Gå til innhold

Kan jeg være sykemeldt fra ett sted, og jobbe et annet sted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg være sykemeldt fra min faste stilling, også jobbe et annet sted?

Er det lov?

Anonymkode: 19e6a...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du fører opp på meldekortet hvor mange timer du jobber på den andre plassen.

Anonymkode: a0f9f...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du kan ikke arbeide flere timer det andre stedet enn hva du pleier.

Anonymkode: 8eecc...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, du fører opp på meldekortet hvor mange timer du jobber på den andre plassen.

Anonymkode: a0f9f...90f

Meldekort bruker man ikke ved fast arbeid man er sykmeldt fra. Du skriver timene i søknad om sykepenger :)

Anonymkode: 4e8a4...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det lov?

Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted?

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted?

Kanskje hun jobber som kokk, og har knekt beina, men kan jobbe med kontorarbeid? 

Anonymkode: e8ee1...b0b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (7 minutter siden):

Vi får vel ha såpass tiltro til TS at vi kan stole på at h*n har oversikt over dette selv?! Straffer seg uansett hvis man jukser her.

Anonymkode: 27f38...b0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre det, fordi man må levere sykmelding til hver arbeidsgiver hvis man har flere. 
Men vi hadde et tilfelle en gang der en ansatt var sykmeldt som hjelpepleier på sykehuset mens han jobbet doble vakter i kommunehelsetjenesten. Dette ble oppdaget av kolleger som også tok vakter andre steder. Den ansatte ble da kalt inn til samtale, for det ga jo ikke helt mening. Men om man har to helt ulike jobber kan det jo være aktuelt.

Anonymkode: 799ab...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (11 timer siden):

fordi det kan være at det er 2 helt forskjellige typer jobb... En tung fysisk, mens den andre er en lettere jobb foran pc feks.

Anonymkode: 51250...8a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man kan gjøre det, fordi man må levere sykmelding til hver arbeidsgiver hvis man har flere. 
Men vi hadde et tilfelle en gang der en ansatt var sykmeldt som hjelpepleier på sykehuset mens han jobbet doble vakter i kommunehelsetjenesten. Dette ble oppdaget av kolleger som også tok vakter andre steder. Den ansatte ble da kalt inn til samtale, for det ga jo ikke helt mening. Men om man har to helt ulike jobber kan det jo være aktuelt.

Anonymkode: 799ab...882

Det kan jo være arbeidsforhold som gjør at en ikke kan jobbe på det ene stedet også.

Anonymkode: e3ddc...b03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du. Men du kan ikke jobbe de samme tidspunktene du skulle jobbet hos hovedarbeidsgiver på det andre stedet.

Anonymkode: 535ec...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det lov?

Ja  100% lov 

Anonymkode: 3a71f...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann har vært det i 6 mndr. nå. Han har en kontorjobb og en som røykdykker i brannvesenet. Han røk korsbåndet og kan nå ikke jobbe som røykdykker. Hadde jo vært meningsløst om han da måtte være sykemeldt i kontorjobben sin også...

Anonymkode: 98d36...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...