AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:01 #1 Del Skrevet fredag kl 16:01 Jeg har en voksen katt som mange i nabolaget kjenner til, da han går på besøk til de. Dette har ført til at pus har lagt på seg, og sist vi var hos dyrlegen sa hun at han var minst en halv kilo for tung. Jeg synes ikke selv at pus akkurat er tykk, men ser at han har blitt rundere siden i vår, så jeg begynte å slanke han allerede før vi dro til dyrlegen. Har gitt beskjed til naboer at de ikke får lov til å gi han noe annet enn vann, fordi han skal ned i vekt. Har fått flere kommentarer om at han er så flott og ikke trenger å slanke seg, og de som sier det er selv tjukke og er de som gav han konstant Dreamis og mat, og fremdeles gir han litt bak min rygg. De som er enig med meg og sier vi må høre på dyrlegen, er normalvektige/ slanke. Er dette tilfeldig eller? Anonymkode: 68712...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:29 #2 Del Skrevet fredag kl 18:29 Jeg har fedme, og hunden min var veldig slank, fordi vi var så aktive. Anonymkode: 287a0...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:38 #3 Del Skrevet fredag kl 18:38 For noen folk i nabolaget ditt da??? Man gir ikke andres katter mat eller godis uansett?! Jeg ville gått ut med en strengere beskjed hvis du vet at de gir katten mat, der du kan beskrive litt om hvor dårlig det er for dyra å være overvektige, SELV hvis det ikke ''ser sånn ut''. Det er så sinnsykt mange mennesker som ikke forstår at overvektige dyr lider, og/eller vil få problemer senere i livet pga vekta. Og si at det er uakseptabelt å fôre uten tillatelse. Anonymkode: 6c70d...a70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet lørdag kl 01:21 #4 Del Skrevet lørdag kl 01:21 Overvektig jeg, men har alltid holdt hunden min slank. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:01 #5 Del Skrevet lørdag kl 07:01 Jobber i dyrebutikk og ser ingen åpenbar korrelasjon mellom overvektig eier og overvektig hund. Det er like gjerne et ungt, sprekt og uerfarent par som har en feit hund. Men det er aller flest eldre som har feite hunder. Dette er nok en kombo av at de overfôrer og går kortere/tregere turer. Men fellesfaktoren er at de alle ofte ler av det og tar det ikke alvorlig at hunden deres er feit. De ser på seg selv som snille som gir hunden "litt ekstra kos" og synes heller jeg er streng/kjip eier som er nøye på kosthold og mosjon på min hund. Anonymkode: a4892...61f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:32 #6 Del Skrevet lørdag kl 08:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber i dyrebutikk og ser ingen åpenbar korrelasjon mellom overvektig eier og overvektig hund. Det er like gjerne et ungt, sprekt og uerfarent par som har en feit hund. Men det er aller flest eldre som har feite hunder. Dette er nok en kombo av at de overfôrer og går kortere/tregere turer. Men fellesfaktoren er at de alle ofte ler av det og tar det ikke alvorlig at hunden deres er feit. De ser på seg selv som snille som gir hunden "litt ekstra kos" og synes heller jeg er streng/kjip eier som er nøye på kosthold og mosjon på min hund. Anonymkode: a4892...61f De overvektige eldre naboene mine bagatelliserer også når jeg sier at katten skal slankes, og fortsetter å gi han Dreamies når jeg snur meg bort. Ts Anonymkode: 68712...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille05 Skrevet lørdag kl 09:13 #7 Del Skrevet lørdag kl 09:13 Tror ikke det har noen sammenheng. Jeg er litt tjukk, men katta mi er slank. Er veldig opptatt av at hun skal få i seg det beste av mat. Handler ikke mat til henne i dagligvaren f.eks, men opptatt av at hun får mye kjøttprotein. Hun er tross alt et rovdyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:20 #8 Del Skrevet lørdag kl 09:20 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De overvektige eldre naboene mine bagatelliserer også når jeg sier at katten skal slankes, og fortsetter å gi han Dreamies når jeg snur meg bort. Ts Anonymkode: 68712...30f Hold katten inne, så løser du flere problemer Anonymkode: 1f188...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:03 #9 Del Skrevet lørdag kl 13:03 Jeg er tjukk, hunden er normalvektig slank. Passer bedre på hunden enn meg selv. 😂 Anonymkode: 0cfb0...05f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:51 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:51 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hold katten inne, så løser du flere problemer Anonymkode: 1f188...ee7 Han er en utekatt og blir stresset når han må være inne. Ts Anonymkode: 68712...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:53 #11 Del Skrevet lørdag kl 17:53 Har dumme trådstartere dumme barn? Anonymkode: 8d8c7...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå