Pippi Lotta Skrevet 23. januar #161 Del Skrevet 23. januar jaeols skrev (3 minutter siden): Hva har likestilling med krigen i Ukraina å gjøre?? Trode vi snaket on å sende flyktninger ut av norge? Det var det komentaren du svarte på handlet om, og hva den norske stat kan gjøre med flyktningene i Norge styres selfølgelig av Norsk lov.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 23. januar #162 Del Skrevet 23. januar Lothlorien- skrev (På 11.1.2025 den 14.11): Nettopp. Stusser også over dette; i store deler av Ukraina går livet nesten som normalt. Flyktningene burde jo relokaliseres dit, mye enklere for alle parter. Er også ganske spesielt, på en negativ måte, at Norge gir opphold til menn fra Ukraina som er mellom 18 og 60 år. Disse har da sannsynligvis rømt for å slippe unna å delta i krigen? Når Norge er av landene som pumper inn penger og våpen til Ukraina så krigen kan fortsette i lang tid, så tar vi samtidig imot menn som skulle vært soldater der? Rart. Det ville vært mer rart om vi ikke tok i mot begge kjønn, med tanke på hvor sinnsykt opptatte vi er av likestilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 24. januar Forfatter #163 Del Skrevet 24. januar Traktor skrev (15 timer siden): Det ville vært mer rart om vi ikke tok i mot begge kjønn, med tanke på hvor sinnsykt opptatte vi er av likestilling. Nå er det vel ikke norsk syn på likestilling som er hovedsaken, men at Ukraina mangler soldater, og de selv ønsket å nekte menn i tjenestepliktig alder å forlate landet. Jeg er usikker på hva slags beskjeder som har kommet for å kalle flyktningene hjem. Lurer på hva Trump pønsker på for å avslutte den krigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 26. januar #164 Del Skrevet 26. januar Fru Uperfekt skrev (På 20.1.2025 den 19.03): Unnderbygg, for min erfaring tilsier at det du sier her ikke har noe med virkeligheten å gjøre Underbygg hva da? Når en bor i Norge vil en motta NAV-rettigheter. Det er selvsagt noen finurligheter under dette, men til syvende og sist er det ikke noe problem for enhver å flytte it og motta våre goder. EU jobber selvsagt med å "harmonisere" trygder slik at det blir like ille i Norden som i resten av Eu. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 26. januar #165 Del Skrevet 26. januar Perine skrev (På 24.1.2025 den 13.35): Nå er det vel ikke norsk syn på likestilling som er hovedsaken, men at Ukraina mangler soldater, og de selv ønsket å nekte menn i tjenestepliktig alder å forlate landet. Jeg er usikker på hva slags beskjeder som har kommet for å kalle flyktningene hjem. Lurer på hva Trump pønsker på for å avslutte den krigen. Jeg kjenner flere Eritreiske menn som fikk oppholdstillatelse i Norge og ofte var HOVEDGRUNN at de ikke ville innlemmes i militærvesenet der. Så en skal sende menn tilbake så lenge det er en konflikt en politisk er bedt om understøtte mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 26. januar Forfatter #166 Del Skrevet 26. januar AdonisFFM skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner flere Eritreiske menn som fikk oppholdstillatelse i Norge og ofte var HOVEDGRUNN at de ikke ville innlemmes i militærvesenet der. Så en skal sende menn tilbake så lenge det er en konflikt en politisk er bedt om understøtte mener du? Norge har vel ikke gitt kollektiv oppholdstillatelse til eritreiske flyktninger noen gang. Og jeg kjenner heller ikke til at vi har hatt noen forbindelse med det landet. Ukraina er en del av Europa, og kommuniserer med både Norge og andre europeiske land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 26. januar #167 Del Skrevet 26. januar (endret) Perine skrev (38 minutter siden): Norge har vel ikke gitt kollektiv oppholdstillatelse til eritreiske flyktninger noen gang. Og jeg kjenner heller ikke til at vi har hatt noen forbindelse med det landet. Ukraina er en del av Europa, og kommuniserer med både Norge og andre europeiske land. Her handler det vel om asylprinsipper. Og når Eritreiske menn får asyl fordi de ikke vil innrulleres i den Eritreiske hæren (som vel er tryggere sted å være enn UAF), må det forventes at liknende regler burde gjelde for folk fra andre land. Jeg kjenner pulsen godt iblant både Russiske og Ukrainske menn og kvinner i Norge. Snakker språket en del og har tidligere hatt mye kontakt. Tallet Ukrainske menn som frivillig vil vende til Ukraina og slåss for BlackRock og NATO er minimalt. En annen ting. Nå begynner det snart å bli tre år i Norge for veldig mange av dem. Da går de inn i en fase med ENDA flere rettigheter. Og tenk på alle barna deres som har blitt etablert her, osv osv osv. Ungdommer som har blitt integrert i skoler. Nei dette blir det ikke noe av. En veldig utfordrende situasjon, men om vi jager dem inn i døden og bare sender våpen er det utrolig grotesk opptreden, synes nå jeg. Endret 26. januar av AdonisFFM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Assia Skrevet fredag kl 22:46 #168 Del Skrevet fredag kl 22:46 Reagerer på manglende handlekraft fra regjeringa angående ukrainerne. Hvorfor er det ingen automatikk i at ukrainere fra trygge områder sendes tilbake? Vi har gitt ukrainerne latterlig mye ressurser, og stønader tilsvarende årslønn på 500.000,- Kollektiv beskyttelse er svindyrt for samfunnet, og selv om tanken bak det er midlertidig opphold, er jeg redd AP gir dem permanent opphold siden krigen har dratt så ut. Mehl rakk å forlenge kravet om opphold fra 3 til 5 år for permanent opphold, men det har allerede gått tre år. Tiden er i ferd med å renne ut! Tonje Brenna er mer pro-innvandring enn sine partifeller, og dette lover ikke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå