Gå til innhold

Frekt å la alt stå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på er sosialt arrangement og fikk servert mat som var direkte feil tilbredt. Det var kylling som hadde en geleaktig konsistens med lite fast kjøtt. Det var rett og slett til å brekke seg av. Tilbehøret var ikke særlig godt å spise alene. Jeg pirket i maten og alt ble stående igjen. De fleste spiste opp. 

Det var ikke sted eller anledning for å klage på maten.

Ok å legge igjen alt?

Anonymkode: 3be34...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de andre spiste maten, var den kanskje slik den skulle være men ikke slik du forventet eller er vant med. Kylling med fast kjøtt virker på meg som overstekt og tørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen dårlige? :ler:

Nei, man trenger ikke tvinge i seg noe på et slikt arrangement. I private lag kan man truge i seg litt for høflighet, men her tenker jeg du ikke trenger å tenke på det. Greit å være litt forsiktig med kylling om man er usikker.

Anonymkode: d0c84...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble noen dårlige? :ler:

Nei, man trenger ikke tvinge i seg noe på et slikt arrangement. I private lag kan man truge i seg litt for høflighet, men her tenker jeg du ikke trenger å tenke på det. Greit å være litt forsiktig med kylling om man er usikker.

Det var så mange der, så tenkte det samme som det du sier.

Tror ingen ble dårlige faktisk😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal forsyne seg lite første gang. Liker man det ikke, skal man selvsagt la det stå igjen. Men synd hvis folk forsyner seg rikelig, og det står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (15 minutter siden):

Jeg synes man skal forsyne seg lite første gang. Liker man det ikke, skal man selvsagt la det stå igjen. Men synd hvis folk forsyner seg rikelig, og det står igjen.

Det kom ferdig mengde på tallerkenen

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke frekt. Du kan jo faktisk bli veldig syk av å spise rå / dårlig kylling. Jeg hadde tilogmed sagt ifra. Jeg jobber med mat hverdag. Jeg vet hvor farlig dårlig mat kan være. Da spesielt kylling / fisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke å spise opp, men du rydder vel opp etter deg? Liker man ikke maten, spiser man den ikke.

Anonymkode: c0a89...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de andre spiste opp, så er det heller du som er sær, TS? 
Ja, det er frekt å la alt stå. Men du betalte vel for deg og gjør hva du vil

Anonymkode: a7e99...5a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var på er sosialt arrangement og fikk servert mat som var direkte feil tilbredt. Det var kylling som hadde en geleaktig konsistens med lite fast kjøtt. Det var rett og slett til å brekke seg av. Tilbehøret var ikke særlig godt å spise alene. Jeg pirket i maten og alt ble stående igjen. De fleste spiste opp. 

Det var ikke sted eller anledning for å klage på maten.

Ok å legge igjen alt?

Du har nok bare fått kylling som er kjørt gjennom sous vide og så varmet opp etterpå. Mange foretrekker faktisk slikt litt «geleaktig» kjøtt uten stekeskorpe e.l. Kylling merket «salatkjøtt» i butikken, kylling i prefab sandwicher etc er tilberedt på dette viset. Egon som hurtigmatkjede , feks, baserer seg så såvidt omtaler viser utelukkende på slike kjøttprodukter, og de selger som hakka møkk. 

Anonymkode: dadfe...615

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har nok bare fått kylling som er kjørt gjennom sous vide og så varmet opp etterpå. Mange foretrekker faktisk slikt litt «geleaktig» kjøtt uten stekeskorpe e.l. Kylling merket «salatkjøtt» i butikken, kylling i prefab sandwicher etc er tilberedt på dette viset. Egon som hurtigmatkjede , feks, baserer seg så såvidt omtaler viser utelukkende på slike kjøttprodukter, og de selger som hakka møkk. 

Anonymkode: dadfe...615

Det er helt rart for meg at noen liker dette. Jeg er enig med TS her. Jeg spiser heller ikke typ "salatkylling" fra butikken; om jeg skal ha det en sjelden gang så kjøper jeg en hel grillet kylling på Eurospar og deler kjøttet fra hverandre. 

Jeg ville ikke spist det hvis det var så heslig. Nå som jeg er gravid har jeg også lært meg å klage på mat som er dårlig tilberedt, og det skal jeg fortsette med som ikke-gravid også. Før var jeg alt for høflig med sånt.

Anonymkode: 3db2d...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingterrine?

Det er jo veldig god mat. Ikke rart de andre spiste opp. 

Anonymkode: dd8dd...192

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kom ferdig mengde på tallerkenen

TS

Da kan man absolutt la det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle andre likte/spiste det tyder det jo på at det er du som er sær og ikke at det er maten det var noe galt med. Jeg synes det er sært og uhøflig av voksne mennesker å ikke spise mat de får servert. At mange har én eller to ting de kanskje absolutt ikke får ned er forståelig, men å la bortimot all mat på tallerkenen stå urørt er rett og slett uhøflig. 

Anonymkode: f77ed...3bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når alle andre likte/spiste det tyder det jo på at det er du som er sær og ikke at det er maten det var noe galt med. Jeg synes det er sært og uhøflig av voksne mennesker å ikke spise mat de får servert. At mange har én eller to ting de kanskje absolutt ikke får ned er forståelig, men å la bortimot all mat på tallerkenen stå urørt er rett og slett uhøflig. 

Anonymkode: f77ed...3bc

Men så av og til må man få lov å tenke på seg selv om man er skeptisk også. I et så stort lag,  hvor alt er masseprodusert,  blir ingen kokk fornærmet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men så av og til må man få lov å tenke på seg selv om man er skeptisk også. I et så stort lag,  hvor alt er masseprodusert,  blir ingen kokk fornærmet 

Om det er Terrine, slik HI tyder på at det er, så er det ikke masseprodusert. Men en rett tilberedt fra bunnen. 

Og når alle andre spiste opp så var det godt. 

Altså flaut at TS bare pirket i maten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri smakt eller sett geleaktig kylling, så jeg vet ikke helt hva det betyr. Jeg hadde spist kyllingen SÅ SANT den var gjennomstekt, tror jeg. men klarer man ikke så klarere man ikke. At man ikke kan spise tilbehør alene forstår jeg mindre av. Hva var tilbehøret? Ris, grønnsaker, poteter, salat, hva er det man ikke kan spise alene? 

Anonymkode: b979a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok spist tilbehøret selv om det ikke var så godt. Lurer og på hva slags tilbehør som ikke var godt "alene", kommer ikke på noe tilbehør som må spises i samme munnfull som kylling?

Men kjøtt som har feil konsistens eller noe klarer jeg ikke spise så det ville jeg latt ligge.

Sånn er det bare noen ganger tviler på at noen reagerer. Da sier man heller bare at man ikke var så sulten i dag hvis noen kommenterer. 

Anonymkode: fc729...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 19.15):

Om det er Terrine, slik HI tyder på at det er, så er det ikke masseprodusert. Men en rett tilberedt fra bunnen. 

Og når alle andre spiste opp så var det godt. 

Altså flaut at TS bare pirket i maten. 

Så flaut at du ikke respekterer at alle ikke liker det samme som deg.

Anonymkode: 7b0ee...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...