AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:59 #1 Del Skrevet fredag kl 02:59 Jeg tok bussen i dag og billett appen virket ikke. Gikk inn bak på bussen og skulle gå frem og kjøpe billett av sjåføren, men da dukket en vekter opp foran meg. Forklarte at jeg skulle kjøpe av sjåføren og viste henne appen som ikke virket. Hun skrev ut bot og trodde ikke på meg, og sa at jeg burde gått inn foran hvis jeg virkelig hadde tenkt å kjøpe billett av sjåføren! Unnskyldte meg med at jeg gikk inn bak av gammel vane, og sa at dette ikke hadde skjedd hvis appen virket. På hennes telefon virket appen, så hun mente jeg skulle deaktivert appen og lagt den inn på nytt før bussen kom, men det er da grenser for hva man rekker på 10 sekunder før man står på busstoppet og skal kjøpe billett før bussen kommer. Kan jeg klage på dette? Vektere tror det verste om alle😕 Anonymkode: 6d2d9...faa 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:01 #2 Del Skrevet fredag kl 03:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tok bussen i dag og billett appen virket ikke. Gikk inn bak på bussen og skulle gå frem og kjøpe billett av sjåføren, men da dukket en vekter opp foran meg. Forklarte at jeg skulle kjøpe av sjåføren og viste henne appen som ikke virket. Hun skrev ut bot og trodde ikke på meg, og sa at jeg burde gått inn foran hvis jeg virkelig hadde tenkt å kjøpe billett av sjåføren! Unnskyldte meg med at jeg gikk inn bak av gammel vane, og sa at dette ikke hadde skjedd hvis appen virket. På hennes telefon virket appen, så hun mente jeg skulle deaktivert appen og lagt den inn på nytt før bussen kom, men det er da grenser for hva man rekker på 10 sekunder før man står på busstoppet og skal kjøpe billett før bussen kommer. Kan jeg klage på dette? Vektere tror det verste om alle😕 Anonymkode: 6d2d9...faa Fikk 1150,- i bot😖 Ts Anonymkode: 6d2d9...faa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:16 #3 Del Skrevet fredag kl 03:16 Det hadde jeg besluttet klaget på!! Man må få gå og betale, hva ellers skal man gjøre når det er deres egne systemer som ikke fungerer!? Anonymkode: f7db9...29f 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 03:16 #4 Del Skrevet fredag kl 03:16 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fikk 1150,- i bot😖 Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Ja du bør klage vektere er vel de som ikke kom inn på politihøyskolen ? Så de må herse med folk som vektere l stedet 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:30 #5 Del Skrevet fredag kl 07:30 Maskinfører skrev (4 timer siden): Ja du bør klage vektere er vel de som ikke kom inn på politihøyskolen ? Så de må herse med folk som vektere l stedet Og du kan herse med vektere som egentlig bare gjør jobben sin? Trodde egentlig ikke du var så kjip i tankegangen din, men da tok jeg feil om deg. Anonymkode: 784c9...60e 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:37 #6 Del Skrevet fredag kl 07:37 Hvilke app bruker du? De fleste apper har vel 2 minutters margin fra man kjøper billetten til billetten er gyldig, så du ville hatt god tid til å se at appen ikke fungerte og dermed gå inn fremme? Anonymkode: 6abde...a00 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:52 #7 Del Skrevet fredag kl 07:52 Tidligere vekter her. Jeg drev med billettkontroll. Har nok utført billettkontroll endel tusen ganger. TS sin unnskyldning har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt før. Vi hadde ikke tid til å drive detektivarbeid på stedet hvorfor folk ikke hadde gyldig billett. Ja, ts kan ha vært uheldig med appen som er nede pga tekniske problemer. Men da følger du normal klagevei og så får transportselskap gå gjennom data om det har vært tekniske problem. Men stort sett er det pga manglende mobildata, nettverksproblemer, virus/bugs på mobil eller rett og slett bruker som roter i siste liten. Kutt ut det tullet med vektere som ikke kom inn på politihøyskolen. Vektere gjør en jobb som politiet ikke har kapasitet til å gjøre. Eller synes dere som betaler for transporten det er greit å sponse de som sniker når de reiser kollektivt? Anonymkode: fc57d...d67 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:02 #8 Del Skrevet fredag kl 08:02 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tok bussen i dag og billett appen virket ikke. Gikk inn bak på bussen og skulle gå frem og kjøpe billett av sjåføren, men da dukket en vekter opp foran meg. Forklarte at jeg skulle kjøpe av sjåføren og viste henne appen som ikke virket. Hun skrev ut bot og trodde ikke på meg, og sa at jeg burde gått inn foran hvis jeg virkelig hadde tenkt å kjøpe billett av sjåføren! Unnskyldte meg med at jeg gikk inn bak av gammel vane, og sa at dette ikke hadde skjedd hvis appen virket. På hennes telefon virket appen, så hun mente jeg skulle deaktivert appen og lagt den inn på nytt før bussen kom, men det er da grenser for hva man rekker på 10 sekunder før man står på busstoppet og skal kjøpe billett før bussen kommer. Kan jeg klage på dette? Vektere tror det verste om alle😕 Anonymkode: 6d2d9...faa Du kan klage, det er en rett du har, men det betyr ikke at du får medhold. Du skal nemlig gå inn foran og ikke bak når app ikke fungerer. Så her handler det om hvor troverdig du klarer å fremstå. Anonymkode: 5e1f2...de5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:26 #9 Del Skrevet fredag kl 08:26 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvilke app bruker du? De fleste apper har vel 2 minutters margin fra man kjøper billetten til billetten er gyldig, så du ville hatt god tid til å se at appen ikke fungerte og dermed gå inn fremme? Anonymkode: 6abde...a00 Skyss sin app. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:28 #10 Del Skrevet fredag kl 08:28 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du kan klage, det er en rett du har, men det betyr ikke at du får medhold. Du skal nemlig gå inn foran og ikke bak når app ikke fungerer. Så her handler det om hvor troverdig du klarer å fremstå. Anonymkode: 5e1f2...de5 Er det regler for hvilken dør man skal gå inn? Det er ikke alltid sjåfører åpner døren fremme, og synes ikke kunder skal straffes for at systemet til busselskapet ikke virker. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:32 #11 Del Skrevet fredag kl 08:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det regler for hvilken dør man skal gå inn? Det er ikke alltid sjåfører åpner døren fremme, og synes ikke kunder skal straffes for at systemet til busselskapet ikke virker. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa I appen jeg bruker må du aktivere billett 2 min før du går på bussen. Du kan ikke gjøre det mens du er på bussen. Hadde du gjort det før, så ville du oppdaget at du måtte gå inn foran for å betale. Er ikke døren åpen, banker du på og sjåføren åpner. Kjipt at appen ikke virket, men du burde ha oppdaget det før du gikk på bussen. Anonymkode: 89d9a...bb0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:33 #12 Del Skrevet fredag kl 08:33 Du kan klage, men du kan også lære av feilen og gå på foran om det skulle skje flere ganger. Anonymkode: 92984...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:34 #13 Del Skrevet fredag kl 08:34 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tidligere vekter her. Jeg drev med billettkontroll. Har nok utført billettkontroll endel tusen ganger. TS sin unnskyldning har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt før. Vi hadde ikke tid til å drive detektivarbeid på stedet hvorfor folk ikke hadde gyldig billett. Ja, ts kan ha vært uheldig med appen som er nede pga tekniske problemer. Men da følger du normal klagevei og så får transportselskap gå gjennom data om det har vært tekniske problem. Men stort sett er det pga manglende mobildata, nettverksproblemer, virus/bugs på mobil eller rett og slett bruker som roter i siste liten. Kutt ut det tullet med vektere som ikke kom inn på politihøyskolen. Vektere gjør en jobb som politiet ikke har kapasitet til å gjøre. Eller synes dere som betaler for transporten det er greit å sponse de som sniker når de reiser kollektivt? Anonymkode: fc57d...d67 Ja, det synes jeg. Bedre enn at de blir trakassert av tyttebærpoliti på en makttrip. Jeg sponser gjerne de som sniker, og har gått i bresjen mot de ufine vekterne utallige ganger. Alle veit at det var stopp på Politihøgskolen og det kommer tydelig frem hvorfor i møte med mennesker. Er en glede å doble ekstra med billett, så snikere får gått av. Og jeg roper alltid ut og advarer om det er kontroll på bussen. Anonymkode: b434d...