AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei! 28 år gammel to barnsmor her! Var hos doktor for 1 uke siden for å ta ut spiral (den har plaget meg helt siden jeg tok den inn, mars i 2023). Har hatt plager som små blødninger omtrent daglig, uregelmessig mensen, uregelmessig mensensmerter (smerter uten mensen) osv.. Har også hatt plager med blødning etter sex med samboer, men har trodd det har vert pga sying i rift etter barn nr 2 ble født Da legene skulle ta ut spiralen fant di ikke trådene, noe jeg viste va en fare da doktoren som tok den inn sa at han klipte dem litt for kort å at jeg muligens måtte til sykehuse for å ta den ut. Når de da prøvde å ta den ut fant de et sår helt oppe med livmorshalsen, som var lett blødende å lignet en sopp?… det er pga det såret jeg har blødd etter samleie å til og med etter dobesøk om jeg har bæsjet.. de tok celleprøve å henviste meg til haste time på sykehuse. Skal inn ditt neste uke for utredning, da celleprøven kom tilbake me svar i dag. De fant hpv virus, men kunne ikke tyde hvilken pga blod i celleprøven.. Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme? Hvordan takle dette her? Jeg er redd for å ikke kunne få flere barn, redd for at live skal brått ende osv osv.. kan det bare være celleforandring der konisering er nok? Eller høres det ut som det er mer? Min mor har hatt celleforandring, søskenbarn har hatt kreft å måtte fjerne livmoren, samme med oldemor å tante.. det er jo ikke arvelige? Eller er det det? beklager for rotete innlegg, er bare så mange spørsmål og jeg har dessverre googlet meg til døden (bokstavligtalt) 😂 Anonymkode: e5af5...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden -De hadde vel sagt fra om de hadde funnet kreft-celler (eller forløper til kreft-celler). Fordi de ikke nevnte slike celler vil jeg tro det ikke er noe å bekymre seg for. -herpes- infeksjon kan vel sikkert gi både sår og småblødninger. Det finnes behandling i pilleform (valcyklovir), og jeg tror ikke det er fare for fremtidig fruktbarhet. Anonymkode: 6ece0...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): -De hadde vel sagt fra om de hadde funnet kreft-celler (eller forløper til kreft-celler). Fordi de ikke nevnte slike celler vil jeg tro det ikke er noe å bekymre seg for. -herpes- infeksjon kan vel sikkert gi både sår og småblødninger. Det finnes behandling i pilleform (valcyklovir), og jeg tror ikke det er fare for fremtidig fruktbarhet. Anonymkode: 6ece0...e9d De har jo funnet hp-virus Anonymkode: b6765...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De har jo funnet hp-virus Anonymkode: b6765...97d Du har rett. Men hpv kan også behandles, med en slags vortekrem. Anonymkode: 6ece0...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvetikke Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Tråd starter her! De fant hpv virus i celleprøven, men pga blod var det mye av den som ble ødelagt. Kanskje verdt og nemne at jeg tok celleprøve da jeg satt inn spiralen i 2023 også, å den kom tilbake negativ (altså ingen tegn til hpv/celleforandring) 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! 28 år gammel to barnsmor her! Var hos doktor for 1 uke siden for å ta ut spiral (den har plaget meg helt siden jeg tok den inn, mars i 2023). Har hatt plager som små blødninger omtrent daglig, uregelmessig mensen, uregelmessig mensensmerter (smerter uten mensen) osv.. Har også hatt plager med blødning etter sex med samboer, men har trodd det har vert pga sying i rift etter barn nr 2 ble født Da legene skulle ta ut spiralen fant di ikke trådene, noe jeg viste va en fare da doktoren som tok den inn sa at han klipte dem litt for kort å at jeg muligens måtte til sykehuse for å ta den ut. Når de da prøvde å ta den ut fant de et sår helt oppe med livmorshalsen, som var lett blødende å lignet en sopp?… det er pga det såret jeg har blødd etter samleie å til og med etter dobesøk om jeg har bæsjet.. de tok celleprøve å henviste meg til haste time på sykehuse. Skal inn ditt neste uke for utredning, da celleprøven kom tilbake me svar i dag. De fant hpv virus, men kunne ikke tyde hvilken pga blod i celleprøven.. Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme? Hvordan takle dette her? Jeg er redd for å ikke kunne få flere barn, redd for at live skal brått ende osv osv.. kan det bare være celleforandring der konisering er nok? Eller høres det ut som det er mer? Min mor har hatt celleforandring, søskenbarn har hatt kreft å måtte fjerne livmoren, samme med oldemor å tante.. det er jo ikke arvelige? Eller er det det? beklager for rotete innlegg, er bare så mange spørsmål og jeg har dessverre googlet meg til døden (bokstavligtalt) 😂 Anonymkode: e5af5...69a Har du kreft som ikke kan fjernes ved konfiskering eller andre enkle måter, så fjerner de livmoren din, i verste fall. Den kan du helt fint leve uten, om så galt skulle være. Selv om du ikke kan få flere narn ved å bære dem frem selv, så finnes der alternativer. Men sannsynligheten for å måtte fjerne livmoren vurderer jeg som liten med det du skriver. pust med magen dette ordner seg. Det er tross alt hpv virus de har funnet, ikke kreftceller. Anonymkode: ba6d2...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hvetikke skrev (56 minutter siden): Tråd starter her! De fant hpv virus i celleprøven, men pga blod var det mye av den som ble ødelagt. Kanskje verdt og nemne at jeg tok celleprøve da jeg satt inn spiralen i 2023 også, å den kom tilbake negativ (altså ingen tegn til hpv/celleforandring) 😬 Det er veldig mye som skal til at du på 1 år har fått kreft av et HPV virus når du ikke hadde celleforandring engang i fjor. Så jeg tror nok at du kan trøste deg med at det er veldig lite sannsynlig, og at det kanskje har en annen forandring. Jeg blødde også masse av en celleprøve jeg tok engang, blødde seriøst i 3 dager etterpå, men hadde ingen celleforandringer likevel. Anonymkode: 74e5b...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anette.... Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har blitt operert for celleforandringer 2 ganger. Første gang var det veldig grove forandringer. Fjernet veldig mye av livmorhalstappen. Har fått to barn etter det uten noe som helst problemer. Så du kan nok slappe helt av. Sjansen for at det er kreft er nok veldig liten. Det tar veldig mange år før celleforandringene utvikler seg til kreft. Du hadde jo også en negativ prøve i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvetikke Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Tusentakk for gode svar❤️ ble litt roligere nå, håper at spiralen er grunnen til alle plagene og at det ikke er noe annet! Legen sa at di mest sannsynlig skal ta vevsprøve nå på mandag å en grundigere skjekk, så det er vell bare å stå i det å håpe på det beste🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anette.... Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Masse lykke til❤️ kommer til å gå så fint❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå