Majer Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har allerede studert mye på prestisjetunge skoler og fått gode karakterer så kan jo vise til at jeg evner å lære. Men det vil alltid komme nye ting en bør kunne. Skal man ta grader i alt dette så blir det veldig mye. Jeg har en del sertifiseringer, men synes egentlig de er litt tullete. Foretrekker å lese det jeg føler jeg trenger. Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Nå har det jo blitt sånn at alt må dokumenteres for å ha noen verdi. Men det er da ikke noe problem å bare ta et kurs i det man kan for å ha det svart på hvitt, så jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Et enkeltemne på universitetet f.eks. er fort gjort. Anonymkode: af918...6e2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå har det jo blitt sånn at alt må dokumenteres for å ha noen verdi. Men det er da ikke noe problem å bare ta et kurs i det man kan for å ha det svart på hvitt, så jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Et enkeltemne på universitetet f.eks. er fort gjort. Anonymkode: af918...6e2 Dessverre færre og færre emner som kan tas på universiteter og høgskoler uten å møte opp. Jeg gjorde det på den måten du beskriver tidligere Endret 6 timer siden av Majer Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Så lenge arbeidsgiver, kunder eller lovverk ikke krever sertifiseringer, er det jo ikke nødvendig å drive med det hvis du holder deg oppdatert på faget på andre måter og leverer det arbeidsgiver forventer. Hvis du skulle finne på å søke en annen jobb, kan imidlertid en samling sertifiseringer være gull verd. Anonymkode: 454e5...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Majer skrev (4 timer siden): Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle? hvordan kan du da dokumentere at du har fått inn forståelsen av de 2000 sidene på en måte som gir relevant kompetanse? Anonymkode: 4a17e...601 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det er ikke noe problem å si at du har lest mye om emnet og innehar kunnskap om det, så lenge du også får frem nettopp hvilken kunnskap du har. Du trenger ikke vise til en sertifisering hvis du heller kan vise til resultater. Sertifisering, kursbevis, studiepoeng er dokumentasjon på kunnskapen du har, så hvis du kan dokumentere eller vise til kunnskapen på andre måter, så godtas det ofte. Anonymkode: 3c5da...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Har jobbet innen IT i 20 år, hvor kunnskap gjerne er utdatert etter par uker for å sette ting litt på spissen. Har aldri blitt bedt om å dokumentere noe som helst. Har streng tatt ingen fullført relevant utdanning innen faget heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Majer skrev (5 timer siden): Jeg har allerede studert mye på prestisjetunge skoler og fått gode karakterer så kan jo vise til at jeg evner å lære. Men det vil alltid komme nye ting en bør kunne. Skal man ta grader i alt dette så blir det veldig mye. Jeg har en del sertifiseringer, men synes egentlig de er litt tullete. Foretrekker å lese det jeg føler jeg trenger. Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle? Fordi de ikke bare kan stole på at det er sant det du sier. Et utdanningsløp hos godkjent utdanningsinstitusjon går god for det du har lært og at det fagstoffet du leser rent faktisk er relevant for graden/sertifiseringen. De går god for det gjennom vitnemål eller annen dokumnetasjon. Jeg kan skrive at jeg har fulgt åpne forelesninger på uio i feks medisin (hvis det hadde vært mulig) og lest 7000 sider innen "medisin". Vil du ha meg som helseskretær? Anonymkode: 60a6f...e0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Majer skrev (5 timer siden): Jeg har allerede studert mye på prestisjetunge skoler og fått gode karakterer så kan jo vise til at jeg evner å lære. Men det vil alltid komme nye ting en bør kunne. Skal man ta grader i alt dette så blir det veldig mye. Jeg har en del sertifiseringer, men synes egentlig de er litt tullete. Foretrekker å lese det jeg føler jeg trenger. Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle? Jeg har lest medisin, anatomi, kjemi og fysiologi. Jeg er altså nå doktor for jeg innehar nå den kompetansen. 2000 sider om bærekraft? Ja kompetansen din tilsier da at du kanskje vet hva ordet betyr. Ut i fra det du skriver så skjønner man at det er livets harde skole du har utdannelsen din fra. Anonymkode: 5165b...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest medisin, anatomi, kjemi og fysiologi. Jeg er altså nå doktor for jeg innehar nå den kompetansen. 2000 sider om bærekraft? Ja kompetansen din tilsier da at du kanskje vet hva ordet betyr. Ut i fra det du skriver så skjønner man at det er livets harde skole du har utdannelsen din fra. Anonymkode: 5165b...cc1 Tror du? Hen skriver jo at hen har studert mye på restisjetunge skoler🙃 Anonymkode: 60a6f...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå