AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:09 #21 Del Skrevet fredag kl 11:09 Fordi jeg har ikke råd eller plass, har ikke bil og er ikke fysisk i form til å bære med meg et juletre, for ikke å snakke om når vi må kvitte oss med det igjen. Hvor gjør man av dem liksom? Har et lite "bordjuletre", ca 30 cm. Jeg pynter det og pakker inn små gaver som jeg legger rundt treet, synes det er kjempekoselig pynt til jul, og er ganske fornøyd. Slipper å mase på at de andre skal være med å pynte og det er gjort på 1-2-3. Anonymkode: 5e1b0...fec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet fredag kl 11:13 #22 Del Skrevet fredag kl 11:13 Rett og slett styret med å få treet inn og ut. Bor i blokk, orker ikke å drysse ned hele trappeoppgangen med barnåler når treet skal ut. Var anti-plasttre i mange år, men jeg er SÅ fornøyd med det jeg kjøpte. Ser kjempefint ut, og ferdigmonterte lys er en stor bonus, så slipper juletrepyntinga å bli ødelagt av dårlig stemning på grunn av de hersens lysa som alltid er en kabal å vikle opp. Eneste jeg savner er lukta av grantre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:18 #23 Del Skrevet fredag kl 11:18 Siste gangen jeg kjøpte ekte juletre dro det inn en hel haug med insekter jeg slet lenge med å kvitte meg med. Aldri mer Anonymkode: caa9f...b46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet fredag kl 11:19 #24 Del Skrevet fredag kl 11:19 Fordi vi har hat dette treet i iallefall 10 år. Oh det var da en engangs sum . Vi synes ikke det er stykt. Det er fylt med minner, farger og lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:35 #25 Del Skrevet fredag kl 11:35 Vi har hatt plast i alle år pga allergier i familien. Men når jeg er på besøk hos venner med ekte trær, eller ser bilder av ekte trær, så blir jeg stadig overrasket over hvor grusomt stygge de fleste er. Det er ekstremt få som har jevne, fyldige og fine trær, med tette grener. Anonymkode: 1911c...64b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet fredag kl 11:36 #26 Del Skrevet fredag kl 11:36 Fordi jeg er egentlig ikke sååååå glad i jul og får å feire jul på best mulig måte har jeg måtte gjøre julen på min måte, det vil si med blant annet et rosa juletre. Jeg elsker det, og det gjør julen min bedre og mer fantastisk Så vidt meg bekjent eksisterer ikke rosa juletre i skauen, ergo plastre. For meg er det mye finere og gir meg mer glede enn et hvilket som helst naturlig tre. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:41 #27 Del Skrevet fredag kl 11:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har hatt plast i alle år pga allergier i familien. Men når jeg er på besøk hos venner med ekte trær, eller ser bilder av ekte trær, så blir jeg stadig overrasket over hvor grusomt stygge de fleste er. Det er ekstremt få som har jevne, fyldige og fine trær, med tette grener. Anonymkode: 1911c...64b Jepp, det er helt sant! Jeg synes plasttrær ofte er finere enn ekte nettopp pga dette. Så mange ekte trær som er pistrete og kjipe. Anonymkode: e9092...f04 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:16 #28 Del Skrevet fredag kl 12:16 Om et plasttre er "fint" eller ikke, kommer helt an på hvor mye penger man legger i det. Vi har et plasttre som var veldig dyrt, og så lenge man passer på å skjule foten, er det umulig å se at det ikke er ekte. Hvorfor? Fordi det er ekstremt mye enklere, og også billigere. Skal man få et fint tre her jeg bor, må man være veldig tidlig ute, og punge ut over tusenlappen. Da må man bruke tid på å ta takgrind på bilen, kjøre dit, få jævelskapet på taket, få det med seg hjem, sage av nederst og sette i vann først ute, så langsomt akklimatisere det ved å sette det i en bøtte vann inne den kalde kjellerboden, og så må man få det på foten inne, og så må man passe på å vanne og vanne og vanne, og koste og støvsuge og herje. Og når julen så endelig er over, er det ikke alle som er så heldige at de bare kan dumpe det utenfor. Vi må kjøre i 20 minutter hver vei og betale på gjenvinningsstasjonen, OG betale bompenger, for å bli kvitt det. Kontra å bare løfte et plast-tre ned fra loftet den dagen vi ønsker å pynte det, ikke støvsuge eller vanne en skit, og bare brette det pent sammen og hive det opp på loftet igjen. Treet vårt er kanskje ti år gammelt nå, og er altså spart inn igjen og vel så det. Fint, billig, og ekstremt lettvint. Anonymkode: 49f1a...e02 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:17 #29 Del Skrevet fredag kl 12:17 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi