AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden De spurte hvilken lønn jeg så for meg, hva som skulle til for at jeg skulle takke ja til et tilbud, om jeg hadde andre søknader ute og ville forsikre seg om hvor interessert jeg var i stillingen. De spurte også etter oppsigelsestid. Kan dette bety noe i positiv retning, eller er det normalt å være så på uansett? Har ikke opplevd det i så stor grad før, selv når jeg har fått jobbtilbud etterpå. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ville tro de var veldig interessert i deg, og derfor ville vite, og generelt at de ville ha en ressurs i deres bedrift 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Hvilken jobb/stilling var du på intervju til? Erfaringsmessig så har jeg merket at det har litt å si. Men det høres positivt ut. Anonymkode: 246a9...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken jobb/stilling var du på intervju til? Erfaringsmessig så har jeg merket at det har litt å si. Men det høres positivt ut. Anonymkode: 246a9...87c Ingeniørstilling innen maritim industri. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Du har jo DEN utdannelsen, vil tro du er meget ettertraktet. Lykke til ! Anonymkode: c32f5...066 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har jo DEN utdannelsen, vil tro du er meget ettertraktet. Lykke til ! Anonymkode: c32f5...066 Takk! Ja, jeg opplever som regel å få jobbtilbud etter intervju, så jeg er heldig som har ettertraktet kompetanse. Denne gangen betyr det ekstra mye for det er en jobb jeg har drømt om i flere år, så jeg er veldig spent! Anonymkode: 5bbb0...6f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Ja, jeg opplever som regel å få jobbtilbud etter intervju, så jeg er heldig som har ettertraktet kompetanse. Denne gangen betyr det ekstra mye for det er en jobb jeg har drømt om i flere år, så jeg er veldig spent! Anonymkode: 5bbb0...6f4 Kan jeg spør hvilke type ingeniør du studerte og hvor? Er det indøk? Anonymkode: ab0f5...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Høres veldig positivt ut! Har selv vært i intervju der lønnsspørsmål og motivasjon for jobben har kommet tidlig på intervjuet, og det har endt med jobbtilbud. Anonymkode: 4cb64...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg spør hvilke type ingeniør du studerte og hvor? Er det indøk? Anonymkode: ab0f5...c78 Nei, kun bachelor maskiningeniør Veldig ettertraktet her jeg bor med mye maritim industri. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, kun bachelor maskiningeniør Veldig ettertraktet her jeg bor med mye maritim industri. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Studerte ved NTNU, forresten. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Studerte ved NTNU, forresten. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Tror du en må ha gode karakterer på studie for å få jobb? Eller er det nok med å bare bestå? Vurderer ingeniør, men er ikke så flink med matte og fysikk egentlig Anonymkode: ab0f5...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tror du en må ha gode karakterer på studie for å få jobb? Eller er det nok med å bare bestå? Vurderer ingeniør, men er ikke så flink med matte og fysikk egentlig Anonymkode: ab0f5...c78 De fleste jeg har snakket med mener det er godt nok å bare bestå. Strykprosenten på eksamen er veldig høy (men de fleste består etter to eller flere forsøk), og folk på studiet var fornøyde med bestått. Det er krevende og man føler seg fryktelig dum til tider, men inntrykket mitt er at bransjen skriker etter folk og man blir ansatt uansett. Jeg var heller ikke flink med realfag generelt, fikk karakteren 2 på skriftlig matteeksamen i tiendeklasse, så jeg startet med veldig dårlig utgangspunkt 😅 Men jeg fikk en slags åpenbaring i starten av tjueårene, der forståelsen bare falt på plass. Det er veldig gøy når man får det til, men det er modningsfag og krever mye øving over tid Si gjerne fra om du vil vite hvordan jeg knakk koden (uten at jeg skal påberope meg å være ekspert altså!). Anonymkode: 5bbb0...6f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): De fleste jeg har snakket med mener det er godt nok å bare bestå. Strykprosenten på eksamen er veldig høy (men de fleste består etter to eller flere forsøk), og folk på studiet var fornøyde med bestått. Det er krevende og man føler seg fryktelig dum til tider, men inntrykket mitt er at bransjen skriker etter folk og man blir ansatt uansett. Jeg var heller ikke flink med realfag generelt, fikk karakteren 2 på skriftlig matteeksamen i tiendeklasse, så jeg startet med veldig dårlig utgangspunkt 😅 Men jeg fikk en slags åpenbaring i starten av tjueårene, der forståelsen bare falt på plass. Det er veldig gøy når man får det til, men det er modningsfag og krever mye øving over tid Si gjerne fra om du vil vite hvordan jeg knakk koden (uten at jeg skal påberope meg å være ekspert altså!). Anonymkode: 5bbb0...6f4 Ja gjerne!! Fordi jeg og føler realfags dum på vgs, fikk liksom karakteren 3 i R1 matte på eksamen 😭 Anonymkode: ab0f5...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): De spurte hvilken lønn jeg så for meg, hva som skulle til for at jeg skulle takke ja til et tilbud, om jeg hadde andre søknader ute og ville forsikre seg om hvor interessert jeg var i stillingen. De spurte også etter oppsigelsestid. Kan dette bety noe i positiv retning, eller er det normalt å være så på uansett? Har ikke opplevd det i så stor grad før, selv når jeg har fått jobbtilbud etterpå. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Alle spør om dette. Anonymkode: eb961...774 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja gjerne!! Fordi jeg og føler realfags dum på vgs, fikk liksom karakteren 3 i R1 matte på eksamen 😭 Anonymkode: ab0f5...c78 Det er jo helt på snittet, i den vanskeligste matten på vg2 til og med 😊 Da er du jo mye flinkere enn jeg tenkte, så spørs om mine tips har noen nytte 😂 Tenker det er mange på ingeniørstudier med samme karakter som deg. Mange steder kommer alle inn på flere av ingeniørstudiene, så snittet ditt er ikke nødvendigvis så viktig. Jeg skulle fortelle at man må starte helt fra scratch med enkle ting som regnerekkefølgen, men da har du jo garantert kontroll på den. Jeg manglet såpass mye grunnleggende forståelse at det var min øyeåpner. Mitt andre tips har du sikkert hørt mye, men det er fordi det er helt sant: man må jobbe og jobbe og la faget modnes. Er det noe man ikke forstår bør man forsøke å gå i dybden på det og jobbe med stoffet til man vet man forstår det. Mitt problem da jeg var dårlig i matte var at jeg lente meg alt for mye på "oppskriften" da jeg skulle løse oppgaver, men da opparbeidet jeg meg jo egentlig ingen virkelig forståelse for oppgaven. Man må prøve og feile til man føler man holder på å bli gal. Anonymkode: 5bbb0...6f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingeniørstilling innen maritim industri. Anonymkode: 5bbb0...6f4 Jeg er ingeniør i byggebransjen og får alltid disse spm. Riktig nok har det ennå ikke skjedd at jeg ikke fikk tilbud etter intervju da.. men da er bare å velge å vrake. Anonymkode: 209d7...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ingeniør i byggebransjen og får alltid disse spm. Riktig nok har det ennå ikke skjedd at jeg ikke fikk tilbud etter intervju da.. men da er bare å velge å vrake. Anonymkode: 209d7...939 Det er jo lovende! Anonymkode: 5bbb0...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå