Gå til innhold

Jobbintervju og prosessen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på to jobbintervjuer der jeg ved det første jobbintervjuet har fått jobbtilbud, men oppstart er ikke før på nyåret. Har i mellom tiden også vært i et annet intervju som virker interessant, og dermed lurer jeg på hvis jeg lander den siste jobben om det er dårlig stil og takke nei til den første jobben? Har kun takket ja til et jobbtilbud, og ikke skrevet noen kontrakt enda, så regner med at jeg ikke er bundet til noe helt enda? 

Anonymkode: 73a0b...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke har kontrakt, så er ikke du den første i verden som trekker deg.  
er det fast stilling? 

Anonymkode: 6e5e1...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på sier jeg, er ikke så unormal praktisk, du bruker 37.5 timer i uken på jobben så viktig at du tar den som virker mest intressant, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trekke seg fra det første tilbudet. Arbeidsgiver har sikkert flere på lista og gir tilbudet til nestemann 

Anonymkode: 974e9...a43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har inngått en bindende avtale selv om kontrakten ikke er underskrevet. Kontrakten trenger ikke foreligge før oppstart. Ville du syntes det var greit om arbeidsgiver kom dagen før oppstart å sa at de ikke trengte deg likevel og dere uansett ikke har kontrakt? Eller tenker du at en gjensidig avtale om jobbtilbud kun er bindene en vei?

Si i fra så fort du kan til jobben du ønsker trekke deg fra. De fleste arbeidsgivere ønsker ikke tvilholde på noen som egentlig ikke ønsker starte der.

Anonymkode: 1757c...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har takket ja til tilbud men ikke kontrakt så ahr du jo takket ja til tilbud.  Så har du 8 dager frist til å signere etter tilbudet. Ville avventer så lenge som mulig, eller ringt den andre å spurt hvordan du lå an ifht at du har fått et annet tilbud men helst ønsker den andre jobbe. 

Ellers følger jo vanlig oppsigelse som er 1 mnd k prøvetid ofte. Så får du den andre jobben så kan du si opp den første. Sannsynligvis vil ikke den første jobben bruke tid på å lære deg opp på den lille tiden og du får nok lov til å ikke starte der. 

Anonymkode: bda30...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har takket ja til tilbud men ikke kontrakt så ahr du jo takket ja til tilbud.  Så har du 8 dager frist til å signere etter tilbudet. Ville avventer så lenge som mulig, eller ringt den andre å spurt hvordan du lå an ifht at du har fått et annet tilbud men helst ønsker den andre jobbe. 

Ellers følger jo vanlig oppsigelse som er 1 mnd k prøvetid ofte. Så får du den andre jobben så kan du si opp den første. Sannsynligvis vil ikke den første jobben bruke tid på å lære deg opp på den lille tiden og du får nok lov til å ikke starte der. 

Hadde aldri takket nei før jeg hadde fått skriftlig kontrakt også da med ny lønn på jobb nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...