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:34 #14 Del Skrevet fredag kl 08:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det regler for hvilken dør man skal gå inn? Det er ikke alltid sjåfører åpner døren fremme, og synes ikke kunder skal straffes for at systemet til busselskapet ikke virker. Ts Anonymkode: 6d2d9...faa Nei, ikke i Bergen, men du kan jo bare banke på om du vil inn foran, da åpnes døren. Anonymkode: 92984...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:34 #15 Del Skrevet fredag kl 08:34 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tidligere vekter her. Jeg drev med billettkontroll. Har nok utført billettkontroll endel tusen ganger. TS sin unnskyldning har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt før. Vi hadde ikke tid til å drive detektivarbeid på stedet hvorfor folk ikke hadde gyldig billett. Ja, ts kan ha vært uheldig med appen som er nede pga tekniske problemer. Men da følger du normal klagevei og så får transportselskap gå gjennom data om det har vært tekniske problem. Men stort sett er det pga manglende mobildata, nettverksproblemer, virus/bugs på mobil eller rett og slett bruker som roter i siste liten. Kutt ut det tullet med vektere som ikke kom inn på politihøyskolen. Vektere gjør en jobb som politiet ikke har kapasitet til å gjøre. Eller synes dere som betaler for transporten det er greit å sponse de som sniker når de reiser kollektivt? Anonymkode: fc57d...d67 Jeg synes vi burde kreve at betaling på buss alltid kan og skal skje direkte via qr-kode montert på døren til enhver buss, uten å installere app, uten noe som helst fra «leverandøren». Men det er verken transportselskapet eller vokterne sin feil, det er inkompetente politikere som bestemmer slikt. Men altså burde det være lovpålagt å montere en at-kode på døra og busstoppet, den avkrevde deg 10 kroner for bybuss og noe mer om du skal krysse Norge, og så er alt i orden. Sier seg selv at det ikke funker når et selskap som driver med busser eller transport også skal kjøpe inn og spesifisere en app. Det har de jo ingen kompetanse på. Anonymkode: dcc9e...6dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:47 #16 Del Skrevet fredag kl 08:47 Den må du nok lengre ut på landet med. Hver gang det er kontroll så kommer det et rush av folk som skal kjøpe billett av sjåfør. Og alle glemte å gå inn foran... Mystisk det der Anonymkode: a00e7...1c3 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:07 #17 Del Skrevet fredag kl 09:07 Beklager, men hadde jeg vært kontrollør, hadde ikke jeg heller trodd på den historien... Det kryr av snikere og de fleste bruker samme unnskyldning som deg når de blir tatt. Anonymkode: 828b9...d6f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:14 #18 Del Skrevet fredag kl 09:14 De fleste busselskap har vel tydelig presisert at billett skal være aktivert før man går ombord, så… Anonymkode: 6eb26...7b6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:18 #19 Del Skrevet fredag kl 09:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager, men hadde jeg vært kontrollør, hadde ikke jeg heller trodd på den historien... Det kryr av snikere og de fleste bruker samme unnskyldning som deg når de blir tatt. Anonymkode: 828b9...d6f TS her Nå har ikke jeg opplevd at appen har klikket før, så jeg er ikke vant til å gå inn fremme for å kjøpe billett, og tenkte ikke på at det er det man skal gjøre. Jeg skjønner godt at vektere får mange unnskyldninger daglig fra folk som sniker med vilje, men jeg synes de må se folk litt an. Hvorfor skal jeg snike når jeg har lastet ned appen på telefonen min? Jeg er en voksen kvinne som aldri har sneket, stjålet i butikker eller fått en bot før. Jeg jobber som diakon og er superstreit ☺️ Anonymkode: 6d2d9...faa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:19 #20 Del Skrevet fredag kl 09:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste busselskap har vel tydelig presisert at billett skal være aktivert før man går ombord, så… Anonymkode: 6eb26...7b6 Ja det vet jeg, men når man ikke får kjøpt billett i appen så er det jo umulig å ha kjøpt billett på forhånd🤔 Ts Anonymkode: 6d2d9...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå