Gå til innhold

Fryser på rumpe og lår ved løping ute i kulde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fryser alltid så forferdelig på rumpen og lårene når jeg løper ute i kulde. Jeg kan være kjempevarm på resten av meg, men rumpe og lår er alltid kald (sikkert noe med underhudsfett). 

Er det noen som har funnet en løsning på dette problemet? 

Jeg må ha tights med mobil-lomme når jeg løper, jeg klarer ikke ha mobilen daskende i en jakke-lomme. 

Jeg sliter litt med å få en ull-stilongs under tightsene mine. 

Er det kanskje en varm shorts som går an å ha utenpå? Elns? Noen med noen konkrete produkter jeg kan se etter? 

Anonymkode: 3409e...071

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ullshorts på meg under tightsen. 

Anonymkode: 96168...ba6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den så skikkelig digg ut :) Hvordan er det å løpe i den, mtp mye stoff mellom beina, gnissing, ol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ullshorts på meg under tightsen. 

Jeg sliter med at shorts bare krøller seg oppover og blir liggende i en rar og ubehagelig klump rett under rumpeballene når jeg prøver ta det under tightsen :s 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med at shorts bare krøller seg oppover og blir liggende i en rar og ubehagelig klump rett under rumpeballene når jeg prøver ta det under tightsen :s 

Hummm aldri opplevd det med min. Den er tynn, som ullundertøy. Fra Lindex. Ligger helt fint under tightsen, men den er jo kortere enn den dunshortsen som er linket til her. Så det løser jo ikke problemet med lårene når jeg tenker meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gangen jeg løp, så løp jeg i vintertights (tights med et tynt fleecelag på innsiden). Ulltrøye og fleecejakke på overkroppen. Var kaldt de tre første kilometerne, så ble kroppen varm og da gikk det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fryser alltid så forferdelig på rumpen og lårene når jeg løper ute i kulde. Jeg kan være kjempevarm på resten av meg, men rumpe og lår er alltid kald (sikkert noe med underhudsfett). 

Du varmer ikke godt nok opp. Dette er jo de største muskelgruppene dine, og skal være det som gjøre mesteparten av jobben ved løping. Løper du faktisk, eller er det jogging?

Anonymkode: 7ae00...c28

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintertights, eventuelt tynn løpebukse som har plass til en tynn ull innerst. Det er klart vanlige løpetights blir kaldt nå. 

Anonymkode: 0c9fa...781

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du varmer ikke godt nok opp. Dette er jo de største muskelgruppene dine, og skal være det som gjøre mesteparten av jobben ved løping. Løper du faktisk, eller er det jogging?

Tull. Toppatleter sliter med det samme! Dessverre husker jeg ikke hva jentene brukte da på vinteren, men det var noe over buksa..

Anonymkode: 2dd8f...f69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg må ha tights med mobil-lomme når jeg løper, jeg klarer ikke ha mobilen daskende i en jakke-lomme. 

Jeg sliter litt med å få en ull-stilongs under tightsene mine. 

Er det kanskje en varm shorts som går an å ha utenpå? Elns? Noen med noen konkrete produkter jeg kan se etter? 

2 forslag: enten kjøpe sånn mobilholder på armen, så kjøre ullundertøy og løpebukse. Evt tights, ullundertøy over tightsen (ja jeg vet ull innerst, men for å ha mobilen) og så bukse ytterst. Det er jeg fornøyd med. Ja du ser ikke smashing ut med løpebukse, men du løper så hvem bryr seg

Anonymkode: 81fa1...2ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor lang er shortsen? 
Jeg har ikke kjøpt ullshorts for løping enda, skal kjøpe nå på black friday. 
Men erfaring fra da jeg var hestejente, så var det at shortsen måtte være lang nok, helst ned til knærne. Da skled den ikke opp. 

Angående mobil, jeg bruker løpebelte som akkurat har plass til telefon og nøkler. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis man løper 10 km og er knallrød av kulde på lårene, så burde man bare ha varmet opp mer?? 
Hvordan foreslår du bedre oppvarming for lår og rumpe for løping, på en måte som holder varmen den neste timen i tillegg?
Jeg må henge alle klær til tørk fordi jeg blir så varm at svetten renner ellers på kroppen, men jeg er fortsatt knallrød av kulde på lår og rumpe... 

Anonymkode: a5d45...769

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er selvfølgelig bare sprøyt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis man løper 10 km og er knallrød av kulde på lårene, så burde man bare ha varmet opp mer?? 
Hvordan foreslår du bedre oppvarming for lår og rumpe for løping, på en måte som holder varmen den neste timen i tillegg?
Jeg må henge alle klær til tørk fordi jeg blir så varm at svetten renner ellers på kroppen, men jeg er fortsatt knallrød av kulde på lår og rumpe... 

Anonymkode: a5d45...769

Du må ikke høre på det der, vedkommende aner ikke hva de prater om.

Jeg har skibukse utenpå tightsen når jeg løper!

Anonymkode: a944b...378

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (14 minutter siden):

Den gangen jeg løp, så løp jeg i vintertights (tights med et tynt fleecelag på innsiden). Ulltrøye og fleecejakke på overkroppen. Var kaldt de tre første kilometerne, så ble kroppen varm og da gikk det greit. 

Jeg har vintertights, litt tykk med børstet fleece inni, men det. holder ikke på rumpen :s

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vintertights, eventuelt tynn løpebukse som har plass til en tynn ull innerst. Det er klart vanlige løpetights blir kaldt nå. 

Anonymkode: 0c9fa...781

Det er vintertights jeg bruker, men det holder altså ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du blir kald fordi det ikke er luft mellom lår og tights som kan isolere. Du trenger skape en avstand, så beste vil jo være noe vindtett som ei heller sitte klistret til kroppen. Jeg har frostskader på lår etter å ha gått mye tur i kulda, og det vil du absolutt unngå. Fra fire grader pluss og synkende temp etter det er forferdelig vondt. Det går ikke an å se det på huden, men underhuden synes skadene på. 

Anonymkode: f12f5...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er bare fjas, sorry. Hvordan i alle dager vet du at jeg ikke varmer nok opp? 

Jeg varmer opp, og jeg har problemet enten jeg sprinter eller daffeløper. Det har ingenting med oppvarming å gjøre. 

Som jeg skrev: det har nok med underhudsfett å gjøre. Kvinner har som regel en tendens til å ha mer underhudsfett på rumpe, hofte og lår. Fettet jobber ikke når man løper, og det er heller ikke blodårer i fettet. Det er derfor man blir kald der det er underhudsfett.. Det hjelper ikke at musklene under fettet jobber. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir selvfølgelig ikke varm nok av et tynt lag klistret inntil kroppen. 

Luftlag isolerer ute kulde. 

Kjøp forede bukser som ikke er så trange

Anonymkode: f2a54...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...