AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:24 #41 Del Skrevet fredag kl 11:24 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det hadde jeg besluttet klaget på!! Man må få gå og betale, hva ellers skal man gjøre når det er deres egne systemer som ikke fungerer!? Anonymkode: f7db9...29f Hva står det på døren da? Her står det man kun kan gå på med gyldig billett. Anonymkode: c0bda...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:28 #42 Del Skrevet fredag kl 11:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det regler for hvilken dør man skal gå inn? Det er ikke alltid sjåfører åpner døren fremme, og synes ikke kunder skal straffes for at systemet til busselskapet ikke virker. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Den virket jo på vekterne sin telefon ? I fjor virket ikke appen her, da fikk jeg opp en melding om at systemet var nede og screenshot av meldingen gjalt som billett i 1 time. Var systemet nede eller var det din telefon ? Hvis systemet var nede gjaldt jo dette alle. ja, det er regler på buss og tog hvilke dører man kan gå inn med forhåndkjøpt gyldig billett. Anonymkode: c0bda...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:36 #43 Del Skrevet fredag kl 11:36 Reign skrev (1 time siden): Dette er jo helt urimelig, all den tid du aldri kan vite når bussen skal komme, og man av og til må løpe til buss/trikk/bane. Den hadde ikke holdt i HR for å si det slik. Ikke meg som lager reglene. billetten må uansett være aktivert før man går på bussen, så unnskyldningen til ts om at appen ikke virket og hun ikke forstod det før hun var på bussen blir for dum. Når bussen kjører kan hun ikke kjøpe billett av sjåføren, sier seg selv at hun må da gå inn foran så sjåføren ikke begynner å kjøre før hun kommer frem til ham. Anonymkode: 89d9a...bb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:37 #44 Del Skrevet fredag kl 11:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her Nå har ikke jeg opplevd at appen har klikket før, så jeg er ikke vant til å gå inn fremme for å kjøpe billett, og tenkte ikke på at det er det man skal gjøre. Jeg skjønner godt at vektere får mange unnskyldninger daglig fra folk som sniker med vilje, men jeg synes de må se folk litt an. Hvorfor skal jeg snike når jeg har lastet ned appen på telefonen min? Jeg er en voksen kvinne som aldri har sneket, stjålet i butikker eller fått en bot før. Jeg jobber som diakon og er superstreit ☺️ Anonymkode: 6d2d9...faa Ser for meg notisen i avisen. "Diakon tatt for sniking på bussen". 🙂 Nei..tror du skal glemme dette og akseptere feilvalget du gjorde. Kanskje du kunne bedt om skriftemål hos presten din for å lette samvittigheten? Anonymkode: fc57d...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:53 #45 Del Skrevet fredag kl 11:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regelen er at man skal ha aktiv billett i appen før man går på bussen. At du prøver å aktivere den idet du går ombord eller allerede har gått inn døren er for sent og ses på som forsøk på å snike. Hadde du fulgt dette hadde du oppdaget at appen din klikket tidsnok til å gå inn foran for å kjøpe billett, ev vente på neste buss. En billett er gyldig en time etter at den er aktivert, så det er ingen unnskyldning for å gjøre det idet bussen er der. Så her har du dessverre gjort en dyr tabbe, du kan klage, men har igrunn ingen sak. Strengt kanskje, men når de møter så mange forskjellige unnskyldninger for å ikke ha kjøpt billett i løpet av en dag, må de sette grensen ett fast sted. Spesielt nåe den grunnen du kom med er en av de mest brukte. Anonymkode: 03b8c...f2b Har jeg skrevet at jeg aktiverte billetten i det jeg gikk om bord? Nei jeg kom til busstoppet 15 til 20 sekunder før bussen kom, og hadde tid til å registrere at appen ikke fungerte slik at jeg ikke fikk kjøpt billett. Feilen jeg gjorde var å gå inn bak istedenfor foran. ts Anonymkode: 6d2d9...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:56 #46 Del Skrevet fredag kl 11:56 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Den virket jo på vekterne sin telefon ? I fjor virket ikke appen her, da fikk jeg opp en melding om at systemet var nede og screenshot av meldingen gjalt som billett i 1 time. Var systemet nede eller var det din telefon ? Hvis systemet var nede gjaldt jo dette alle. ja, det er regler på buss og tog hvilke dører man kan gå inn med forhåndkjøpt gyldig billett. Anonymkode: c0bda...5cd Vekteren sa at hennes app virket sist hun brukte den, men hun tok ikke opp sin telefon og sjekket at appen virket da hun snakket med meg. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:00 #47 Del Skrevet fredag kl 12:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har jeg skrevet at jeg aktiverte billetten i det jeg gikk om bord? Nei jeg kom til busstoppet 15 til 20 sekunder før bussen kom, og hadde tid til å registrere at appen ikke fungerte slik at jeg ikke fikk kjøpt billett. Feilen jeg gjorde var å gå inn bak istedenfor foran. ts Anonymkode: 6d2d9...faa Men det gjør det jo enda verre. Du var helt klar over at "appen ikke fungerte" før du hadde satt en fot ombord. Allikevel går du inn inngangen som det kun er å love å bruke med gyldig billett. Anonymkode: 03b8c...f2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 12:02 #48 Del Skrevet fredag kl 12:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tyttebærpoliti.🔴🔴🔴 Anonymkode: 0d9e2...06a Ja enig 🫐🫐🫐 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:05 #49 Del Skrevet fredag kl 12:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det gjør det jo enda verre. Du var helt klar over at "appen ikke fungerte" før du hadde satt en fot ombord. Allikevel går du inn inngangen som det kun er å love å bruke med gyldig billett. Anonymkode: 03b8c...f2b Men jeg visste det ikke og det står ingen steder på bussen. Jeg har ikke kjøpt billett på bussen på 10 år Ts Anonymkode: 6d2d9...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 12:08 #50 Del Skrevet fredag kl 12:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og du kan herse med vektere som egentlig bare gjør jobben sin? Trodde egentlig ikke du var så kjip i tankegangen din, men da tok jeg feil om deg. Anonymkode: 784c9...60e Har møtt mange spesielle vektere ja og det med at de ikke kom inn på Politihøgskolen er det flere som sier 😉 aner ikke hva slags tanker du har om meg så 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:12 #51 Del Skrevet fredag kl 12:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skyss sin app. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Den er helt elendig. Bugs hele tiden. Anonymkode: c1155...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:13 #52 Del Skrevet fredag kl 12:13 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tok bussen i dag og billett appen virket ikke. Gikk inn bak på bussen og skulle gå frem og kjøpe billett av sjåføren, men da dukket en vekter opp foran meg. Forklarte at jeg skulle kjøpe av sjåføren og viste henne appen som ikke virket. Hun skrev ut bot og trodde ikke på meg, og sa at jeg burde gått inn foran hvis jeg virkelig hadde tenkt å kjøpe billett av sjåføren! Unnskyldte meg med at jeg gikk inn bak av gammel vane, og sa at dette ikke hadde skjedd hvis appen virket. På hennes telefon virket appen, så hun mente jeg skulle deaktivert appen og lagt den inn på nytt før bussen kom, men det er da grenser for hva man rekker på 10 sekunder før man står på busstoppet og skal kjøpe billett før bussen kommer. Kan jeg klage på dette? Vektere tror det verste om alle😕 Anonymkode: 6d2d9...faa Du må jo kjøpe billett FØR du går på bussen. Da hadde du funnet ut at den ikke virket, og kunne eventuelt gått inn foran med en gang. Anonymkode: d7533...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:14 #53 Del Skrevet fredag kl 12:14 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Har møtt mange spesielle vektere ja og det med at de ikke kom inn på Politihøgskolen er det flere som sier 😉 aner ikke hva slags tanker du har om meg så 😉 Slutt å tro at du er bedre enn andre Anonymkode: f945f...