Gå til innhold

Hvilket forhold har du til black friday?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bestilt mye på black friday. En julegave kom ikke før etter jul. Og det meste kom ganske sent. Ikke syntes jeg tilbudene er så fantastiske heller, og i mange tilfeller bedre tilbud uken etter. 

Så jeg vet ikke. Er det bare jeg som har vært uheldig? 

Anonymkode: ae3e5...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første årene så var det faktisk gode tilbud og jeg gjorde noen gode kjøp, men nå har black friday blitt til black week og black month der butikkene skrur opp prisen fra august for å sette ned og selge til samme pris som var tidligere på året.

Jeg pleier å følge med på spesifike dyre ting i god tid på forhånd og se om det faktisk blir billigere på black friday. I fjor så kjøpte jeg robotstøvsuger med ca 1500kr rabatt. (var 2000kr rabatt i det påfølgende romjulssalget)

I år så følger jeg med på et kamera jeg har lyst på, ser at prisene har blitt skrudd opp de siste to månedene, og jeg tror heller at romjulsalget og nyårsalget vil være bedre.

Anonymkode: 8af99...2de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe av elektronikk som jeg vet jeg skal kjøpe snart uansett, så venter jeg gjerne til Black Friday (følger med på priser på forhånd selvfølgelig) dersom det ikke haster så veldig med kjøpet. Kjøpte TV på Black Friday for noen år siden, spill-PC i fjor og en ny laptop i år (allerede kjøpt og mottatt, siden det var en kjede som kjører "black week" eller hva de kaller det). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestiller jeg ikke varer på Black friday. I år er det også tenning av julegran den dagen.

Anonymkode: 0bad6...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her bestiller jeg ikke varer på Black friday. I år er det også tenning av julegran den dagen.

Anonymkode: 0bad6...0d3

Bestiller heller ikke noe, eller kjøper, men er det ikke i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (4 minutter siden):

Bestiller heller ikke noe, eller kjøper, men er det ikke i dag?

Neste fredag.

Bestiller veldig sjeldent noe selv, med mindre det er noe jeg vet jeg skal kjøpe uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid fri denne dagen og som mål om å bli ferdig med alle julegaver da. I Norge er det jo ikke en dag, men uke eller måned, så sånn sett blir ikke dagen noe spesiell. Kjøper kun ting jeg har planlagt å kjøpe uansett, og ofte med en grei rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen relasjon.

Trenger ikke mye nytt og det jeg trenger er oftast ikke på salg, eller så er det noe feil med modell, størellse eller noka

I år trengte familien tre nye telefoner, men iPhones er ikke på salg. Black Friday salget er akkurat samme som og kjøpe kontant. Eller så er det en tre-fire generationer gammel iPhone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun kjøpt noe på black friday/week 2 ganger men det var ting jeg skulle kjøpe uansett, sparte 10500 på nye høyttalere og noen hundrelapper på Yale Doorman. Hadde egentlig planer om ny TV men akkurat det tilbudet jeg ventet på dukket opp i oktober så da kjøpte jeg, skal ha nytt kompaktkamera og kjøper om det dukker opp ett bra tilbud på akkurat det kameraet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt alle julegavene på Black Friday i mange år. Veldig fint å få kjøpt alt som skal kjøpes uten å gå vekk fra pcen. Og billigere.

Anonymkode: f6b0b...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i butikk da det først kom til Norge, da var det kun en dag og skikkelig gøy.

Nå er det Black Week og Black month med skikkelig dårlige tilbud. Kjøp 2 og få ditt, kjøp 2 og få datt. Snart er det Black season og Black Year.....

Anonymkode: f6381...8dd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi følger med på prisjusteringer, og kjøper om det vi trenger om det svarer seg når det er black friday/week, osv. Men man må følge med at det faktisk er tilbud, og at de ikke bare har langsomt skrudd prisen opp og opp siste måneden i forkant, for så å ha et knallgodt "tilbud" som er helt lik prisen for to måneder siden..

Ungene våre er gale etter Lego, og der er det en god del penger å spare om man kjøper det på black friday. Så vi kjøper masse lego som blir jule- og bursdagsgaver, og sparer mye på det. 

Jeg syr, og det er masse reelle tilbud på både stoff, mønstre, og annet sy-utstyr, som jeg slår til på. Jeg har "spart opp" syprosjekter i påvente av salg, så jeg får kjøpt det jeg trenger billigere enn til vanlig. 

Vi kjøper aldri kun fordi noe er billig eller på "salg". Vi avventer heller å kjøpe ting vi faktisk har tenkt å kjøpe uansett. 

Anonymkode: 1269c...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et hodeløst forhold de første årene. Men nå er jeg mer kynisk. Jeg følger gjennom hele året hva jeg trenger. Har en egen nettleser med vinduer med 'handleliste'. Følger prisene og kjøper kun når det er lavest pris eller når jeg MÅ.

Har med årene blitt flinkere til å redusere handelen til det jeg trenger og mindre av det jeg ønsker. Men i år kjøpte jeg noe jeg ønsket: en robotstøvsuger/vasker. Vasker altfor sjeldent og får så sinnsykt vondt i ryggen av det. Den er en blanding av trenger og ønsker :)

Nå skal jeg kjøpe julegave til ungen, for i dag kom produktet på tilbud :)

Anonymkode: f7fb2...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at jeg noengang har benyttet meg av de falske Black Friday "tilbudene". Det er jo bare lureri. Bedre å vente til enten romjulssalget eller januarsalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kremmerhuset har 50% på julepynt i forbindelse med black week, derfor trodde jeg nesten det var black friday idag men ok, så jeg kjøpte noen ting da som jeg uansett skulle ha. Ellers har jeg ikke sett noen veldig gode tilbud 

Anonymkode: 1ceac...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å handle julegaver, mange butikker har faktisk gode tilbud også da.

Anonymkode: 4eafc...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte noe. Jeg har fulgt med på et par sko som jeg trenger nye av. De er jevnlig på tilbud, så det er ikke noe helt spesielt tilbud akkurat nå. Men de er i alle fall satt ned fra 1700 til 1000 nå på black week - tilbud, så de har jeg bestilt. I tillegg følger jeg med på bosch vindusviskerblader. Jeg kjøpte de til 50% avslag på black friday i fjor, og jeg håper å finne det samme tilbudet i år. 

Anonymkode: b440f...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøper ofte noe. Jeg har fulgt med på et par sko som jeg trenger nye av. De er jevnlig på tilbud, så det er ikke noe helt spesielt tilbud akkurat nå. Men de er i alle fall satt ned fra 1700 til 1000 nå på black week - tilbud, så de har jeg bestilt. I tillegg følger jeg med på bosch vindusviskerblader. Jeg kjøpte de til 50% avslag på black friday i fjor, og jeg håper å finne det samme tilbudet i år. 

Anonymkode: b440f...719

Hvor fant du de bladene?

Anonymkode: 1ceac...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...