Gå til innhold

Er man for kravstor hvis man ønsker en slank kvinne i 2024/25?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fremt ikke intelligent betyr forsker og slank betyr super trent, så er jo dette egentlig ikke så omfattende og en god del kan passe inn.

Anonymkode: f2b6d...46f

Jada, det blir igjen mange.

60% er ikke overvektige og halvparten av disse er over gjennomsnittet intelligent. Da er det igjen 30% på de 2 kravene kombinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (1 minutt siden):

60% er ikke overvektige og halvparten av disse er over gjennomsnittet intelligent. Da er det igjen 30% på de 2 kravene kombinert.

Sikkert lettere utifra hvilke trekk vi har og vi blir sikkert mett(?) Ifølge våre egne krav. Sikkert dem som sier de vil ha smart, ikke er det selv og tenker noen som er nærmere dem er øynene klok og noen som er klokere er direkte dum for å være uenig om ting. 

Tror vi definerer litt objektivt på snill og smart egentlig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt er det ikke kravstort om man er slank selv. Av utseendemessige ting er å være slank det eneste jeg har som generell preferanse. Så er det klart at eksen ble like tung som meg da hun var gravid, som på ingen måte var negativt i den situasjonen.

Anonymkode: 71614...a25

Hva fanken har det å si om man er slank selv? Man kan da stille nøyaktig de krav man måtte ønske, uavhengig av seg selv.

Anonymkode: a6247...e8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg la på meg 10 kilo etter å ha begynt med hormonpreparater. Er ingen sofagris. Spiser sunt og trener tung styrke. Men ble ikke riktig medisinert. Nå endelig har jeg fått riktig medisin, og kiloene raser av.

Anonymkode: f5d46...bb6

med mindre du allerede lå i grenseland vil ikke 10 kilo få deg til å slutte å være slank.

Flintis skrev (13 minutter siden):

Kun 20 % er ikke overvektige, faktisk. Og halvparten over snitt intelligente, så 10 % da.

Anonymkode: 69426...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg la på meg 10 kilo etter å ha begynt med hormonpreparater. Er ingen sofagris. Spiser sunt og trener tung styrke. Men ble ikke riktig medisinert. Nå endelig har jeg fått riktig medisin, og kiloene raser av.

Du la på deg 10 kg fordi du spiste flere kalorier enn du forbrant.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.14):

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Anonymkode: a5a97...ba4

Ok, her gikk jeg inn i tråden og hadde tenkt å skrive noe sånt som at folk har forskjellige preferanser og at det må være greit å like ulike ting. At selv om man foretrekker en ting betyr det ikke at man ikke har respekt for de som ikke er sånn. Men så leste jeg innlegget ditt og da går jo ikke det, så da blir svaret mitt sånn som dette:

Ta deg sammen, mann! Det er ingen som bryr seg om at du har blodårer på forarmene (med mindre du har flere sett armer heter det underarmene - lær deg norsk før du skal rakke ned på andre.) eller hvor mye du trener. Den siste setningen i innlegget ditt tyder på at "hun ene" hadde rett når hun antydet at du er misogynist. At du tenner på slanke kvinner er din greie, og det er greit. At du mener det er feil av kvinner å ikke passe inn i den formen som du mener kvinner skal ha er ikke greit i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hormonpreperater kan få deg til å legge på deg, det klusser med kroppen. Kroppen tror den er gravid på noe om ikke alle prevensjon.

Jeg gikk også opp på p piller, all vekt rant av etter jeg sluttet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Voldsom forenkling, og ikke en konklusjon som kan brukes til noe når h*n sier at hun gikk på medisiner. Det er en hel masse preparater som påvirker forbrenning og kroppens lagring av fett. Når h*n i tillegg beskriver en aktiv livsstil med tung trening og sunn mat er det nokså åpenbart at medisinene spilte inn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (1 minutt siden):

Voldsom forenkling, og ikke en konklusjon som kan brukes til noe når h*n sier at hun gikk på medisiner. Det er en hel masse preparater som påvirker forbrenning og kroppens lagring av fett. Når h*n i tillegg beskriver en aktiv livsstil med tung trening og sunn mat er det nokså åpenbart at medisinene spilte inn.

medisiner man legger på seg av fucker vanligvis hovedsakelig med apetitten. Klarer man å ha selvkontroll på apetitten vil man ikke legge på seg.

Jeg la på meg 5 kilo av p-piller. Fordi jeg fikk en syk oksehunger, og dermed spiste mer selv om jeg trodde jeg spiste som før. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Du er sannelig ikke kravstor. Av menneskelige egenskaper vurderer du målene på det ytre skallet høyest.

Anonymkode: 5c683...9b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

medisiner man legger på seg av fucker vanligvis hovedsakelig med apetitten. Klarer man å ha selvkontroll på apetitten vil man ikke legge på seg.

Dette er jo bare vås. Det er langt vanligere at medisiner påvirker hva kroppen tar opp og lagrer.

At det var det som skjedde deg beviser ingenting annet enn at det skjedde med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

med mindre du allerede lå i grenseland vil ikke 10 kilo få deg til å slutte å være slank.

Kun 20 % er ikke overvektige, faktisk. Og halvparten over snitt intelligente, så 10 % da.

Ok 10% da. Sakset tallet mitt fra 1. gangs gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg la på meg 5 kilo av p-piller. Fordi jeg fikk en syk oksehunger, og dermed spiste mer selv om jeg trodde jeg spiste som før. 

Så er det også slik at appetitten kjemisk påvirker din atferd, selvkontroll er basert på kjemi.
Du er nok uendelig mye mindre i førersetene en du tror, en har enten biologien på sin side eller ikke. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å da skjønner du andre kommer i samme posisjon eller? 

Husker ikke noen uksehunger, men husker det serriøst dårlige humøret og det indre dramaet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Å jo da. Jeg hadde BMI på 23. Altså, normalvektig. Havnet på rundt 26 med den nye vekten, altså overvektig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nope. Spiste akkurat det samme som før, også mindre enn før og sunnere enn før. Trente mer enn før. La fortsatt på meg. Så begynte jeg på medisinen som virket, og tok av 5 kilo på en uke. Uten å endre kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men absolutt krav "slank" betyr at hvis kvinnen legger på seg i løpet av forholdet, så er det en dealbreaker som betyr slutt. Hvilken kvinne gidder å gå inn i slike forhold?

Man kan jo ha et absolutt krav ved inngåelse av forhold som ikke gjelder for å avslutte forhold.

Anonymkode: c4af7...cfd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eneste krav er sosiale antenner. Du hadde ikke kommet i mål. 

Anonymkode: 9614b...1ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva fanken har det å si om man er slank selv? Man kan da stille nøyaktig de krav man måtte ønske, uavhengig av seg selv.

Da er man jo kravstor, som er spørsmålet her.

Anonymkode: 71614...a25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...