AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Det varte bare i noen sekunder, jeg ble plutselig kjempesvimmel, mens jeg satt stille og rolig på en stol. Er omgitt av leger ril daglig, de fleste andre i familien er leger, og derfor er jeg vant til at det neste blir avfeid som bagateller. Regner med at også dette er en bagatell, men etter litt googling ble jeg usikker. Har ikke lyst til å ringe dem på jobb (der de behandler alvorlig syke mennesker av ulike kategorier), hvis det bare er noe tull som alle oppover iblant. Har opplevd der selv for mange år siden, da sto jeg oppreist, riktignok, men det gikk også Iver og skjedde aldri igjen før nå, ti-tolv år etter. Tror jeg bare fortsetter dagen min som vanlig. Eller…? Anonymkode: 28da7...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Svimmelhet er som regel ikke farlig. Føler du deg bra ellers så bare glem det. Anonymkode: be65e...33d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Sikkert bare et raskt blodtrykksfall, veldig vanlig og helt ufarlig så lenge du er frisk og rask ellers. Anonymkode: 680bb...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden En engangsting er ikke noe å dra til legen for. Om det vedvarer og plager deg så er det jo lurt å ta kontakt med lege. Anonymkode: b0d53...13e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Svimmel som i at verden tipper/snurrer eller som om du ble kraftløs i kroppen og kjentes som du skulle svime av. Anonymkode: 669de...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svimmel som i at verden tipper/snurrer eller som om du ble kraftløs i kroppen og kjentes som du skulle svime av. Anonymkode: 669de...5f7 Bare snurring. Tror, som de fleste kommenterer her, at dette ikke var noe å bry seg om. Takk for svar til deg og de andre 😊 Anonymkode: 28da7...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde heller ikke brydd meg om det skjedde bare èn gang. Men hadde tatt kontakt med lege om det var noe som kom igjen flere ganger. Anonymkode: 4b7e8...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg pleier å anbefale folk å fra til legen om det er noe de lurer på. Samtidig så anbefales det å vente litt og se det an om symptomene er milde. Svimmelhet kan komme av mye. En engangshendelse ville jeg ikke brydd meg med. Anonymkode: ef5ca...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Hvis det gjentar seg så burde du snakke med legen. Jeg hadde hyppige svimmelhetsanfall som kom like gjerne mens jeg satt i ro som når jeg var på beina. Fikk råd om å ikke reise meg fort...Men, fikk østrogenbehandling og da forsvant disse karusellturene helt. Anonymkode: ddb72...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Jeg opplever dette avogtil. Har ofte blitt svimmel i forbindelse med sykdom. Forkjølelse / influensa / corona. Vet ikke hvilken av de som har gjort meg svimmel,men det går jo over etterhvert. Ville vurdert lege hvis dette var noe som var vedvarende og ikke gikk over. På meg så har det som regel alltid gått over. Hvis jeg har blitt for svimmel så har jeg lagt meg ned og sovet / slappet av i senga bittelitt. Det har alltid hjulpet. Våkner som regel etter en liten stund og da er svimmelheten borte igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 38 minutter siden #11 Del Skrevet 38 minutter siden Dette kan være sykdom i balanseorganet/ det indre øret, eller kanskje drypp (Tia) i lillehjernen. Dersom du er ung, og ikke har diabetes, høyt blodtrykk eller andre risikofaktorer for hjerneslag, ville jeg ikke vært særlig bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #12 Del Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det varte bare i noen sekunder, jeg ble plutselig kjempesvimmel, mens jeg satt stille og rolig på en stol. Er omgitt av leger ril daglig, de fleste andre i familien er leger, og derfor er jeg vant til at det neste blir avfeid som bagateller. Regner med at også dette er en bagatell, men etter litt googling ble jeg usikker. Har ikke lyst til å ringe dem på jobb (der de behandler alvorlig syke mennesker av ulike kategorier), hvis det bare er noe tull som alle oppover iblant. Har opplevd der selv for mange år siden, da sto jeg oppreist, riktignok, men det gikk også Iver og skjedde aldri igjen før nå, ti-tolv år etter. Tror jeg bare fortsetter dagen min som vanlig. Eller…? Anonymkode: 28da7...7fb Noen sekunders svimmelhet hvert tiende år er ingenting å bry en lege med Anonymkode: 6ebe5...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå