Gå til innhold

Kjøpte juletre fra hageland i går, lysa har gått etter en dag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halve treet’s lys har gått fra midten og opp.  Kan jeg dra å få pengene igjen? Det står på nett tilgodelapp, men vil ikke kjøpe fra dem igjen. Har en time å kjøre 

Anonymkode: b3ff9...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at delene er koblet skikkelig sammen. Dette er led lys, så skal holde i årevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToveM skrev (Akkurat nå):

Sikker på at delene er koblet skikkelig sammen. Dette er led lys, så skal holde i årevis.

Ja det er på midten av en lending den ille lyser, ikke fra skjøt liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakter du ikke Hageland? Tror du noen her inne kan avgjøre noe på Hageland sine vegne?

Anonymkode: e3c39...f4c

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag med en gang, så får du nytt mens de fortsatt har trær på lager.

Anonymkode: f8ee0...bc7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Halve treet’s lys har gått fra midten og opp.  Kan jeg dra å få pengene igjen? Det står på nett tilgodelapp, men vil ikke kjøpe fra dem igjen. Har en time å kjøre 

Selger har rett til å gi et erstatningsprodukt eller rette opp feilen, så nei du kan ikke få penger tilbake 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malvinka skrev (6 timer siden):

Selger har rett til å gi et erstatningsprodukt eller rette opp feilen, så nei du kan ikke få penger tilbake 

Men når de selger så dårlig kvalitet så burde jeg jo få muligheten til å få penger igjen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men når de selger så dårlig kvalitet så burde jeg jo få muligheten til å få penger igjen?? 

Det kan være en produksjonsfeil på ett av 10000 juletrær, og du var uheldig. Det trenger ikke å bety at resten er dårlig kvalitet. Det kan du ikke si noe om før du har «prøvd» et nytt.

Anonymkode: 179e9...cfe

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis treet er i flere deler, mitt er i tre deler, så må jo ledningen fra hver del kobles sammen. Har du sjekket dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en av lysene det er skrud på slik at alt slokker?

Anonymkode: 9844f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte juletre på Hageland for noen år siden. Alle lysene virket første året. Året etter var alle mørke.

Jeg ringte Hageland og spurte hva jeg skulle gjøre. Det var bare å komme og bytte det til ett nytt juletre igjen.

Ring Hageland og forklar problemet. Du får sikkert byttet treet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (4 timer siden):

Jeg kjøpte juletre på Hageland for noen år siden. Alle lysene virket første året. Året etter var alle mørke.

Jeg ringte Hageland og spurte hva jeg skulle gjøre. Det var bare å komme og bytte det til ett nytt juletre igjen.

Ring Hageland og forklar problemet. Du får sikkert byttet treet.

Jeg vil ikke ha nytt, jeg vil heller kjøpe et annet sted. Sykt mange som sliter med det hører jeg nå. Jeg vil ha pengene tilbake. Risikerer bare at dette skjer med et nytt tre like etter garantien går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vil ikke ha nytt, jeg vil heller kjøpe et annet sted. Sykt mange som sliter med det hører jeg nå. Jeg vil ha pengene tilbake. Risikerer bare at dette skjer med et nytt tre like etter garantien går ut. 

Det har du ikke krav på, med mindre Hageland har egne regler som gir rett til det. 

Anonymkode: ca47a...194

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bedriften har anledning til å rette en feil to ganger før du kan kreve å rette kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven, så det er nok ikke sikkert du kommer så langt med det kravet. Du kan jo så klart høre med de, sannsynligvis får du kun bytte i ny vare.

Anonymkode: f3441...3ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bedriften har anledning til å rette en feil to ganger før du kan kreve å rette kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven, så det er nok ikke sikkert du kommer så langt med det kravet. Du kan jo så klart høre med de, sannsynligvis får du kun bytte i ny vare.

Anonymkode: f3441...3ba

Okei så hvis jeg tar i mot nytt nå og lysene går igjen så kan jeg kreve pengene igjen? Hvis det skjer to ganger altså. Innen to år? Garantien er vel to år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Okei så hvis jeg tar i mot nytt nå og lysene går igjen så kan jeg kreve pengene igjen? Hvis det skjer to ganger altså. Innen to år? Garantien er vel to år. 

Blås i garantien, du skal forholde deg til reklamasjonsrett i slike tilfeller. Den er 5 år. 

Anonymkode: 2c8c6...f13

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, de har rett til å utbedre feilen to ganger, det betyr at hvis lysene går en tredje gang kan du kreve pengene tilbake. Jeg tror også du får byttet og jeg kjenner mange med trære fra Hageland, ingen har hatt problemer med lysene, så du har nok bare vært uehledig.

(Er du helt sikker på at du har koblet sammen delene riktig?)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger etter hva jeg kjenner til, høykvalitets-trær (har kjøpt derfra selv), så det vil neppe skje ved omlevering (om dere får et nytt tre), men feil kan skje ved produksjon, så bare ta det med tilbake - om du ikke allerede har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har juletre fra Hageland som har lyst hvert år i fem år nå :)

Superfornøyd! 

Anonymkode: 169e1...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...