har hatt plast i alle år pga allergier i familien. Men når jeg er på besøk hos venner med ekte trær, eller ser bilder av ekte trær, så blir jeg stadig overrasket over hvor grusomt stygge de fleste er. Det er ekstremt få som har jevne, fyldige og fine trær, med tette grener. Anonymkode: 1911c...64b Helt enig. Skal man ha et fint, jevnt tre, må man omtrent stå og trippe utenfor inngangen i det salget åpner, og kan kun velge blant de aller dyreste trærene. Anonymkode: 49f1a...e02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet fredag kl 12:50 #30 Del Skrevet fredag kl 12:50 Jeg har tilbud om å hogge trer selv med en venn, men har sluttet med det. Litt langt å kjøre. Kjøpte ett lite av plast, dyrt og fint. Har det stående mer en en måned og slipper dryssingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:44 #31 Del Skrevet fredag kl 13:44 De kunstige trærne (så lenge man legger litt penger i det) har blitt så naturtro og flotte at man knapt kan se at det er fake. Det er hyggelig med ekte juletre også, men det er veldig mye mer arbeid og jeg er glad for å slippe. Anonymkode: 4ce60...5b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:21 #32 Del Skrevet fredag kl 17:21 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barnåler over alt, dyrt, og slitsomt å måtte bli kvitt det etterpå. Mitt plasttre har etter to julers bruk betalt seg kontra å skulle kjøpe et nytt hver jul. Anonymkode: e7895...5ce Det er jo bare å koste opp barnålene. Anonymkode: be614...2c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:47 #33 Del Skrevet fredag kl 17:47 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er jo bare å koste opp barnålene. Anonymkode: be614...2c9 Det er enklere å....ikke koste opp barnåler. Dessuten er det alltid en og annen jævel som har klart å snike seg unna den 17. gangen en både har støvsugd og vasket, så en får under foten til langt uti mai. Enklere og bedre med juletre av plast Anonymkode: b6644...d92 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet fredag kl 19:39 #34 Del Skrevet fredag kl 19:39 Jeg har plasttre først og fremst fordi rosa trær ikke gror i naturen, men ville ikke dratt inn et ekte tre uansett av forskjellige årsaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:42 #35 Del Skrevet fredag kl 19:42 For det første så bodde vi før i blokk og da er det ikke så lett å kvitte seg med et ekte juletre. Og for det andre var det astma i hus,hun reagerte på enkelte planter. Anonymkode: 786fd...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:53 #36 Del Skrevet fredag kl 19:53 Det koster rett og slett for mye å kjøpe ekte tre hvert år, så vi går for plast. Kjøpte det for 3-4 år siden, og har allerede spart inn igjen i forhold til å kjøpe nytt tre hvert år. Vi måtte uansett hatt plasttre de årene en allergiker feirer med oss. Anonymkode: 67500...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:04 #37 Del Skrevet fredag kl 20:04 Jeg elsker ekte juletre! Lukten av ekte tre er magisk! Det glitrer på en spesiell måte av ekte tre og synes jeg. Grunnen til at jeg har falskt er at jeg reiser bort hver jul, og det er stress å få noen til å vanne et ekte. Det er også dyrt å kjøpe tre til tusenlappen når jeg ikke er hjemme og kan se på det. Har ikke bil og er avhengig av å kjøpe fra den lokale forhandleren, noe som hadde vært vel anvendte penger om jeg hadde vært hjemme i jula. Anonymkode: af402...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet fredag kl 21:11 #38 Del Skrevet fredag kl 21:11 Blod skrev (1 time siden): Jeg har plasttre først og fremst fordi rosa trær ikke gror i naturen, men ville ikke dratt inn et ekte tre uansett av forskjellige årsaker. Har du seriøst rosa juletre 😍har du bilde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:17 #39 Del Skrevet fredag kl 21:17 Det holder seg i flere år og slipper å kjøpe et nytt et hvert år. Enkelt å få inn og utav leiligheten. Lett å frakte og å oppbevare. Slipper å må støvsuge flere ganger om dagen. Slipper insekter. Eneste jeg liker med ekte tre er lukten. Anonymkode: 65529...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:22 #40 Del Skrevet fredag kl 21:22 Kjøpte mitt på IKEA for 15 år siden og har spart mye penger på det. Jeg setter det opp 1. desember og det varer hele desember uten noe stress. Om jeg vil ha lukten av granbar er det bare å dra inn noen greiner i en vase 😊 Definitivt finest med ekte, men jeg liker å slippe masse styr 😊 Anonymkode: e848c...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå