Gå til innhold

Frp vil returnere 5000 ukrainere

Perine

Anbefalte innlegg

Andrine& skrev (På 2.1.2025 den 12.31):

Hvorfor fremsnakker du at de ukrainske flyktningene står i veien for et trygt liv for andre sårbare grupper?

Om dagen kommer der du selv må gi slipp på boligen din, barna må flytte og bytte skole og du må gå fra å eie til å leie fordi det skal gjøres plass til flyktinger så kan du melde meg om hvordan du tar det. Regner med du tar det med et smil, tåler utgiften til flytting å synes det er helt ok at ungene dine må reise fra vennene sine å starte på nytt. 
Om man er ufør eller ikke vil jeg nok anta at de fleste ville fått en reaksjon når komunen selv sier at, hvis du ikke aksepterer at det er farlig der du bor så må du flytte, vi tar kun hensyn til en gruppe, å det er ukrainkse flyktninger.

Det er sikkert lett å være raus og skrive store ord om politik så lenge det ikke rammer deg selv. 

Da er det jo ikke ukrainerne, som er problemet, men helse og sosial politikken, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perine skrev (På 22.11.2024 den 12.55):

Det har vært krevende for vårt land og folk med alle de ukrainske flyktningene som kom hit, og fortsatt kommer.  Men å kaste dem ut nå, går det an da?  Krigen er ikke over og det smeller jo mer eller mindre over hele landet deres fortsatt. Truslene om atomvåpen er også der. Er det typisk Frp-populistisk kanskje? Antakelig bare snakk.

Frp vil returnere 5000 ukrainere: – Kommer fra trygge områder | ABC Nyheter

Det er ikke krig over hele Ukraina, nei. Jeg er ikke noe fan av FrP,men akkurat her må jeg si meg enig i at noen ukrainere kan sendes tilbake. Selvsagt i de trygge områdene.

Atomtrussel er ikke en unnskyldning. Sånn sett er vi også truet av det 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (5 timer siden):

Da er det jo ikke ukrainerne, som er problemet, men helse og sosial politikken, 

Er du også villig til å gi slipp på den tryggeten du har fordi andre skal få et sted å bo? Spørsmålet er hva du sier den dagen det rammer deg og dine. Greit å forklare at problemet er politisk, men vi som er syke og uføre har ingen mulighet til å bruke tid og resurser på politisk arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (43 minutter siden):

Er du også villig til å gi slipp på den tryggeten du har fordi andre skal få et sted å bo? Spørsmålet er hva du sier den dagen det rammer deg og dine. Greit å forklare at problemet er politisk, men vi som er syke og uføre har ingen mulighet til å bruke tid og resurser på politisk arbeid. 

Du står og biter på nabohesten,  fordi husbonden har gitt for lite høy til at begge hestene skal bli mette. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (På 6.1.2025 den 15.00):

Jeg synes trygdede er skyld i det høye skattetrykket. Jeg kommer til å stemme på ethvert parti som er for å fryse trygdesatsene de neste 30 årene. I tillegg bør de som er på uføretrygd reevalueres hvert 5. år for å se om de virkelig ikke kan jobbe. 

Sånn, hvordan føles det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 time siden):

Jeg synes trygdede er skyld i det høye skattetrykket. Jeg kommer til å stemme på ethvert parti som er for å fryse trygdesatsene de neste 30 årene. I tillegg bør de som er på uføretrygd reevalueres hvert 5. år for å se om de virkelig ikke kan jobbe. 

Sånn, hvordan føles det? 

Det er jo ikke kun trygdede, synes det er veldig sært å gå i strupen på folk som ville kan jobbe… Det som ødelegger det norske velferdssystemet nå er skyhøy innvandring som koster penger på alle plan! Norge går mot å bli et u-land. Og da er det igjen de trygdede det vil svi for - for de ordningene må nok antakeligvis ned. Tenk så mye penger vi kunne brukt på andre ting hadde det ikke vært for den enorme utgiftsposten - tror ikke folk er klar over hvor sinnsyke de utgiftene er! Og at det er grunnen til at pensjonene om noen år stuper, og Norge mister sitt sikkerhetsnett. For det er det som utspiller seg, og jeg tror folk begynner å innse at innvandringen ikke ganger folk!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, hvordan føles det? 

Sykdom og skader rammer selvsagt bare alle andre enn deg selv?  Når noe skjer deg, så risikerer du å måtte vente i mange flere år på behandling i spesialisthelsetjenesten, fordi de er opptatt med reevaluering av alle tidligere diagnoser. Så kan du glede deg til å stå i kø og tigge mat fordi høyresiden i politikken har gjort det umulig å leve av ytelsene. Du må også regne med å bli spyttet på om du forteller at du er syk, for det er ingen som tror deg, eller bryr seg.  Dette opplever altfor mange allerede, og du vil gjerne gjøre det verre.

Endret av Perine
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, hvordan føles det? 

Denne meningen din har du helt til du selv blir syk eller feks havner i en alvorlig ulykke å blir sterkt handikappet, kanskje samfunnet da har kommet dit at du ikke vil motta noen ytelser fra nav pga ditt eget politiske engasjement. Hvem skal betale for deg hvis noe skjer?? Familie og venner? 

Hva tror du de trygdede ville holdt på med uten noen form for inntekt? Gått på jobb? Blitt kriminelle? Hva gjør vi som land hvis vi fjerner inntekten til syke folk? Det vil da bli store områder med folk som lever i noe som kalles slum. Disse trygdede som da lever i slummen har kanskje barn, hva skal de spise og hvordan skal de få klær? 
Mine følelser er helt ok, jeg gir tid tilbake til samfunnet via frivillig arbeid, nå som ny besøksvenn for ensomme eldre mennesker. Alt er ikke tuftet på kroner og øre, ref dine tanker ang skatt. De eldre trenger folk med tid, tid er penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 6.1.2025 den 15.46):

Du står og biter på nabohesten,  fordi husbonden har gitt for lite høy til at begge hestene skal bli mette. 

Så? Det har ingen hensikt å beskrive situasjonen med andre ord. Her må du komme med løsninger? 
Dette er ikke en situasjon jeg har laget. Jeg har oppsøkt de ansvarlige med en bønn om hjelp å fått beskjed om at jeg må fjerne meg. 
Hvorfor skal ikke jeg støttes av andre, feks av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (1 time siden):

Det er jo ikke kun trygdede, synes det er veldig sært å gå i strupen på folk som ville kan jobbe…

Men å gjøre syndebukk av de som flykter fra en krig hvor Russland bevisst dreper sivile, det er helt ok. Tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (51 minutter siden):

Denne meningen din har du helt til du selv blir syk eller feks havner i en alvorlig ulykke å blir sterkt handikappet,

Og din mening har du helt til det er deg selv som er flyktning. Det er morsomt at du appellerer til empati, samtidig som du er fullstendig blottet for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axa skrev (På 22.11.2024 den 13.47):

Hvordan velge hvem som får bli og hvem som blir sendt hjem?

Det bor mange fra f eks Afrikanske land her, men som ikke er i krig. Skal de også sendes tilbake?

Om ukrainere som tross alt er i nabolaget så må det gjelde andre lang lengre unna, hvor der er fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (1 time siden):

Det er jo ikke kun trygdede, synes det er veldig sært å gå i strupen på folk som ville kan jobbe… Det som ødelegger det norske velferdssystemet nå er skyhøy innvandring som koster penger på alle plan! Norge går mot å bli et u-land. 

Dette utsagnet viser bare hvor kunnskapsløse dere xenofober er. Norge er rikere enn noen gang i historien, har høyere inntekter en noen sinne, også kommer slike som deg og hevder at Norge er på vei til å bli et u-land. 

Rykk og reis med den tilbakestående rasismen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny Bruker skrev (På 23.11.2024 den 7.38):

Også Finnland, øst Tyskland, Chekia, Slovakia, Slovenia, Hviterussland, Baltikum osv...

De kan få sin Alaska tilbake også....

not

Alaska solgte de og var aldri en del av gml sovjet som Putin vil ha tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Alaska solgte de og var aldri en del av gml sovjet som Putin vil ha tilbake.

Ikke undervurder russisk idioti. 

FXESDRsWQAATjH0.jpg.165ec3b911c65a9710272663486d6ea8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 24.11.2024 den 8.08):

Nei, de invaderer land langt unna og dreper masse folk der. Igjen, mange vestlige land har fortsatt kolonier i 2024. Vet du hva en koloni er for noe? Og vet du hvorfor enkelte land som opprinnelig hadde urfolk som majoritet, nå blir som stor hovedregel representert av hvite mennesker med vestlige røtter i alle sammenhenger? Tenker for eksempel på Australia, New Zealand og Sør-Afrika.

Hvorfor har Danmark kolonier i 2024? Naboen vår  altså. Grønland er fortsatt en dansk koloni, og de må prate dansk i offentlige sammenhenger. Selv om den opprinnelige befolkningen på Grønland ikke har noe med Danmark eller dansk språk å gjøre? De har forsøkt å frigjøre seg i mange år. Mange mennesker har mistet sin etniske identitetsfølelse der, de drikker tett og tar livet sitt. Men det er greit, siden vi snakker om Danmark? 

Om du leser avtalen Grønland har med Danmark så er de fri til å bli selvstendige. Grunnen til at de blir under Danmark er nok subsidiere de får overført 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pippi Lotta skrev (På 24.11.2024 den 13.39):

Det mo jo stride med norske likestilings lover å nekte sivile menesker beskytelse med begrunelse i kjøn.

Tror du må lese Norges regler om vi går i krig.

Ingen under 18 år skal tjenestegjøre (altså delta eller kjempe) i krig i Norge. Dette følger av forsvarsloven § 4, hvor det blant annet står: "Når Norge er i krig, når krig truer eller når Forsvaret har satt i gang styrkeoppbygging, skal de som er under 18 år straks fritas for tjeneste."

Ellers er det vernepliktige personer som forsvaret vurderer å være skikket, som kan tjenestegjøre i krig. Dette kan gjelde både menn og kvinner over 18 år. Dette følger av forsvarsloven § 2.

Hvem som er vernepliktig følger ellers av forsvarsloven § 6. Her står det blant annet: "Norske statsborgere som er skikket til tjeneste i Forsvaret, har verneplikt fra det året de fyller 19 år, til utgangen av det året de fyller 44 år." Det står blant annet også: "Verneplikten gjelder ikke for kvinner som er født før 1. januar 1997."

Mao mange kvinner som slipper ene og alene pga kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunda skrev (På 13.12.2024 den 20.03):

Ikke så sikkert, det.

Ukraina er nærmest  garantert en plass i EU når krigen er over (dersom de vinner). Da faller disse under EU/Schengen reglene med fri flyt av mennesker.

Selv med fri flyt så er det faktisk krav om å kunne forsørge seg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (13 minutter siden):

Ikke undervurder russisk idioti. 

FXESDRsWQAATjH0.jpg.165ec3b911c65a9710272663486d6ea8.jpg

Tro meg det gjør jeg ikke, leser endel russisk propaganda (les aviser) så vet de er forskrudde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...