AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:44 #1 Del Skrevet fredag kl 07:44 Det er en butikk som har bestilt en vare for meg, men denne varen fikk jeg i gave etter jeg bestilte i en butikk. Må har varen kommet, må jeg allikevel kjøpe den? Anonymkode: 737f8...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:48 #2 Del Skrevet fredag kl 07:48 Det kommer jo an på avtalen du gjorde med butikken. Anonymkode: 2ed2d...6fe 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:49 #3 Del Skrevet fredag kl 07:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer jo an på avtalen du gjorde med butikken. Anonymkode: 2ed2d...6fe Bare spurte om de kunne bestille til meg og de sa de skulle si ifra når det kom, det er det eneste. Ts Anonymkode: 737f8...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:55 #4 Del Skrevet fredag kl 07:55 Synes egentlig det, ja. Anonymkode: f1b2d...786 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:57 #5 Del Skrevet fredag kl 07:57 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare spurte om de kunne bestille til meg og de sa de skulle si ifra når det kom, det er det eneste. Ts Anonymkode: 737f8...860 Hvilken type butikk er det snakk om? Er det en spesiell vare du har bestilt? Hvis det er for eksempel en sær lokal poesibok fra en bokhandel bør du kjøpe den ja. Er det en nyere utgivelse som de uansett får solgt, så går det nok bra Anonymkode: 9c8ac...65b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet fredag kl 08:07 #6 Del Skrevet fredag kl 08:07 Jeg mener du må kjøpe den, da du har bedt de bestille den til deg uten forbehold. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:10 #7 Del Skrevet fredag kl 08:10 Tja. Kommer an på pris og om butikken har returrett til leverandør eller ikke. Anonymkode: 58e4a...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:53 #8 Del Skrevet fredag kl 08:53 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvilken type butikk er det snakk om? Er det en spesiell vare du har bestilt? Hvis det er for eksempel en sær lokal poesibok fra en bokhandel bør du kjøpe den ja. Er det en nyere utgivelse som de uansett får solgt, så går det nok bra Anonymkode: 9c8ac...65b Nei, helt vanlig butikk med interiør og klær. Bestilte en duftlys. ts Anonymkode: 737f8...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet fredag kl 09:52 #9 Del Skrevet fredag kl 09:52 Du kan vel ha to duftlys, de brukes jo opp? Så klart du bør kjøpe det når du har fått dem til å bestille det spesielt til deg. Ja, synes du er bundet til avtalen! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #10 Del Skrevet fredag kl 09:55 Da jeg jobbet i lignende butikk var alle spesialiststillinger bindende da vi ikke kunne sette varer utenfor sortimentet i hylla. Kunne ikke trekke kunden etter håret inn for å betale, men stolte på alle vi bestilte noe ekstra for faktisk kom og kjøpte det. Hvis ikke hadde vi måtte kutte ut den ekstra servicen. Et duftlys ekstra er kjekt å ha TS, det verken varer evig eller går ut på dato. Anonymkode: 3536d...370 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:23 #11 Del Skrevet fredag kl 10:23 Jeg skjønner ikke hvor gaven kommer inn i bildet. Har du fått en gave av en butikk fordi du gjorde en bestilling du nå ikke vil ha? Anonymkode: 3b769...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:26 #12 Del Skrevet fredag kl 10:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor gaven kommer inn i bildet. Har du fått en gave av en butikk fordi du gjorde en bestilling du nå ikke vil ha? Anonymkode: 3b769...f6b Hun ba en butikk om bestille inn et duftlys. Etter hun hadde lagt inn bestillingen så fikk hun duftlyset i gave av noen. TS - spør butikken. Duftlys er jo forbruksvare så det gjør jo ikke noe å ha to. Anonymkode: aa15a...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:36 #13 Del Skrevet fredag kl 10:36 Butikken har tatt inn en vare spesielt til deg, og da kjøper du selvsagt denne varen. Det har ingen betydning at du har fått samme lys i gave, det er en forbruksvare. Anonymkode: c0d0a...c32 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #14 Del Skrevet fredag kl 10:43 For ikke så lenge siden bestilte en butikk en del til en hundesele for meg. Da delen kom til butikken hadde selen den skulle på blitt borte så jeg trengte ikke denne delen lenger. Jeg holdt selvfølgelig kjeft og kjøpte delen, det er da ikke butikkens feil at jeg ikke trengte den lenger. De hadde bestilt den til meg, så da er den mitt problem. Anonymkode: 3536d...370 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet fredag kl 10:50 #15 Del Skrevet fredag kl 10:50 (endret) Ring butikken å si i fra bare. Endret fredag kl 21:50 av Urwa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:51 #16 Del Skrevet fredag kl 10:51 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun ba en butikk om bestille inn et duftlys. Etter hun hadde lagt inn bestillingen så fikk hun duftlyset i gave av noen. TS - spør butikken. Duftlys er jo forbruksvare så det gjør jo ikke noe å ha to. Anonymkode: aa15a...4da Ah, skjønner. Der var jeg litt treig. Anonymkode: 3b769...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:54 #17 Del Skrevet fredag kl 10:54 Ring butikken og hør med dem Anonymkode: f6f8f...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet fredag kl 10:56 #18 Del Skrevet fredag kl 10:56 Enten hører du med dem, eller kjøp det og gi i julegave 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:04 #19 Del Skrevet fredag kl 11:04 Hvis det er en vare de ikke vanligvis har i butikken slik at de har bestilt den spesielt til deg, da tenker jeg at du har gjort en avtale om at dette er en vare du skal kjøpe, og at det er god folkeskikk at du kjøper den. De har tross alt gitt deg god service med å skaffe varen og si ifra når den er kommet, og da bør du gjennomføre kjøpet. Hvis dette er en vare de pleier å ha inne, men tilfeldigvis var tomme for da du var der, da er de ikke noe problem å si ifra at du ikke trenger varen allikevel, for da kan de enkelt selge den til andre. Anonymkode: 5a4b4...b90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:10 #20 Del Skrevet fredag kl 11:10 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare spurte om de kunne bestille til meg og de sa de skulle si ifra når det kom, det er det eneste. Ts Anonymkode: 737f8...860 Er dette en vare de skulle bestille inn uansett? Anonymkode: a0911...303 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå