Gå til innhold

Frp vil returnere 5000 ukrainere

Perine

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal mene, kjenner for lite til forholdene i Ukrania, men er det trygt så er det vel ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig med hvordan innvandring fungerer, men dersom vi føler reglene så er jeg enig med FrP. Det er mange områder i Ukraine det er trygt å dra tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amantha skrev (9 timer siden):

Norge ville vel vise de andre landene hvor flinke de er, og man kan vel egentlig ikke se bort fra at de fikk fordelene fordi de er hvite. 

Spørsmålet mitt er om ukrainerne som er i Norge nå noensinne kommer til å flytte tilbake igjen, om krigen slutter en dag… 

Det hørte vi ofte i begynnelsen av krigen, men mindre nå.  Mange har ingenting som venter der på dem lenger heller, verken familie, venner eller hjem, og det er nok mye usikkerhet om fremtiden.  Det er jo lett å forstå, men det er feil å la dem utnytte andre lands gjestfrihet hvis det ikke er nødvendig. Dessuten har deres hjemland behov for dem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal hive ut alle kvinnene som har etablert seg her med nye liv. Møter de hver dag.

De bør hjem og bidra til krigsindustrien. Barna kan bo trygt i vestlige områder av Ukraina og der kan mødrene bidra istedenfor å NAVe her.

Det må være likt for menn og kvinner. Menn skal sendes i døden ved fronten og kvinnene skal bidra til produksjonen av diverse utstyr som benyttes. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker Norge og Europa må harmonisere reglene, og det bør være de samme insentiver som får folk til å returnere, evt bli. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (6 timer siden):

Det hørte vi ofte i begynnelsen av krigen, men mindre nå.  Mange har ingenting som venter der på dem lenger heller, verken familie, venner eller hjem, og det er nok mye usikkerhet om fremtiden.  Det er jo lett å forstå, men det er feil å la dem utnytte andre lands gjestfrihet hvis det ikke er nødvendig. Dessuten har deres hjemland behov for dem.

Det her er en artikkel fra OsloMet i 2022: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ukrainske-flyktninger-usikre-vil-tilbake

Blant annet sies det: 

«Bare 26 prosent av ukrainske flyktninger i Norge ønsker å returnere til hjemlandet så fort krigen tar slutt. Resten er usikre på om de ønsker å returnere, og 20 prosent av flyktningene har allerede bestemt seg for å bli i Norge også etter at krigen er over.»

Jeg tror tallet 26% har dalt betraktelig. 

(Jeg kjenner jeg riktignok blir litt perpleks når jeg er hos leger ol og ser tekst skrevet på russisk/ukrainsk. Jeg skjønner jo det er fordi de skal forstå mer, men de fleste andre flyktninger har neppe fått tekst diverse steder skrevet på deres språk i like stor grad.
Noen av de «fastboende» i dette landet kan sikkert si de føler det blir mer «inngripende» i deres hverdag med flere uvante språk for alt jeg vet. Kanskje til og med at det kan bli for mange av en gruppe.)

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilmine skrev (14 timer siden):

De jeg møtt var en fra Mariopol en fra Melitopol. De vil ikke krige for sitt land ihvertfall. Nå lever de det gode liv i Norge og røyker rev og koser seg. Vil tillegge at mange i familiene deres ble igjen da de er enige med Putin (deres egne ord) å bryr seg vel ikke om det er Ukraina eller Russland de bor i. Just saying. Hva ser jeg for meg, vel det er vel en måte og unnslippe verv i hæren. Krig er selvfølgelig fælt ja. Upopulær mening men la Putin få tilbake Balkan, Polen og alle de mkka landene der. (Mange av) de folka der mangler bakhode og altså redelighet, røverbander med lim i hendene. Under pandemien var det nesten ingen tyverier av båter og maskiner (fra bønder f.eks) grunnet stengte grenser og ingen adgang for Øst-Europeiske tyver, 

Også Finnland, øst Tyskland, Chekia, Slovakia, Slovenia, Hviterussland, Baltikum osv...

De kan få sin Alaska tilbake også....

not

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amantha skrev (18 timer siden):

Norge ville vel vise de andre landene hvor flinke de er, og man kan vel egentlig ikke se bort fra at de fikk fordelene fordi de er hvite. 

Spørsmålet mitt er om ukrainerne som er i Norge nå noensinne kommer til å flytte tilbake igjen, om krigen slutter en dag… 

Det vil de aldri gjøre. Her kan de leve på en romslig trygd. De skulle vært sendt ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (5 timer siden):

Også Finnland, øst Tyskland, Chekia, Slovakia, Slovenia, Hviterussland, Baltikum osv...

De kan få sin Alaska tilbake også....

not

Ikke Finland, Russland har aldri klart å ta Finland. Ikke Alaska hva i all verden er det du babler om.

Tyskland har skapt mye av denne problematikken ved å handle tett med russerne. Helt siden Katarina den store kanskje hun var nemlig tysk. Kanskje du bare bør være stille. Men at Russland og Putin kommer alltid bare kreve mer er en sannsynlig faktor. Hadde våget seg nær Finland hadde jeg gjerne kriget jeg.

Endret av Mammatilmine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (17 timer siden):

Kvinner kan også delta i krigen. Ukraina trenger alle. 

Men i Ukraina har det ikke verneplikt for kvinner. Disse kvinnene har ikke vært i førstegangstjenesten, og er ikke trent på krig. Det blir som å bruke dem til kanonføde. I tillegg er ukrainske menn heller ikke trent til å ta vare på barn. Det er fortsatt ganske så patriarkalsk samfunn i Ukraina - menn jobber, drikker øl, knuller andre damer (ikke alle, men mange mener menn er polygame av natur, og at det er OK) og koser seg. Kvinner er hjemme, tar vare på barn og hjem og passer på å se fine ut for mannen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (12 timer siden):

Jeg synes vi skal hive ut alle kvinnene som har etablert seg her med nye liv. Møter de hver dag.

De bør hjem og bidra til krigsindustrien. Barna kan bo trygt i vestlige områder av Ukraina og der kan mødrene bidra istedenfor å NAVe her.

Det må være likt for menn og kvinner. Menn skal sendes i døden ved fronten og kvinnene skal bidra til produksjonen av diverse utstyr som benyttes. 

Og hvem skal passe på barna, da? Skal de alle plasseres på barnehjem? Ukraina har ikke i nærheten av likestillingsnivå i Norge. Mange kvinner er hjemmeværende med barn i minst 3 år etter fødselen, og har lite til ingen arbeidserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilmine skrev (10 minutter siden):

Ikke Finland, Russland har aldri klart å ta Finland. Ikke Alaska hva i all verden er det du babler om.

Tyskland har skapt mye av denne problematikken ved å handle tett med russerne. Helt siden Katarina den store kanskje hun var nemlig tysk. Kanskje du bare bør være stille. Men at Russland og Putin kommer alltid bare kreve mer er en sannsynlig faktor. Hadde våget seg nær Finland hadde jeg gjerne kriget jeg.

Les historie. Det russiske imperiet har solgt Alaska til USA. Legendariske røverkjøp

Ellers er det riktig at Finland gikk ubeseiret i vinterkrigen. For øvrig er det svært mange andre land som krever. Flere europeiske land har fortsatt kolonier, i 2024. Men det er greit. Flere vestlige land har deltatt i angrepskrig på land som verken er på samme kontinent, eller har noe med disse vestlige landene å gjøre. Mange vestlige land, deriblant Norge, finansierer våpenkjøp i svært kontroversielle konflikter. Så alle har sine svin på skogen. Det Russland gjør nå, er selvfølgelig uakseptabelt. Men verken USA, England eller flere andre vestlige land er i "snill gutt"-kategorien heller.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amantha skrev (5 timer siden):

Det her er en artikkel fra OsloMet i 2022: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ukrainske-flyktninger-usikre-vil-tilbake

Blant annet sies det: 

«Bare 26 prosent av ukrainske flyktninger i Norge ønsker å returnere til hjemlandet så fort krigen tar slutt. Resten er usikre på om de ønsker å returnere, og 20 prosent av flyktningene har allerede bestemt seg for å bli i Norge også etter at krigen er over.»

Jeg tror tallet 26% har dalt betraktelig. 

(Jeg kjenner jeg riktignok blir litt perpleks når jeg er hos leger ol og ser tekst skrevet på russisk/ukrainsk. Jeg skjønner jo det er fordi de skal forstå mer, men de fleste andre flyktninger har neppe fått tekst diverse steder skrevet på deres språk i like stor grad.
Noen av de «fastboende» i dette landet kan sikkert si de føler det blir mer «inngripende» i deres hverdag med flere uvante språk for alt jeg vet. Kanskje til og med at det kan bli for mange av en gruppe.)

Men hvordan kan de ØNSKE eller ikke ønske å returnere? De MÅ returnere når krigen er slutt. De kan ikke bare bli i Norge uten videre. Er det slik at de har misforstått hva flyktningstatus er for noe, eller har de aldri tenkt å dra herfra? Hva skjedde med at ukrainsk nasjon er svært stolt av landet sitt, og skal gjenoppbygge landet etter krigen? Hvem skal bygge landet opp igjen, hvis alle blir i forskjellige vestlige land i stedet?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Men hvordan kan de ØNSKE eller ikke ønske å returnere? De MÅ returnere når krigen er slutt. De kan ikke bare bli i Norge uten videre. Er det slik at de har misforstått hva flyktningstatus er for noe, eller har de aldri tenkt å dra herfra? Hva skjedde med at ukrainsk nasjon er svært stolt av landet sitt, og skal gjenoppbygge landet etter krigen? Hvem skal bygge landet opp igjen, hvis alle blir i forskjellige vestlige land i stedet?

De vil nok bli i Norge, bedre pensjoner her. Regner med at de fleste går på trygd. Det blir dyrt for Norge, de bør returnere til Ukraina. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilmine skrev (7 timer siden):

image.png.c9af3ed86f6d11d1817cd3d68c3eb460.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I russernes øyne er Finnland og Alaska "opprinnelig" russiske.

Også andre land i europa som en gang var okkuperte av russere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1002 skrev (På 22.11.2024 den 15.09):

Globalistene vil sikkert bli kvitt alle ukrainere.

Putin er globalist og han driver massmord på ukrainere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilmine skrev (På 22.11.2024 den 16.56):

Upopulær mening men la Putin få tilbake Balkan, Polen og alle de mkka landene der. (Mange av) de folka der mangler bakhode og altså redelighet, røverbander med lim i hendene.

Det som vil skje da er at Putin vil tvangsmobilisere befolkningen i disse landene for å utvide Russlands grenser. Det blir enda større krig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...