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:17 #54 Del Skrevet fredag kl 12:17 Reign skrev (2 timer siden): Dette er jo helt urimelig, all den tid du aldri kan vite når bussen skal komme, og man av og til må løpe til buss/trikk/bane. Den hadde ikke holdt i HR for å si det slik. "Du må kjøpe billett i appen før du går om bord. Det vil gå 2 minutt frå du kjøper billett til billetten er aktiv. Du kan likevel gå om bord når billetten er kjøpt og teksten «Aktiv om 2:00 – Påstigning tillatt» viser, og nedteljinga har starta." Anonymkode: d7533...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:24 #55 Del Skrevet fredag kl 12:24 I Drammen MÅ du inn døra foran og vise billetten til sjåføren, tror de burde begynne med det der du bor også trådstarter, så slipper du dette igjen Ta det som en dyr lærdom, kjipt: JA SÅ ABSOLUTT, og uansett om du er ærlig, så har du fortsatt ikke gjort det vilkårene til bussbillett appen sier. Så sorry mac... Anonymkode: 67e1d...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:26 #56 Del Skrevet fredag kl 12:26 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må jo kjøpe billett FØR du går på bussen. Da hadde du funnet ut at den ikke virket, og kunne eventuelt gått inn foran med en gang. Anonymkode: d7533...713 Nå gidder jeg snart ikke å svare folk som ikke leser innlegget fint. Jeg prøvde å kjøpe billett før jeg gikk ombord og oppdaget at appen ikke virket Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:26 #57 Del Skrevet fredag kl 12:26 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men jeg visste det ikke og det står ingen steder på bussen. Jeg har ikke kjøpt billett på bussen på 10 år Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Det står ingen steder på bussen at sjåføren sitter foran? Eller trodde du at du kunne gå på bak, slik at dørene lukkes og sjåføren begynner å kjøre mens du går frem i bussen, for så å kjøpe billett mens sjåføren kjører? Anonymkode: d7533...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet fredag kl 12:48 #58 Del Skrevet fredag kl 12:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har da bussrute så det er lett å kjøpe billett minst to minutter før bussen skal være der. Og selv om den er forsinket så er slike billetter gyldige i 1-2 timer. Anonymkode: 588ab...58b Noen ganger skal man på lange ruter, og det kan være ventetid på neste fremkomstmiddel. Jeg har opplevd at billetten min har gått ut før jeg gikk på den siste delen av ruta, fordi bussen var veldig forsinket. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da har du kjøpt før du går på bussen, som var hva som ble kritisert. Anonymkode: 588ab...58b Reglene sier at man skal kjøpe billetten to minutter før. Skal du da se bussen komme, betale for billetten, og holde igjen bussen inntil det har gått to minutter fra du kjøpte billetten? Jeg kritiserer hvor noldus denne regelen er. Ikke at man må kjøpe billett. Jeg kjøper alltid billett. Har ikke sneket siden barneskolen - i hvert fall ikke med vilje. Reglene tar ikke hensyn til at teknologi ikke er feilfritt. Og så er det problematisk at enkelte vektere som jobber som kontrollører, oppfører seg som om de forsøker å stanse ABB på vei til Utøya. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:54 #59 Del Skrevet fredag kl 12:54 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det står ingen steder på bussen at sjåføren sitter foran? Eller trodde du at du kunne gå på bak, slik at dørene lukkes og sjåføren begynner å kjøre mens du går frem i bussen, for så å kjøpe billett mens sjåføren kjører? Anonymkode: d7533...713 Nei, jeg mente at det står ikke på bussen at man MÅ gå inn foran når man skal kjøpe billett. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:00 #60 Del Skrevet fredag kl 13:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg mente at det står ikke på bussen at man MÅ gå inn foran når man skal kjøpe billett. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Men det er da logisk da det er der betalingsmuligheten er. Det er allmennlære at den bakre døra er for de som allerede har betalt. Har tatt mye buss og aldri sett noen gå på bak for å så gå foran for å betale, i den gangen går det jo mest sannsynlig andre folk og da presse seg frem er helt unødvendig. Anonymkode: 03b8c...f2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå