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde blitt tiltrukket og forelsket i en overvektig person som drakk øl og spiste chips hver kveld.

Anonymkode: 0e37d...e12

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det syns jeg ikke at er for mye å be om. Vi har alle våre preferanser. Personlig vektlegger jeg for eksempel at en kjæreste ikke er så overfladisk at alt han bryr seg om er sitt eget eller mitt utseende. Jeg setter verdier som kognitive evner/kapasitet, humor og ærlighet høyere enn om han har en bulk på magen. Sånn sett virker du som en totalt uaktuell kandidat for min del. 

Anonymkode: 16860...650

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (10 timer siden):

Hm... krav om både intelligent, snill, omsorgsfull og slank, begynner å bli en omfattende kravliste.

Preferanser er noe annet.

Jeg har som krav at en partner er snill, omsorgsfull, intelligent OG har god humor. Det er faktisk en ufravikelig kravliste. 

Preferanser er kun preferanser. Jeg foretrakk blonde, litt kraftige menn med pappakropp som ikke var alt for høye (er selv kun 160), og endte opp med en tynn og senete, mørkhåret mann på 195. Han fylte kravlista til perfeksjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

Eller at menn ønsker kvinner lavere enn dem selv. Same shit! 

Anonymkode: 1e4df...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er man jo kravstor, som er spørsmålet her.

Anonymkode: 71614...a25

Om en snur på det, har en normalvektig da tatt til takke med en overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (12 minutter siden):

Jeg har som krav at en partner er snill, omsorgsfull, intelligent OG har god humor. Det er faktisk en ufravikelig kravliste. 

Preferanser er kun preferanser. Jeg foretrakk blonde, litt kraftige menn med pappakropp som ikke var alt for høye (er selv kun 160), og endte opp med en tynn og senete, mørkhåret mann på 195. Han fylte kravlista til perfeksjon. 

Hvor intelligent regner du som intelligent?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (7 minutter siden):

Hvor intelligent regner du som intelligent?

Allmenn dannelse. Evne til å diskutere ulike samfunnsspørsmål og fenomener i en viss dybde. Evne til å se sammenhenger og omsette teoretisk kunnskap i praksis. Intelligens har ikke nødvendigvis noe med utdannelsesnivå å gjøre, og mange med høy utdannelse har skremmende lite allmennkunnskap. Men man merker det som oftest når man treffer et menneske med et visst nivå av  intelligens. Og man merker det i alle fall raskt om mennesket ikke er intelligent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min lærdom etter å ha lest denne tråden er å normale (late) kvinner virker til å hate slanke aktive kvinner. 

Anonymkode: ff713...48f

MIn lærdom etter denne tråden og veldig mange andre er at folk som trener mye for å holde seg slanke må ha et ekstremt dårlig og skjørt selvbilde, ettersom de bruker så utrolig mye tid på å gang på gang påpeke overfor de som ikke er som dem at de er feil. Kjempefint for dere at dere er slanke, men la nå andre folk leve som de vil. Hjelp de som ønsker å bli som dere, og la alle andre være i fred.

Endret av Doolittle
Rettet tastefeil
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker generelt ikke om utseende til ønsket partner når jeg diskuterer slikt. Dét i seg selv som "eneste krav" høres sært ut for meg, ja. Samme om det er kroppsvekt, fasong, hårlengde eller annet. Spesielt i en "partner", som er en person man skal være med over lengre tid - mye kan skje som gjør at folk legger på seg.

Det er lov å ønske seg mye, og jeg tror det er mange som ønsker seg en partner som ikke er tjukk, av flere grunner, men de fleste snakker ikke om dette nettopp pga utseendet ikke skal være det viktigste ved en partner. Personlig tenner jeg ikke engang på veldig pene folk som er drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er man jo kravstor, som er spørsmålet her.

Man er ikke kravstor fordi man ønsker en slank dame (eller mann) selv om man er overvektig selv. Jeg ønsker en dame som er 10 år yngre enn meg selv, det betyr ikke at jeg er kravstor. Fjott

Anonymkode: a6247...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle krav og preferanser er lov ☺️ Og naturlig slank må være et av de mest harmløse og forståelige av alt det overfladiske man kan være opptatt av.

Det som er unødvendig er å misjonere sine preferanser (damer skal være slanke!)  og å påstå at man snakker for alle menn/kvinner.

Så er det noe med å kjenne sitt publikum. Jeg sitter f.eks ikke og snakker om de to kg jeg vil ned til min 50 kg overvektige venninne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HMK skrev (53 minutter siden):

Allmenn dannelse. Evne til å diskutere ulike samfunnsspørsmål og fenomener i en viss dybde. Evne til å se sammenhenger og omsette teoretisk kunnskap i praksis. Intelligens har ikke nødvendigvis noe med utdannelsesnivå å gjøre, og mange med høy utdannelse har skremmende lite allmennkunnskap. Men man merker det som oftest når man treffer et menneske med et visst nivå av  intelligens. Og man merker det i alle fall raskt om mennesket ikke er intelligent. 

En middels intelligent person ville i alle fall ha visst at det ikke er noen ting som heter "høy utdannelse". Det er helt åpenbart en klar sammenheng mellom å ha høyere utdanning, og intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (1 time siden):

Så det har ikke så mye med iq å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (3 minutter siden):

Så det har ikke så mye med iq å gjøre.

Intelligens altså. Jeg har ikke nevnt IQ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 time siden):

Om en snur på det, har en normalvektig da tatt til takke med en overvektig?

Ikke nødvendigvis. Det kan være en preferanse eller lite/ikke relevant i valget av partner.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man er ikke kravstor fordi man ønsker en slank dame (eller mann) selv om man er overvektig selv. Jeg ønsker en dame som er 10 år yngre enn meg selv, det betyr ikke at jeg er kravstor. Fjott

Jo, da synes jeg faktisk du er kravstor. Det er jo ingen umulighet, men overhodet ikke noe du kan forvente når du begynner å bli såpass gammel selv.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...