Gå til innhold

Når fortalte du familie om graviditeten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 5 uker på vei og er veldig glad og spent! Dette er mitt første svangerskap og jeg har ønsket barn så lenge.

Man hører jo alltid at man bør vente med å dele nyheten til uke 12 pga risiko for spontan abort. Jeg har bestilt tidlig ultralyd i uke 8, for å se at hjertet slår og at ting ser fint ut. Er jo litt redd for å glede meg for mye for tidlig i tilfelle det ikke er tegn til liv. Men ja, når fortalte du til familie/venner/arb.plass?

Anonymkode: ae840...41c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma/pappa  og svigermor fikk vite samme uke som vi hadde positiv test. 

resten av familien venter jeg med til 2 trimester.

Anonymkode: 0416c...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste familie, dvs våre foreldre og søsken, fikk vite det i uke 8-9 første gang og uke 7 andre gang. Andre gang hadde vi nok sagt det enda tidligere hvis vi hadde møttes før, men det var ferietid og vi hadde noen uker vi ikke møtte familien. 

Anonymkode: 2d71a...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det i uke 10 eller 11 til foreldre, men mistet i uke 12. Graviditeten etter ventet vi 3 ultralyder, så var vel ikke før uke 13, men det var kun med hensyn til barna vi har. Det var godt å få støtte av nær familie da vi mistet.

Anonymkode: 97048...da7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 7 med nr 2. Hemmeligheten er røpet til de fleste venninnene mine 🙈 Venter til jul med familien, da er jeg 11 uker :) 

Anonymkode: f994b...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine venninner omtrent ved positiv test 😅 Uke 7 fikk min mor og svigers vite det, jobben i uke 10. 

Anonymkode: b6a6b...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til arbeidsgiver tidlig, rundt uke 5-6 da jeg trengte tilrettelegging.

Ellers fortalte vi det ikke til noen andre før i uke 18, vi hadde ikke behov for det, samtidig koselig å ha en «hemmelighet» for oss selv såpass lenge.

Anonymkode: 248e1...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til nærmeste familie etter vi fikk svar på nipt, som var i uke 14. Jeg fortalte det til en venninne og til sjefen min i uke 7, ble sykemeldt 

Anonymkode: 8d378...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til alle nære i uke 7. Hvis jeg mistet, så ville jeg også at de skulle vite det. 

Anonymkode: 3d4f7...097

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet til uke 12 med de to første, når tredje var på vei var jeg såpass gammel at vi ville vente til etter nipt og ordinær ul før vi sa noe. Vi ville ikke ha noen meninger fra andre om vi hadde måttet gjort noen vanskelige valg. Så det ble ikke før rundt uke 19. Det hører med til historien at jeg har mistet en gang mot slutten av uke 12. 

Anonymkode: ca49a...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte til mine foreldre og søsken rundt uke 5 og til svigers (og øvrig familie) rundt uke 12. (Mannen var med å bestemme dette, det var ikke for å utelate noen men han ønsket ikke at moren hans visste før vi hadde hatt NIPT osv pga diverse historikk)

Fortalte det til venner alt fra dagen etter positiv test til litt etter ungen kom ut :P

Anonymkode: ee743...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte samme uke som positiv test. Var vel uke 6. Det var uventet, jeg var litt i sjokk og jeg er en åpen type. Vil heller fortelle og ha støtten om det går dårlig, enn å sitte med det alene. De jeg fortalte var foreldre og søsken, svigerfamilien og to av mine nærmeste venner.

Anonymkode: f1309...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det ca uke 10-12. Da fikk jeg høre at moren min ikke ville være bestemor, så det var det. Jeg var 28 år, gift, og hadde prøvd å bli gravid et års tid. Nå er jenta mi 23 år og verdens beste, men vi har ikke kontakt med mormor.

Anonymkode: 5c6d8...3cd

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...