AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:22 #1 Del Skrevet fredag kl 19:22 Kan jeg være sykemeldt fra min faste stilling, også jobbe et annet sted? Er det lov? Anonymkode: 19e6a...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:31 #2 Del Skrevet fredag kl 19:31 Ja Anonymkode: 6ac7e...a91 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:57 #3 Del Skrevet fredag kl 19:57 Ja, du fører opp på meldekortet hvor mange timer du jobber på den andre plassen. Anonymkode: a0f9f...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:03 #4 Del Skrevet fredag kl 20:03 Ja, men du kan ikke arbeide flere timer det andre stedet enn hva du pleier. Anonymkode: 8eecc...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:05 #5 Del Skrevet fredag kl 20:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, du fører opp på meldekortet hvor mange timer du jobber på den andre plassen. Anonymkode: a0f9f...90f Meldekort bruker man ikke ved fast arbeid man er sykmeldt fra. Du skriver timene i søknad om sykepenger Anonymkode: 4e8a4...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet fredag kl 20:10 #6 Del Skrevet fredag kl 20:10 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kan jeg være sykemeldt fra min faste stilling, også jobbe et annet sted? Er det lov? Anonymkode: 19e6a...329 Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted? Endret fredag kl 20:11 av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:13 #7 Del Skrevet fredag kl 20:13 Grüner skrev (2 minutter siden): Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted? Kanskje hun jobber som kokk, og har knekt beina, men kan jobbe med kontorarbeid? Anonymkode: e8ee1...b0b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:18 #8 Del Skrevet fredag kl 20:18 Grüner skrev (7 minutter siden): Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted? Vi får vel ha såpass tiltro til TS at vi kan stole på at h*n har oversikt over dette selv?! Straffer seg uansett hvis man jukser her. Anonymkode: 27f38...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:18 #9 Del Skrevet lørdag kl 07:18 Man kan gjøre det, fordi man må levere sykmelding til hver arbeidsgiver hvis man har flere. Men vi hadde et tilfelle en gang der en ansatt var sykmeldt som hjelpepleier på sykehuset mens han jobbet doble vakter i kommunehelsetjenesten. Dette ble oppdaget av kolleger som også tok vakter andre steder. Den ansatte ble da kalt inn til samtale, for det ga jo ikke helt mening. Men om man har to helt ulike jobber kan det jo være aktuelt. Anonymkode: 799ab...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:21 #10 Del Skrevet lørdag kl 07:21 Grüner skrev (11 timer siden): Spørsmålet er vel heller hvorfor du er for syk til å jobbe der, men frisk nok til å jobbe et annet sted? fordi det kan være at det er 2 helt forskjellige typer jobb... En tung fysisk, mens den andre er en lettere jobb foran pc feks. Anonymkode: 51250...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:28 #11 Del Skrevet lørdag kl 07:28 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man kan gjøre det, fordi man må levere sykmelding til hver arbeidsgiver hvis man har flere. Men vi hadde et tilfelle en gang der en ansatt var sykmeldt som hjelpepleier på sykehuset mens han jobbet doble vakter i kommunehelsetjenesten. Dette ble oppdaget av kolleger som også tok vakter andre steder. Den ansatte ble da kalt inn til samtale, for det ga jo ikke helt mening. Men om man har to helt ulike jobber kan det jo være aktuelt. Anonymkode: 799ab...882 Det kan jo være arbeidsforhold som gjør at en ikke kan jobbe på det ene stedet også. Anonymkode: e3ddc...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:30 #12 Del Skrevet lørdag kl 07:30 Det kan du. Men du kan ikke jobbe de samme tidspunktene du skulle jobbet hos hovedarbeidsgiver på det andre stedet. Anonymkode: 535ec...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:32 #13 Del Skrevet lørdag kl 07:32 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan jeg være sykemeldt fra min faste stilling, også jobbe et annet sted? Er det lov? Anonymkode: 19e6a...329 Ja 100% lov Anonymkode: 3a71f...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:42 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:42 Min mann har vært det i 6 mndr. nå. Han har en kontorjobb og en som røykdykker i brannvesenet. Han røk korsbåndet og kan nå ikke jobbe som røykdykker. Hadde jo vært meningsløst om han da måtte være sykemeldt i kontorjobben sin også... Anonymkode: 98d36...efd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå