AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Får ikke forstoppelse, men avføringen blir treigere, men samtidig løsere og tjæreaktig. Bruker utrolig lang tid på å tørke meg etter dobesøk. Vet folk er hardere rammet av magetrøbbel i forbindelse med jerntilskudd, men det er fryktelig plagsomt. Noen tips? Bruker Niferex 100 mg etter anbefaling fra fastlegen. Anonymkode: e0298...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Be om sprøyte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden https://www.ahus.no/behandlinger/jerntilskudd-intravenost/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Ellers vet jeg jo ikke hvor gammel du er og hvilket kjønn du er, men er du kvinne i fruktbar alder, kan det hjelpe langt mer å bruke prevensjon som reduserer eller stopper mensen, f.eks. hormonspiral. Det fikk jernlagrene mine opp på et mye bedre nivå, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Har du prøvd dette? Jeg har ikke brukt jerntilskudd selv men hører at dette skal være bedre: https://mecindo.no/salus-floradix-vegan-250ml?gad_source=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Aminojern! Men det er lavere doser da, det er derfor de er bedre mot magen enn de med høyere doser i seg. Anonymkode: 924f8...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Har du forsøkt å spise et veldig jernrikt kosthold i stedet? Jeg brukte jerntilskudd til jeg var innom normalområdet og har ettet dette spist mye egg og leverpostei. Anonymkode: 3018a...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke forstoppelse, men avføringen blir treigere, men samtidig løsere og tjæreaktig. Bruker utrolig lang tid på å tørke meg etter dobesøk. Vet folk er hardere rammet av magetrøbbel i forbindelse med jerntilskudd, men det er fryktelig plagsomt. Noen tips? Bruker Niferex 100 mg etter anbefaling fra fastlegen. Anonymkode: e0298...637 Dette må du tåle og holde ut, fordi du får ikke anbefaling om Niferex uten god grunn. Når du har målt igjen, så kan du ta opp med legen om du kan bytte til Duroferon eller noe annet. Her ser du alternativene https://www.felleskatalogen.no/medisin/atc-register/B03A A07 Anonymkode: fde4f...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Uanonym bruker skrev (1 time siden): Ellers vet jeg jo ikke hvor gammel du er og hvilket kjønn du er, men er du kvinne i fruktbar alder, kan det hjelpe langt mer å bruke prevensjon som reduserer eller stopper mensen, f.eks. hormonspiral. Det fikk jernlagrene mine opp på et mye bedre nivå, i alle fall. Er gravid 😅 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette må du tåle og holde ut, fordi du får ikke anbefaling om Niferex uten god grunn. Når du har målt igjen, så kan du ta opp med legen om du kan bytte til Duroferon eller noe annet. Her ser du alternativene https://www.felleskatalogen.no/medisin/atc-register/B03A A07 Anonymkode: fde4f...717 Hun skrev jeg hadde litt lave nivåer og det skjønner jeg jo utifra prøveresultatet: P-Ferritin (µg/L) : 24 (11-164) Niferex anbefalte hun fordi mange tåler det godt, sånn magemessig. Skal ta det gjennom hele svangerskapet, så jeg må vel bare stålsette meg... Anonymkode: e0298...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Ferro-Retard (100 mg) fungerte bra for meg. Ingen magesmerter, men litt tregere mage. Anonymkode: 5c897...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Også ville jeg kjøpt intim våtservietter, lettere å bli ren bak da. Er du hjemme så kan du gå i dusjen. Anonymkode: 5c897...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Også ville jeg kjøpt intim våtservietter, lettere å bli ren bak da. Er du hjemme så kan du gå i dusjen. Anonymkode: 5c897...1de Det må jeg nok gjøre, ja Anonymkode: e0298...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Det er veldig individuelt hvilket preparat som fungerer best. Det er også mulig å prøve å ta annenhver dag. https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/pasientinformasjon/jernmangelanemi Anonymkode: d1644...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er gravid 😅 Hun skrev jeg hadde litt lave nivåer og det skjønner jeg jo utifra prøveresultatet: P-Ferritin (µg/L) : 24 (11-164) Niferex anbefalte hun fordi mange tåler det godt, sånn magemessig. Skal ta det gjennom hele svangerskapet, så jeg må vel bare stålsette meg... Anonymkode: e0298...637 Kan du prøve å regulere litt med kosten? At du spiser mindre fiberholdig mat? Kosthold er vanskelig å sette sammen / endre slik at man får både det man trenger og det man har lyst på/klarer å spise. Anonymkode: fde4f...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Løsningen for meg ble å bruke depo tabletter 😊 Anonymkode: 6ba8f...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du prøve å regulere litt med kosten? At du spiser mindre fiberholdig mat? Kosthold er vanskelig å sette sammen / endre slik at man får både det man trenger og det man har lyst på/klarer å spise. Anonymkode: fde4f...717 Kjenner jeg meg selv rett klarer jeg nok ikke å holde på en sånn vane, nei... AnonymBruker skrev (1 time siden): Løsningen for meg ble å bruke depo tabletter 😊 Anonymkode: 6ba8f...5c0 Hvilke? 😊 Anonymkode: e0298...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Magen min tåler ikke niferex. Blir totalt krise. Magesmerter, hard i magen og ja jernpåvirket. Endte opp med å prøve duroferon. https://www.apotekfordeg.no/products/duroferon-100-mg-hoydose-jerntabletter-100-stk Noe jernpåvirket mage, men ikke vondt i det minste. Anonymkode: 5e503...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Jeg tåler heller ikke jern tabletter, men har begynt å ta leverkapsler, og det regerer jeg ikke på i det hele tatt, og mye bedre jernverdier nå. Anonymkode: 7b8fa...c32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får ikke forstoppelse, men avføringen blir treigere, men samtidig løsere og tjæreaktig. Bruker utrolig lang tid på å tørke meg etter dobesøk. Vet folk er hardere rammet av magetrøbbel i forbindelse med jerntilskudd, men det er fryktelig plagsomt. Noen tips? Bruker Niferex 100 mg etter anbefaling fra fastlegen. Anonymkode: e0298...637 Bytt til floradix mikstur. Hjalp for meg. Ble ikke hard i magen av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå